Kuinka paljon teidän häät maksoi/tulee maksamaan?
Eli otsikossa kysymys, kuulisin myös mielelläni pääpiirteittäin mitä sillä rahalla sai; paljonko vieraita, paikka, tarjoilut jne..
Nimim. Elokuussa naimisiin ja tuntuu ettei 8000e riitä n. 100hlö juhliin!?
Kommentit (54)
Meillä oli noin 3 500, sisältäen minun ja miehen puvut, minun meikin ja kampauksen, hääpaikan, hääkuvauksen ja kiitoskortit, kutsut, koristeet, karkkibuffetin, ruuan (salaatteja, liha- ja kasvisruoka, lisukkeet, kastike, kahvit, jälkkäri, kakku, iltapala), alkoholin, sormukset, siviilivihkimisen hääpaikalla ja hotelliyön superior-huoneessa ja kaasojen sekä bestmanin lahjat. Ruuat teki tätini, joka on kokki, eli pitopalvelua meillä ei ollut. Meillä oli seisova pöytä, ei tarjoilijoita. Vieraita 30 hlö + hääpari :)
10 000 puntaa. Sisälsi ihan kaiken sormuksia ja alkoholia myöten. 120 vierasta.
Semmonen 200 e tarjoiluihin. Maistraatissa mentiin naimisiin, vain lähisuku oli mukana. Sitten grillailtiin meillä ja syötiin kakkua. Hauskat häät.
Reilu 3000€.
N.60 hlö, häät vuokratussa tilassa. Olisko se maksanu jotain 300€/vkl.
Ruoka+keittiöhenkilökunta oli 1000€.
Bändi oli varmaan kans jotain 300€.
En muista enää hääpuvun hintaa. Sormus oli 300-400€.
Kukkaset..öö.. varmaan jotain 100€.
Sit jotain koristeita oli.
Tuomarin matkakulut + tuntipalkka (tai joku sellanen) hääpaikalle oli vissiin yli satasen.
Noin 500€. Pienet kaverihäät mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo saa tuolla jenkeissä käytettyä järjestäen kymmeniä tuhansia ainakin jos on tv:seen uskominen:D
Kyllähän niihin joka paikkaan tungettuihin kukkalaitteisiin saa upotettua tonnin jos toisenkin. Pöydissä hulppeat maljakkoasetelmat, kirkossa joka penkin päädyssä rönsyilevät kimput, alttarin molemmin puolin pienen koristepuun kokoiset asetelmat. Hyvin useinhan noissa häissä on myös ensin joku drinkkibaari ja buffetruokaa (cocktail hour), jonka jälkeen pöytiintarjoiltu ateria, eli rahaa menee käytännössä kahden ruokatarjoilun verran. Ainakin Neljät häät Amerikassa -ohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
On ok laittaa rahaa häihin, jos se on löysää ylimääräistä rahaa.
Sitä en ymmärrä, että vähistä rahoista säästellään, käydään muiden kukkarolla tai jopa otetaan lainaa yhden ainoan päivän takia.
Mauttomimpia ovat nämä, jotka olettavat vieraiden maksavan lystin tavalla tai toisella. En ole koskaan ollut häissä, joissa oikeasti nauttisin. Aina ne on ollut kestettävä läpi. Ei kukaan niistä halua maksaa vieraana.
Käytiin maistraatissa, pitsalla ja oluella. Noin 50 euroa. Saatiin just sellaiset häät kuin itse haluttiin.
120 vierasta, rahaa kului kokonaisuudessaan noin kymppitonni. Ihan normaalit tarjoilut ja live-bändi, ei mitään erikoista ekstraa.
Häihin laitetaan tasan sen verran kuin niihin haluaa ja kykenee laittamaan, oli se sitten muutama kymppi tai kymppitonneja. Ihmisten toiveet ja mielikuvat häistä ovat erilaisia.
Meillä häihin meni hieman alle 4000 euroa, lähes kaikki tehtiin itse, sillä täällä pohjoisessa tuntuu olevan mahdotonta saada kunnollista pitopalvelua. Tuntuu olevan mahdotonta vastata edes tarjouspyyntöihin joten helpommalla pääsi kun itse teki.
Hieman yli 10 000€, 60 vierasta suunnilleen.
25 vuotta sitten 2500e eli 15 000 mk.. Siinä oli kaikki; kutsut, puvut, asusteet, meikki, kampaaja, kukat, hääpaikan vuokra ja koristelu, pitopalvelu ja itse tehty hääkakku. Samoin iltaruoka jatkopaikassa ja hääyö hotellissa. Myös häämatka Italiaan oli tässä summassa mukana. Vieraita hieman vajaa 120 henkeä. Häät olivat elokuussa, hääpaikka oli meren rannalla ja tunnelma oli rento. Itsemme näköiset juhlat.
Nykyään tuo touhu on lähtenyt ihan lapasesta.
KAhdestaan maistraattiin ja siitä juhlalounaalle. Sormuksiin meni muutama tonni, ja tietty kahden hengen lounaaseen jotain. Ihana päivä.
Rahaa meni n. 3500€ kaikkinensa, vietaita 80. Olivat enemmän bileet, naimisiin mentiin edeltävänä päivänä maistraatissa, eikä haluttu kirkkosettiä juhlien alkuun. Juhlapaikka oli tilausravintola, jonne sai viedä juomat Virosta. Bändikin oli, mutta työkavereista koottu. Esiintyi lahjana meille. Ruuat oli loistavat ja kaikki viihtyivät.
N. 2000mk maksoi, vieraita n. 50.
Hinta sisälsi molempien vaatteet ja kengät, sormuksen, kukat, ruoan (tehtiin talkoilla), alkoholia... juhlapaikka saatiin lahjana.
Jessus kun nämä hinnat kauhistuttavat! Meillä meni alle 1900€ ja kaikki tehtiin itse, toki kun naimisiin mentiin oltiin kumpikin juuri valmistuneita joten rahaa ei ollut.
Hääpaikka oli ainoa hintava vaihtoehto, mutta kaikki muu tehtiin omalla porukalla. Veljen vaimo laittoi tukkani ja meikkini, hääpukuni oli äidiltä peritty, ruuat tein mieheni, tätieni ja isäni kanssa, kaikki koristukset askarreltiin, kaikki kukat paitsi hääkimppu olivat luonnonkukkia, sormukset olivat halvimmat mahdolliset, musiikkia soitti miehen parhaan ystävän bändi jne. Vieraita oli 26, eli vain ne lähimmät. Koskaan en ole katunut ja toivonut että olisi järjestänyt isommat juhlat. Toki jos varaa olisi ollut niin mikäpäs siinä, olisi ollut vähemmän stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Jessus kun nämä hinnat kauhistuttavat! Meillä meni alle 1900€ ja kaikki tehtiin itse, toki kun naimisiin mentiin oltiin kumpikin juuri valmistuneita joten rahaa ei ollut.
Hääpaikka oli ainoa hintava vaihtoehto, mutta kaikki muu tehtiin omalla porukalla. Veljen vaimo laittoi tukkani ja meikkini, hääpukuni oli äidiltä peritty, ruuat tein mieheni, tätieni ja isäni kanssa, kaikki koristukset askarreltiin, kaikki kukat paitsi hääkimppu olivat luonnonkukkia, sormukset olivat halvimmat mahdolliset, musiikkia soitti miehen parhaan ystävän bändi jne. Vieraita oli 26, eli vain ne lähimmät. Koskaan en ole katunut ja toivonut että olisi järjestänyt isommat juhlat. Toki jos varaa olisi ollut niin mikäpäs siinä, olisi ollut vähemmän stressiä.
Ei häiden hinta ole kaikki kaikessa. Pienellä budjetillakin saa ihanat häät, meillä vaan sättii olemaan varaa "tuhlata" niinkin turhaan asiaan kuin häät. Ollaan lähes velattomia, hyvä palkkaisissa töissä ja pakolliset menot on tosi pienet. Se raha mitä laitettiin häihin oli meidän rahatilanteeseen sopiva.
Tykätään muutenkin järjestä juhlia ystäville ja perheelle, hinnalla ei niinkään väliä. Miehen ja minun valmistujaisetkin oli ravintolassa n.400€. Työskenneltiin molemmat opiskelun lomassa joten pystyttiin "tuhlaamaan" valmistujaisiinkin.
Molemmista juhlista jäi ihanat muistot :)
Meillä meni noin 15 000€. 70 henkeä. Eikä omasta mielestämme edes brassailtu vaan pidettiin ihan perushäät. 😐
Kiusallista pulittaa pitkä penni häistä. Täytyy pystyä tekemään asiat järkevän hinnan rajoissa. Pröystäilevät häät eivät ole kauniit. Vaatimattomat häät voivat olla hyvin kauniit.
Jos minuun viittaat, jolla vanhemmat avustivat, niin se johtui täysin siitä että olimme kaksi opiskelijaa vielä häiden aikana. :)
Vanhemmat tarjosivat itse apuansa ja tarjoituivat maksamaan, ei todellakaan pyydetty tai pakotettu, siksi että meidän ei tarvitsisi tinkiä hääpäivänämme sen vuoksi että olimme nuoria opiskelijoita. t. 9