Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko kalakeittoon perunoita?

Vierailija
31.05.2017 |

Muistelen että itse söin kalakeittoa missä oli perunaa kalaa maitoa tilliä ja voita. Mies taas väittää että kalakeittoon tulee sipulia kalaa voita maitoa ja tilliä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut kerrottavan, että on monenlaisia kalakeittoja. 

Vierailija
2/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee:

Perunaa, kalaa, sipulia, vettä ja kermaa (äkkiä poistun, ennen kuin kevytruokaintoilijat kivittävät mut)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä perunaa! täältä pisteet perunaisella kalakeitolle

Vierailija
4/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelen että itse söin kalakeittoa missä oli perunaa kalaa maitoa tilliä ja voita. Mies taas väittää että kalakeittoon tulee sipulia kalaa voita maitoa ja tilliä?

Miehesi ohje on lähinnä rantakala. Kalakeittoon tulee peruna.

Vierailija
5/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee siihen.

Vierailija
6/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee, jos siihen laittaa perunaa.

Vierailija
7/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä laitan. Laitan myös porkkanaa, sipulia ja herneitä. Tilliä toki ja punaista maitoa. Suola pippuri.

Vierailija
8/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes kalakeitto on kalaa laihassa mausteliemessä?

Erikoista, mutta miksei jotkut noinkin.

Vierailija
9/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa, ja porkkanaa myös. 

Vierailija
10/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kalakeitto maitoon vai kirkaslieminen kuten Euroopassa esim Ranskassa tehdään?

molemmat!

Vierailija
11/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee perunaa, kalaa, sipulia, sitruunapippuria ja musta- tai maustepipoureita vähän ja vaikka purjoa jos haluaa. Kun keitto on valmista, lisätään maito hienonnettu tilli ( ja silputtu ruohosipuli)

Vierailija
12/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee, jos siihen laittaa perunaa.

Näin meilläkin. Ei ole koskaan perunat itsekseen kalakeittoon kipittäneet. Joskus laitan ja joskus en, sen mukaan millaista kalakeittoa kulloinkin haluan.

Vierailija
13/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta kalakeitto maitoon vai kirkaslieminen kuten Euroopassa esim Ranskassa tehdään?

molemmat!

Seljanka unohtui (tomaattipohjainen). Se on mun lemppari.

Vierailija
14/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaseen tomaattipahjaiseen (seljanka?) ei tule, vaan porkkanaa, sipulia, selleriä. Mausteeksi sitruunamehua, kapriksia ja smetanaa.

Vierailija
15/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaseen tomaattipahjaiseen (seljanka?) ei tule, vaan porkkanaa, sipulia, selleriä. Mausteeksi sitruunamehua, kapriksia ja smetanaa.

Nam!

Vierailija
16/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

molemmat!

Ei maitoa minun kalakeittooni! Lautaselle voin mättää lusikallisen smetanaa, ranskankermaa, turkkilaista jogurttia tai vaikka aiolia. Ja jos liemessä on tomaattia niin ei se ihan kirkas ole, vaikkei maitoa soppaan tulekaan. 

Viimeksi kalakeittooni tuli lohta, sitä perunaa, porkkanaa, purjoa, selleriä, piparjuurta, suolakurkkua, tilliä ja aiemmin keittämääni kalalientä. Lautaselle vielä smetanaa. Olisi tuon ilman perunaakin pystynyt tekemään, mutta tällä kertaa näin. 

Sitten on vielä japanilaiset ja kaakkoisaasialaiset kalakeitot, joihin nyt varsinkaan ei tule maitoa.

Vierailija
17/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

seljanka on kyllä hyvää. mitä kalaa siihen on paras laittaa?

Vierailija
18/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

molemmat!

Ei maitoa minun kalakeittooni! Lautaselle voin mättää lusikallisen smetanaa, ranskankermaa, turkkilaista jogurttia tai vaikka aiolia. Ja jos liemessä on tomaattia niin ei se ihan kirkas ole, vaikkei maitoa soppaan tulekaan. 

Viimeksi kalakeittooni tuli lohta, sitä perunaa, porkkanaa, purjoa, selleriä, piparjuurta, suolakurkkua, tilliä ja aiemmin keittämääni kalalientä. Lautaselle vielä smetanaa. Olisi tuon ilman perunaakin pystynyt tekemään, mutta tällä kertaa näin. 

Sitten on vielä japanilaiset ja kaakkoisaasialaiset kalakeitot, joihin nyt varsinkaan ei tule maitoa.

kuulostaa herkulliselta!

Vierailija
19/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu. Bouillabaisseen ei tule perunoita. Kotimaiseen lohikeittoon taas tulee.

Vierailija
20/27 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalakeittoon tai ns. kesäkeittoon (kasviskeittoon) tulee mitä tahansa juureksia, mutta on ihan sairasta ja väärin keittää ruoka-aineet maitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan