Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok määrä maksan kannalta juoda viikon aikana 4 olutta?

Vierailija
31.05.2017 |

Kerrallaan aina yksi 0,33 litran pullo

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 70 kg

Vierailija
2/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta kuulostaa ihan kohtuukäytöltä, varsinkin kun juo ne eri iltoina. sanoisin, vaan että jatka samaa rataa ja nauti elämästä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä lisää kuitenkaan!

Vierailija
4/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita alkoholismia tyyliin "voit olla alkoholisti vaikka jousit lasillisen olutta kerran kuussa, ei se määrä ratkaise", vaan määrä elimistön kannalta. Onko tuo vielä ok vai jo pahasta sekin?

Ap

Vierailija
5/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko alkoholisti?

Vierailija
6/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon litran olutta melkein joka päivä, ja toistaiseksi maksa-arvoni ovat normaalit. Jos lähtevät nousuun, puolitan annoksen.  Tämä ei sitten ollut mikään ohje toisille.

Vierailija
7/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuka maksaa.

Sinkkumies

Vierailija
8/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranhumala sentään! Nyt AA-klinikalle soitto, sieltä saat apua ongelmaasi. ;D

Vierailija
9/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta juot oluen lisäksi? Kerrotko koko totuuden? Minulle päihdeterapeutti joskus sanoi, että älä juo keppanaa edellisenä iltana, kun menet töihin - no, minä tein työtä käskettyä ja vaihdoin IVB-olueen...

Vierailija
10/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok miettiä alkoholinkäyttöään, vaikka se olisi kohtuun rajoissakin. Kummallisia ilkkuvia vastauksia henkilölle, joka juo 6 viikon aiksna korillisen olutta. Se ei ole mitenkään älyttömän vähän.

Vierailija
11/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon kerran viikossa tai parissa itseni humalaan, juon 0,5l kaljoja n. 5, joskus enemmän. Enkä ole huolissani :O olenkin vielä nuori enkä aio jatkaa loppuelämää näin

Vierailija
12/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta juot oluen lisäksi? Kerrotko koko totuuden? Minulle päihdeterapeutti joskus sanoi, että älä juo keppanaa edellisenä iltana, kun menet töihin - no, minä tein työtä käskettyä ja vaihdoin IVB-olueen...

En mitään muuta alkoholipitoista. Vain tuon yhden oluen muutamana iltana viikossa. Ap

Vierailija
13/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään muuta alkoholipitoista. Vain tuon yhden oluen muutamana iltana viikossa. Ap

On ihan OK. Moni juo useammankin oluen illassa melkein joka päivä, eikä sekään ole mitenkään liikaa.

Sanoisin että jos alkaa mennä pullo viiniä päivässä tai enemmän niin pitää alkaa huolestua.

Vierailija
14/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio alkaa juoda enempää, ihan jo kalorienkin takia - alkoholin kalorit ja vaikutus ulkonäköön jne. Mutta tämä olisi itselleni kiva määrä, jos se terveydellisesti olisi myös ok. Joskus harvoin kun on joku juhla, jossa juon lähes tuon määrän kerralla, en juo sen jälkeen mitään pariin viikkoon. Ap

Vierailija
15/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin maksa-arvot voivat nousta herkemmin kuin toisilla. Maksahan puhdistaa elimistöstä myrkyt eli jatkuva alkoholin käyttö voi arvoja nostaa vaikkei suurista määristä olisikaan kyse. Myös luontaistuotevalmisteet/"lääkkeet" voivat rasittaa maksaa. Käy mittauttamassa arvot jos huolestuttaa :)

Vierailija
16/16 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viikolla joku ukko luennoi, että maksa ei reakoi mitenkään 2 annokseen/päivä. Siis päivä!