Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko kalakeittoon perunoita?

Vierailija
31.05.2017 |

Muistelen että itse söin kalakeittoa missä oli perunaa kalaa maitoa tilliä ja voita. Mies taas väittää että kalakeittoon tulee sipulia kalaa voita maitoa ja tilliä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaseen tomaattipahjaiseen (seljanka?) ei tule, vaan porkkanaa, sipulia, selleriä. Mausteeksi sitruunamehua, kapriksia ja smetanaa.

Pahjaiseen keittoon voi laittaa mitä vaan.

Vierailija
22/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalakeittoon tai ns. kesäkeittoon (kasviskeittoon) tulee mitä tahansa juureksia, mutta on ihan sairasta ja väärin keittää ruoka-aineet maitoon.

Totta: kunnon liemipohjalle ja kerrrmaa lopuksi! 😜

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

seljanka on kyllä hyvää. mitä kalaa siihen on paras laittaa?

Seljanka (tai oikeammin soljanka) ei ole kalakeitto, vaan sakea suolakurkuilla ja suolakurkun liemellä höystetty keitto, jossa useammin käytetään lihaa eikä kalaa. Myös sienistä voi tehdä seljankaa.

Mutta jos tehdään kalaseljankaa, on parasta käyttää useaa eri kalalajia. Helpolla jos haluaa päästä niin vaikka pakastettua seitiä tai turskaa, ja lohta joka voi olla suolattuakin. 

Vierailija
24/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalakeittoon tai ns. kesäkeittoon (kasviskeittoon) tulee mitä tahansa juureksia, mutta on ihan sairasta ja väärin keittää ruoka-aineet maitoon.

Totta: kunnon liemipohjalle ja kerrrmaa lopuksi! 😜

Maito ei kuulu ihmisen elimistöön.

Vierailija
25/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan siihen, mutta itse käytän porkkanoita ja muita kasviksia. En ole niin perunoiden perään.

Sinkkumies

Vierailija
26/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta kalakeitto maitoon vai kirkaslieminen kuten Euroopassa esim Ranskassa tehdään?

molemmat!

Seljanka unohtui (tomaattipohjainen). Se on mun lemppari.

Mun lemppari myös! Mutta viime viikolla söin sellaista missä oli fenkolia ja tosi paljon. Ei ollut hyvää. Harmitti. Laitoin palautetta netissä kun ehtinyt jäädä odottamaan että tarjoilijalla olisi ollut aikaa. Sori ohis.

Vierailija
27/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunaa, ja porkkanaa myös. 

Porkkana kalakeitossa on kuin kermavaahto kinkun päällä. YÖK