Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on ollut aivan kamala vuosi, näytän ihan hirveältä. Minkä pikaelvytyksen voisin tehdä kasvoilleni?

Vierailija
31.05.2017 |

Mun lapsi sairastui vakavasti vuosi sitten, on ollut ihan kamalaa. Käytännössä olen vuoden sairaalassa, kuivassa, huonossa ilmassa, silloin tällöin kun väsymys on ollut liian suuri, olen nukkunut öitä kotona.
Vuosi on ollut täynnä suurta huolta, stressiä, valvomista, itkua, pelkkää ilmastoitua sisäilmaa, putkään hautunutta tervoskahvia, sairaalalounaita ja kanttiinisämpylöitä, liian vähän vettä, ettei tarvitse lapsen luota poistua kovin usein pissalle.

Voin kertoa, että kulunut vuosi näkyy naamassa. Erottuu räikeästi nyt kun kesä on tulossa, ihmiset on kauniina ja raikkaina kaupunkivarustuksessaan.
Pitkään ajattelin, että kunhan pahon selätetään ja päästään takaisin normaaliin ja perusterveelliseen ulkoiluhenkiseen elämään, niin kyllä se siitä. Mutta ikävä kyllä pahin ei ole edelleenkään ohi, melkein päinvastoin ja mitä todennäköisemmin edessä on toinen edellisen kaltainen vuosi.

Mulla ei ole omaa aikaa, eikä tässä tilanteessa voi suunnitella elämää eteenpäin niin, että voisin varata kosmetologin tms. esim viikon päästä torstaihin.

Eli te kauneusgurut, mitä ihmettä mä voin kotikonstein tehdä tälle jäätävän pintakuivalle, isohuokoiselle, ryppyiselle, roikkuvalle, totaalisen uuvahtaneelle naamavärkille. Silmäpussitkin on ihan jäätävät, mutta iho on niin herkkä ja vähän ihottumainenkin tiheästä itkusta, että kaikki silmänympärysvoiteetkin kirvelee.

Kertokaa kiltit mulle nyt joku taikojatekevä jugurttihunajahätsäläimää-naamio, joka loihtii mulle aamuksi freesin naaman ja mielen, jooko?

Kiitos ❤️

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, en osaa auttaa sun varsinaisessa kysymyksessä, mutts haluan kuitenkin toivottaa äärettömästi voimia teille. En edes osaa kuvitella mitä käyt äitinä läpi. Kaikki kunnioitukseni sinulle -viis naamavärkistä!

Vierailija
2/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happea, ulos. Päivittäin. Sauna virkistää verenkiertoa myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot sitä vettä, vaikka vessaan joutuukin. 

Voimi!

Vierailija
4/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi sairastui vakavasti seitsemän vuotta sitten ja meikäläiseltäkin meni vuosi sairaalassa. Naamasta kanssa huomasi, olin kuin kävelevä zombi, ja minulta alkoi myös hiukset harmaantua. Hiuksiin olen ottanut silloin tällöin raitoja ( vanha väri piiloon 😊), ja naamakin on alkanut asettua pikkuhiljaa. Kosmetologilla kävin muutaman kerran jossain hemmotteluhoidossa, se piristi jo henkisestikin. Paljon vettä juotavaksi, kosteuttaa sisältä päin. Tsemppiä minäkin toivotan! Meillä kaikki ok, lapsella siis.

Vierailija
5/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Muista juoda vettä paljon, se näkyy ihossa ja sen voi tehdä kotona helposti. :)

2. Seuraava on ulkoinen kosteutus, eli rasvaa nassuun vaikka 3krt kunnes kuivuus poistuu.

3. Ulkoilu tekee ihon kyllä terveemmän näköiseksi. Jos et aurinkoon pääse, niin tutki kaupasta joku kiva itseruskettava jolla saa terveellistä hehkua kasvoille.

4. onks kulmat mintis? Eli kulmille värjäys kotona ja nypit ylimääräiset karvat pois.

5. Hunaja-sokerinaamio saunassa. Sekoitat juoksevaa hunajaa ja taloussokeria kulhossa, saunassa hierot sitä koko vartalolle sekä kasvoille. Iho tuntuu pehmeältä sen jälkeen.

6. Vielä muistutus, juo paljon vettä!

Tsemppiä! :)

Vierailija
6/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä yössä ei ihmeitä tapahdu, mutta. Juo vettä/ yrttiteetä hunajalla. Höyrytä naama vaikka vesikattilan päällä, huuhtele. Sitten kaapista kurkun siivuja kasvojen, kaulan ja silmien päälle puolisen tuntia-pyyhi kuivaksi. Kevyt kosteusvoide ja nukkumaan mahdollisimman pitkään.

Kyllä se siitä 😊.

Vierailija
7/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku herkän ihon kuorintavoide pitää itsellä pinnan tasaisempana ja savinaamio pienentää lautasmaisia huokosia. Yht kympillä saa ihan jostain sokokselta tms.

Vierailija
8/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kunnon kuorinta ihan alkuun. Itse käytän vartalo- ja jalkakuorintoja kasvoille ja hieron kuorintavoidetta iholle pitkään. Ihosta tulee sileä kuin vauvan pylly, kauhistelijat kauhistelkoot.

Vierailija
9/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mahdollista käydä saunassa niin se tekee iholle ja kropalle tosi hyvää. Sokerin sekoittaminen hunajaan ja pieneen tilkkaan öljyä(esim.manteliöljy mutta hädän tullen rypsiöljykin menee) on myös kiva kuorinta, sopii kasvoille ja kropalle. Huolehdi itsestäsi, lapsi aistii nopeasti jos äiti voi huonosti.

Vierailija
10/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee muistaa että hunaja ja kurkku sopii ehkä rasvaiselle iholle paremmin kuin herkälle /atooppiselle/kuivalle/siitepölyallergiselle. Sain molemmista punaiset läikät. Hae apteekista Avenen soothing mask ja pidä vaikka 2 h kunnes se imeytyy. Rauhoittaa ja kosteuttaa. Voimia!

11/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä.

Tuo on kaikkien vanhempien painajainen, sillä ei ole väliä miltä näytät, mutta oman jaksamisen takia erityisesti. Koita syödä ja juoda tarpeeksi, ja käydä vessassa. Nukkua, että jaksat hoitaa lastasi.

Voimia sinulle ja perheellesi.

Vierailija
12/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt tämmönen pieni vinkkivitonen vain, jolla itse sain vähän helpotusta räjähtäneeseen ulkomuotooni. Mun elämä oli viime syksynä yhtä helvettiä, itkin silmäni/silmänympärykset tärviölle enkä saanut nukuttua, joten näytin kaikkea muuta kuin hehkeältä. Cliniquen all about eyes rich-silmänympärysvoide pelasti hieman kärsinyttä ulkomuotoa, vei pahinta silmien turvotusta ja itkusta johtunutta silmänympärysten kuivuutta pois ja aloin näyttämään edes vähän enemmän ihmiseltä.

Mietin myös, voisiko joku hieroja tulla sinne sairaalaan antamaan sulle vaikka niska-hartiahieronnan tai esim. intialaisen päähieronnan..?

Vierailija
13/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmähappokuorinta silloin tällöin, esim. Madaralla on hyvä ja edullinen.Hyvä kosteusvoide. Lisäksi voisit pitää mukana kasvoille tarkoitettua kosteussuihketta.

Vierailija
14/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ohjeita on jo tullut, kuorinnasta on hyvä aloittaa, se auttaa ravinteita imeytymään. Mieti millanen sun iho on, oisko hyvä öljy vai voide, jne.

Ps. hieronta ei ainakaan pahentaisi oloa, stressin keskellä, stressi jos mikä, näkyy kasvoilla ja tuntuu kaikkialla.

Vierailija
15/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä lukea tilanteestasi, kuulostaa tosi raskaalle eikä mikään ihme, että näkyy naamasta :( Mulla on pintakuiva ja herkkä iho ja ryppyjäkin alkaa olla, vaikka olen vielä lähempänä 3kymppiä kuin 4kymppiä. Et maininnut mitään budjettitilanteestasi, mutta olen todennut niinkin edulliset, kuin Lidlistä saatavat kertapusseissa olevat kasvonaamiot hyväksi ihon kosteuttamiseen. Kun lätkäisen sitä naamaani illlalla, niin aamulla iho on kosteutetun oloinen. Oon tykännyt noista aqua moisturising ja antiage-vaihtoehdoista. Myöskin dermosilin hydrogeeli ja apteekista saatava xyliderm olivat mulla hyviä pintakuivan ihon kosteuttajia ihan päivittäiseen käyttöön. En oikein usko kalliiden voiteiden tekevän mitään kovin ihmeellistä edullisempiin perustuotteisiin verrattuna. 

Sitten olen löytänyt kasvoja kosteuttavat suihkeet, Lumenelta löytyy kai hyviä. Niitä siis suihkitaan vaikka meikin päälle ihoa kosteuttamaan ja freesaamaan.

Mullakin silmät vuotaa herkästi silmänympärysvoiteista, enkä oikein ole vielä löytänyt sellaista voidetta, jonka kanssa silmät pysyisi kuivina. Varsinkaan luonnonkosmetiikan parista, jota hiukan yritän suosia. 

Oletko harkinnut ripsienpidennyksiä ja kulmien kestovärjäystä? Niillä saisi naamaa freesattua joka päivä ilman että täytyy säätää meikkien kanssa. Omaa kokemusta ripsistä ei ole, ja toki nekin sitten vaatisivat huoltoa. 

Sitten vielä kollageenijauhe. Olen itse aloittanut nyt sen käyttämisen. Sekoitan mehuun ruokalusikallisen ja juon (jauheen pitää antaa liueta hetki). Joskus laitan mukaan viherjauhettakin. Tuon kollageenin pitäisi kiinteyttää ja kosteuttaa ihoa sisäisesti...en osaa sanoa ainakaan vielä toimiiko. Mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole!

Vielä voimia sulle ja lapsellesi! Koita ajatella, että vaikka otat hiukan aikaa itsestäni huolehtimiseen, niin se ei kenties olekaan lapselta pois, vaan ehkäpä jaksat olla enemmän läsnä lapselle sitten. 

Vierailija
16/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos!

Tämä on useimmiten aika julma ja pahansuopa palsta, mutta näemmä puhdas empatiakin ja vilpittömät neuvotkin on mahdollisia.

Kiitos, välittömään kokeiluun menee vesi, kasvojen höyrytys, kuorinta ja moninkertainen rasvaus, kulmat pitänee värjätä ja nyppiä tänään myös.

Muut sitten toisena iltana.

Kiitos teille kaikille!

Ap

Vierailija
17/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu korealaiseen ihonhoitorutiiniin ja ihonhoitotuotteisiin.

Vierailija
18/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen lisäys: ja olen itse atoopikko sekä herkkäihoinen, joten mikä tahansa rasva ei mullekaan sovi. Lisäksi esim. The Body Shopin c-vitamiinivoide on joskus toiminut kasvojen freesaajana, jos ihosi sitä kestää. Jaksamista raskaaseen tilanteeseen!

Vierailija
19/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen kotitekoisia kasvonaamiota/kuorintaa. Esim. oliiviöljyä/hunajaa/suolaa/sokeria/kaurahiutaleita/banaania/luonnonjogurttia/avokadoa. Jos laitat suolaa tai sokeria, kannattaa hieroa todella varovasti, ettei rakeet vahingoita ihoa. Vesi on kyllä se, joka myös tekee ihmeitä. Mitä jos yrittäisit edes joka toinen päivä juoda enemmän? Hiuksiin voisit käyttää esim kaupassa myytäviä värjääviä/säväyttäviä hoitoaineita. Tsemppiä ja voimia <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi