Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ihmettelee: miksi niin monella naisella on pakkomilelle lasten saamisesta?

Vierailija
31.05.2017 |

Miehenä turhauttaa, kun kolme viimeisintä tapailu- ja seurustelusuhdetta ovat päättyneet samasta syystä: nainen toi ilmi, että hän haluaa lapsia tulevaisuudessa eikä halua seurustella lapsia haluamattoman miehen kanssa. Pisin näistä suhteista kesti neljä kuukautta. Tämä on erityisen harmillista, kun naisilla on ilmiselvästi todella ruusuiset kuvat siitä, minkälaista lapsiperheen elämä on ja erittäin vähän arvostusta lapsettoman elämän vapautta, huolettomuutta ja henkistä rikkautta kohtaan. Luulisi, että vuonna 2017 naisilla olisi jo muutakin sisältöä elämälleen kuin lastenhoito, mutta konservatiiviset asenteet elävät ja voivat hyvin.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä nyt pakkomielteestä mutta miten olisi ihan perus biologia? Sukupuutossahan tässä oltaisiin jos naaraita ei lisääntyminen kiinnostaisi.

Vierailija
42/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset tietävät jo pikkutytöstä haluavansa lapsia, se on heille itsestäänselvyys ja tulevaisuudennäkymä josta ei tingitä. Toisilla naisilla ei ole mielipidettä, mutta jäätävä vauvakuume saattaa iskeä yllättäen ja kovaa, jolloin lapsen saamista ajattelee pakonomaisesti 24/7. Jotkut menevät fiiliksen mukaan ja saattavat elämän muussa ohessa pyöräyttää lapsen tai pari ilman intenssiivistä halua siihen, koska miksipäs ei. Ja sitten on minunkaltaisiani, jotka eivät ole koskaan osanneet kuvitella itselleen äidin roolia ja jotka eivät halua lapsia missään vaiheessa elämäänsä.

Jos tapailet suunnilleen kolmikymppisiä naisia, niin innokkaimpiin treffeilläkävijöihin kuuluu ne sinkut joilla on kiire saada lapsia ennen kuin aika loppuu.

Jep, noin kolmikymppisiä naisia. Nuoremmissa naisissa on paljon enemmän niitä, joille asia ei ole ajankohtainen, ja  monella on muutenkin kepeämpi asenne elämään. AP

Höpö höpö. Turhaa yleistämistä.. kolmekymppisissä  on paljon kepeä mielisiä vela-naisia (kuten minä). Mutta on ilmiselvää, että halusit nyt vain ylistää nuoria naisia, ja todennäköisesti vain pintaan perustuviin seikoin.

Tärkeintähän olisi vain varmistaa jo ennen treffeille lähtöä, että samantyyppiset tulevaisuuden suunnitelmat. Esim. treffipalstoilla useimmat käyttäjät paljastavat haluavatko he lapsia vai ei.

Kolmikymppisissä naisissa paljon kepeämielisiä vela-naisia? Melkoinen väite. Missä he kaikki oikein piilottelevat?

Treffipalstoja en ole koskaan käyttänyt. Jotenkin epätoivoisen oloisia paikkoja, eikä taso huimaa päätä. TInder on välillä käytössä, se on mukavan rento ja mutkaton tapa tutustua. AP

Täällä yksi! N34, pk-seutu.

Haluan tehdä kaikkea kivaa ja ottaa välillä ihan vaan iisisti, lastenhoito ei missään nimessä kuulu tähän kuvioon enkä lapsia voi saadakaan, eli mieli ei muutu. Ensitreffeillä nykyìsen mieheni kanssa asia tuli puheeksi ja muutkin asiat natsasivat, siitä alkoi yhteinen elo. Eihän näitä missään huudella, mutta hyvä vaan ottaa nopeasti puheeksi! Tutustuttiin alunperin fb:n sinkkusivulla, samanlainen huumori yhdisti.

Joo joo.. Usko jo, että olet umpimielinen ja tylsä, koska olet jo yli kolmekymppinen! Vain parikymppiset naiset ovat kepeä mielisiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset tietävät jo pikkutytöstä haluavansa lapsia, se on heille itsestäänselvyys ja tulevaisuudennäkymä josta ei tingitä. Toisilla naisilla ei ole mielipidettä, mutta jäätävä vauvakuume saattaa iskeä yllättäen ja kovaa, jolloin lapsen saamista ajattelee pakonomaisesti 24/7. Jotkut menevät fiiliksen mukaan ja saattavat elämän muussa ohessa pyöräyttää lapsen tai pari ilman intenssiivistä halua siihen, koska miksipäs ei. Ja sitten on minunkaltaisiani, jotka eivät ole koskaan osanneet kuvitella itselleen äidin roolia ja jotka eivät halua lapsia missään vaiheessa elämäänsä.

Jos tapailet suunnilleen kolmikymppisiä naisia, niin innokkaimpiin treffeilläkävijöihin kuuluu ne sinkut joilla on kiire saada lapsia ennen kuin aika loppuu.

Jep, noin kolmikymppisiä naisia. Nuoremmissa naisissa on paljon enemmän niitä, joille asia ei ole ajankohtainen, ja  monella on muutenkin kepeämpi asenne elämään. AP

Höpö höpö. Turhaa yleistämistä.. kolmekymppisissä  on paljon kepeä mielisiä vela-naisia (kuten minä). Mutta on ilmiselvää, että halusit nyt vain ylistää nuoria naisia, ja todennäköisesti vain pintaan perustuviin seikoin.

Tärkeintähän olisi vain varmistaa jo ennen treffeille lähtöä, että samantyyppiset tulevaisuuden suunnitelmat. Esim. treffipalstoilla useimmat käyttäjät paljastavat haluavatko he lapsia vai ei.

Kolmikymppisissä naisissa paljon kepeämielisiä vela-naisia? Melkoinen väite. Missä he kaikki oikein piilottelevat?

Treffipalstoja en ole koskaan käyttänyt. Jotenkin epätoivoisen oloisia paikkoja, eikä taso huimaa päätä. TInder on välillä käytössä, se on mukavan rento ja mutkaton tapa tutustua. AP

Täällä yksi! N34, pk-seutu.

Haluan tehdä kaikkea kivaa ja ottaa välillä ihan vaan iisisti, lastenhoito ei missään nimessä kuulu tähän kuvioon enkä lapsia voi saadakaan, eli mieli ei muutu. Ensitreffeillä nykyìsen mieheni kanssa asia tuli puheeksi ja muutkin asiat natsasivat, siitä alkoi yhteinen elo. Eihän näitä missään huudella, mutta hyvä vaan ottaa nopeasti puheeksi! Tutustuttiin alunperin fb:n sinkkusivulla, samanlainen huumori yhdisti.

Kelpo elämänasenteelta kuulostaa. Kaikkea hyvää sinulle ja miehellesi. AP

Vierailija
44/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisesti pitöis pystyä olemaan aikas kauan ennenkuin yrittää tarjota parturin miesasiakaalle jotain aasialaista kersaa.

Vierailija
45/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varakas tai muuten hyvin vakiintunut elämässä? Sellainen voi kummasti herättää naisissa liääntymiskiiman. Matalammalla statuksella ei saisi yhtä paljon naisia, mutta nämä naiset olisivat todennäköisemmin OK lapsettomuuden suhteen.

Vierailija
46/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli sinä et ole henkisesti yhtä kypsä kuin ikäisesi naiset, ei asialle nyt vain voi mitään :-)

Kiitos, että annoit esimerkin niistä konservatiisivista asenteista, jotka aloituksessani mainitsin.

Mitenkä muuten ketjun vapaaehtoisesti lapsettomat naiset suhtaudutte tällaiseen ajatukseen, että olette henkisesti kypsymättömiä? AP

No, olen 34-vuotias lapseton nainen, ja tietyllä tavalla ehkä sitten olen henkisesti kypsymätön. Nimittäin en usko hetkeäkään olevani valmis lapsen tuomaan vastuuseen, enkä siksi(kään) sellaista halua. Olen ollut lapsenvahtina sekä pitkillä vierailuilla tuttavalapsiperheissä, enkä näe siinä elämäntyylissä mitään mitä itselleni haluaisin.

Ystäväni kyllä rakastavat lapsiaan, mutta ovat masentuneita, ahdistuneita, kroonisesti väsyneitä, riitelevät puolison kanssa, ja päälle vielä koko loppuelämän kestävä huoli. En usko, että lapsi olisi kanssani onnellinen, sillä olen varma, että itse olisin onneton. Eikö ole tietynlaista kypsyyttä tajuta omat rajansa?

Toki tässä on sekin, että olen ikisinkku. Yksikään mies ei ole katsonut minuun päinkään siinä mielessä, eli onhan se vielä mahdollista, että jos maailman suurin ihme tapahtuisi ja löytäisin puolison, hormonini heräisivät kuin taikaiskusta. Sitä odotellessa vuodet vierivät ja toivottavasti munasolut loppuvat.

Vierailija
47/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 28 ja seurustellut 5 vuotta. Suhteen alussa mies oli se, joka sanoi ehdottomasti haluavansa lapsia tulevaisuudessa ja itse epäröin. Mulla ei ole ollut mitään hinkua lisääntyä, mutta ajattelin että kai sitä joskus sitten haluaa. No, mielipiteet muuttuu. En usko haluavani lapsia, eikä halua mieskään. Mielipide voi toki muuttua, mutta tältä on viime vuodet tuntunut. Suurin osa omista ja miehen kavereista aikoo perustaa perheen. Luulen, että moni mieskin haluaa perheen, koska niin on tapana tehdä ja "koska muutkin". Itse mietin lasten hankintaa (jos niitä edes onnistuu saamaan) monelta kantilta ja tuntuu, että negatiivisia puolia on enemmän kuin positiivisia. Toivottavasti löydät samanhenkisen kumppanin!

Vierailija
48/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsut biologista tarvetta lisääntyä pakkomielteeksi? Ok. Et kuulosta ihan terveeltä tapaukselta.

Miks sulla on sitten pakkomielle harrastaa seksiä? Miksi sulla on pakkomielle hankkia tyttöystävä? Luuletko, että se nainen tekee sut onnelliseksi vuonna 2017?? :D

Jos joku asia joka ei ole omalle elämälle välttämätöntä (esim. syöminen) hallitsee elämää niin se on pakkomielle.

Jos ihminen päättää elämänsä suurimmat asiat jonkun halun mukaan niin hänellä on pakkomielle. 

Vierailija
49/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli sinä et ole henkisesti yhtä kypsä kuin ikäisesi naiset, ei asialle nyt vain voi mitään :-)

Kiitos, että annoit esimerkin niistä konservatiisivista asenteista, jotka aloituksessani mainitsin.

Mitenkä muuten ketjun vapaaehtoisesti lapsettomat naiset suhtaudutte tällaiseen ajatukseen, että olette henkisesti kypsymättömiä? AP

No, olen 34-vuotias lapseton nainen, ja tietyllä tavalla ehkä sitten olen henkisesti kypsymätön. Nimittäin en usko hetkeäkään olevani valmis lapsen tuomaan vastuuseen, enkä siksi(kään) sellaista halua. Olen ollut lapsenvahtina sekä pitkillä vierailuilla tuttavalapsiperheissä, enkä näe siinä elämäntyylissä mitään mitä itselleni haluaisin.

Ystäväni kyllä rakastavat lapsiaan, mutta ovat masentuneita, ahdistuneita, kroonisesti väsyneitä, riitelevät puolison kanssa, ja päälle vielä koko loppuelämän kestävä huoli. En usko, että lapsi olisi kanssani onnellinen, sillä olen varma, että itse olisin onneton. Eikö ole tietynlaista kypsyyttä tajuta omat rajansa?

Toki tässä on sekin, että olen ikisinkku. Yksikään mies ei ole katsonut minuun päinkään siinä mielessä, eli onhan se vielä mahdollista, että jos maailman suurin ihme tapahtuisi ja löytäisin puolison, hormonini heräisivät kuin taikaiskusta. Sitä odotellessa vuodet vierivät ja toivottavasti munasolut loppuvat.

Sinä juuri OLET KYPSÄ henkisesti.

Ne jotka hankkivat lapsia ja sitten valittavat koko ajan joka asiasta ovat niitä jotka eivät ole kypsiä.  Ihmisen EI IKINÄ pidä valittaa asiasta jonka on ITSE HALUNNUT. 

Vierailija
50/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28 v nainen enkä ole koskaan halunnut lapsia. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän tunne on vain vahvistunut. Lapset ei ole ei sitten yhtään mun juttu.

Vierailija
51/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tiedän monia ihmisiä, jotka ovat vapaaehtoisesti lapsettomia, mutta 50v alkanut kaduttaa.

Se vapaus vietetään yksin, paljon on rahaa, mutta ei ketään kenen kanssa jakaisi. Matkustella ei jaksa yksin.

Vapaa-aika menee yksin, useimmiten lähikuppilassa sitten, vaikka olisi vapaus tehdä mitä vaan. Yrittää soitella kavereille, mutta ketään ei kiinnosta, kun ovat perheellisiä. Eipä sillä kaverilla mitään uutta keskusteltavaa olisikaan, samat jutut joka kerta.

Kiva asunto, jossa on yksin, kiva auto, muttei mitään paikkaa minne mennä.

Golffataan yksin.

Ne naiset ovat pariutuneet perheen perustamista silmällä pitäen.

Sitten eräänä iltana, baarista tullessa kaadutaan ja lyödään pää.

Hautajaisissa ei ollut juuri ketään.

Perheettömyys voi tarkoittaa myös parisuhteettomuutta, yksinäisyyttä, kavereiden puutetta.

Esim työttömällähän nimenomaan olisi vapaus harrastaa ja nähdä kavereita. Jostain syystä he kuitenkin syrjäytyvät muita useammin, jäävät pois kaveripiireistä, vaikka aikaa olisi millä mitalla.

Vierailija
52/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi tärkeämpää kuin oma perhe?

Vierailija
53/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah ja ite ku näin naisena sanon etten halua lapsia niin sitten pelästytään ja juostaan pakoon. Kuulemma pakko olla jotain vikaa mussa.

Vierailija
54/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lohduttaa, niin minulla on mennyt poikki miehen kanssa siksi, että mies halusi lapsia ja minä en. Ja miehellä ei selvästi ollut käsitystä siitä vastuusta mitä lapsien hankkiminen toisi elämään.

Vierailija
55/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmikymppisillä naisilla asia todella alkaa olla ajankohtainen, ja jos lapsen haluaa, seurustelusuhdetta ei enää kannata aloittaa sellaisen miehen kanssa, joka ei ole kiinnostunut perheen perustamisesta tai ei osaa ottaa kantaa. Kolmikymppisenä kun käytät vaikka 2x4 vuotta suhteisiin, joissa mies ei sitten lopulta halua lasta, alat olla jo päälle nelikymppinen - ja sitten pitäisi vielä löytää se oikea mies lapsentekoon.

Mä ymmärrän tämän hyvin, vaikka itse en ole koskaan erityisesti halunnut lapsia, enkä sitten niitä saanutkaan.

Vierailija
56/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi tärkeämpää kuin oma perhe?

Terveys, vapaus, mielenrauha, taide, luontokokemukset ja rakkaus nyt esimerkiksi.

Vierailija
57/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tiedän monia ihmisiä, jotka ovat vapaaehtoisesti lapsettomia, mutta 50v alkanut kaduttaa.

Se vapaus vietetään yksin, paljon on rahaa, mutta ei ketään kenen kanssa jakaisi. Matkustella ei jaksa yksin.

Vapaa-aika menee yksin, useimmiten lähikuppilassa sitten, vaikka olisi vapaus tehdä mitä vaan. Yrittää soitella kavereille, mutta ketään ei kiinnosta, kun ovat perheellisiä. Eipä sillä kaverilla mitään uutta keskusteltavaa olisikaan, samat jutut joka kerta.

Kiva asunto, jossa on yksin, kiva auto, muttei mitään paikkaa minne mennä.

Golffataan yksin.

Ne naiset ovat pariutuneet perheen perustamista silmällä pitäen.

Sitten eräänä iltana, baarista tullessa kaadutaan ja lyödään pää.

Hautajaisissa ei ollut juuri ketään.

Perheettömyys voi tarkoittaa myös parisuhteettomuutta, yksinäisyyttä, kavereiden puutetta.

Esim työttömällähän nimenomaan olisi vapaus harrastaa ja nähdä kavereita. Jostain syystä he kuitenkin syrjäytyvät muita useammin, jäävät pois kaveripiireistä, vaikka aikaa olisi millä mitalla.

Miksi lisääntyjien on pakko jauhaa tällaista paskaa? Kuka heitä uskoo?

LAPSETTOMAT EIVÄT OLE VANHOINAKAAN YKSINÄISEMPIÄ KUIN LISÄÄNTYJÄT

http://sciencenordic.com/older-people-just-happy-without-children

Ikää kun tulee ei jaksa harrastaa. Kavereille käy samoin. Ei niiden vanhusten seuraelämä kummoista ole. Omat sukulaiset pitää yhteyttä, eipä juuri muut. Turha vetää mitään jenkkitutkinuksia mukaan, jossa kerrotaan toista. Jenkkilä on huomattavasti yhteisöllusempi kulttuuri. Naapurin papoista pidetään huolta ja kurkkokuorossa on aina tilaa mummoille. Täällä kukan ei kaipaa.

Vierailija
58/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei halua lapsia mutta anoppi haluaa?

Vierailija
59/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisi vaikka ihan BIOLOGIA? Ihmiset ovat lisääntyviä eläimiä ja naisilla on tarve saada vauvoja. Aika vajaa täytyy olla ja vieraantunut todellisuudesta jos ei tätä sisäistä.

Vierailija
60/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmikymppisillä naisilla asia todella alkaa olla ajankohtainen, ja jos lapsen haluaa, seurustelusuhdetta ei enää kannata aloittaa sellaisen miehen kanssa, joka ei ole kiinnostunut perheen perustamisesta tai ei osaa ottaa kantaa. Kolmikymppisenä kun käytät vaikka 2x4 vuotta suhteisiin, joissa mies ei sitten lopulta halua lasta, alat olla jo päälle nelikymppinen - ja sitten pitäisi vielä löytää se oikea mies lapsentekoon.

Mä ymmärrän tämän hyvin, vaikka itse en ole koskaan erityisesti halunnut lapsia, enkä sitten niitä saanutkaan.

Kolmekymppiset vela-naiset ovat yleensä jo tosi varmoja siitä, että eivät halua lapsia (osittain siitäkin syystä että aikaa on enää vain vähän jäljellä). Parikymppinen vela voi vielä hyvinkin muuttaa mielensä ja päättää hankkia lapsia. Kolmekymppiset velat ovat siis tavallaan varmempia valintoja, mikäli etsii pysyvää suhdetta (toki suhde voi päättyä muistakin syistä). Tosin, ihmiset eivät taida enää suosia läpi elämän kestäviä suhteita. Ainakin siltä joskus tuntuu.