Mikä oli seuraavista rakkain piirretty/animaatio lapsena?
Mikä oli seuraavista rakkain piirretty/animaatio lapsena?
Kommentit (61)
Nalle Luppakorva
Ankronikka
Jaki ja Nuka (näistä en muista mitään, mutta kaikki pehmolelut oli nimetty jommankumman mukaan :D )
Onhan niitä paljon. Tossa muutama mitä tuli mieleen
Peukaloisen retket
Tao Tao
Maija mehiläinen
Tohtori sykerö
Aku ankka ja Mikki Hiiri + muut
Alfred j kwak
Muumilaakson tarinat
He-Man
Väiski ja kumppanit
Vierailija kirjoitti:
Nuorta väkeä palstalla! T. Unkarilainen kansansatumummo.
Ykkösenä ketjuun vastanneena saanen lisätä tähän, että piirrettyjen lisäksi ehdottomasti rakkain aarteeni oli mummolta saatu iso paksu kirja Grimmin satuja. Paljon brutaalimpia olivat kuin Disneyn versiot, mutta voi että tykkäsin niitä lukea. Mutta kyllä, nuori olen. :)
Tao Tao, Peukaloisen retket, Maija Mehiläinen, Tohtori Sykerö. Vanhempana Simpsonit.
80-luvun animaatioista on vähän hatarat muistikuvat, mutta veikkaan tykänneeni eniten Tao Taosta. Olen syntynyt vuonna -80.
Candy-Candyt! Harmittaa kun myin nuo videot pilkkahinnalla divariin kun oli pakko saada ruokarahaa :(
Tuo Kaukametsän pakolaiset sekä Maailman ympäri 80:ssä päivässä <3 Tykkäsin jännittävämmästä ja juonellisemmasta jo pienenä. :)
Muumit oli ykkönen. Rakas vieläkin. Muumien kanssa samaan kategoriaan meni Babar. Olen vieläkin katkera, ettei Babar(norsujen kuningas)-elokuvaa löydy suomeksi mistään DVD:nä. Niin paljon nostalgiaa. <3
Kaukametsän pakolaiset varmaan järkytti eniten, kun viattomia elikoita kuoli.
Lisäksi lapsuuden parhaita oli seuraavat:
Hopeanuoli/Silver Fang (aika raaka lapsille, ja suomeksi leikattu versio jätti hirveästi aukkoja, mutta tykkäsin silti)
Lady Oscar/Rose of Versailles (ei oltu suomennettu montaa jaksoa, ja nekin oli dupattu vähän sinne päin, mutta rakastuin silti. Myöhemmällä iällä etsin käsiini kaikki myöhemmätkin jaksot (löytyy nykyään netistä), ja katsoin loppuun. Ihanan draamapitoinen anime!)