Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vieraan ihmisen kosketus tuntua hyvälle?

Vierailija
31.05.2017 |

Esim. tilanteissa, joissa on pakko jostain syystä koskettaa vierasta ihmistä ja kosketus tuntuu yllättäen tosi hyvältä. Mistä se johtuu? Tilanteeseen ei liity mitään seksuaalista (osapuolet ovat eri sukupuolta), mutta silti kosketus menee ns. ihon alle. Muilla kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieronta. Ei mitään seksuaalista tunnetta vain lihasten rentoutumisesta tuleva nautinto.

Vierailija
2/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: Tarkoitan sellaista yllättävän hyvää tunnetta, johon aivan havahtuu. Kun tilanteen pitäisi olla aivan neutraali, mutta toisen kosketus sävähdyttää niin ettei kehtaa silmiin katsoa. Onko se sitä kemiaa vai mitä? Ja tuntuuko se kummankin mielestä erityiseltä, onko se edes mahdollista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologin tekemä kasvojen hoito on yllättävä mukavaa jos ei ole mitään näppyjä.

Vierailija
4/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi tuntua, en tiedä mistä johtuu.

Vierailija
5/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Esim joku koskee hiuksiasi ihan hetkellisesti. Kun joku silittää tarkoituksella, tuntuu se hyvältä mutta ei tällaiselta oikein kihelmöivältä kuin tämä nopea kosketus. Tätäkö tarkoitat?

Vierailija
6/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain tutkimuksessa todettiin, että tahatonkin, siis esim. pienessä ruuhkassa tapahtunut ihmisten välinen kosketus lähentää näitä ihmisiä toisiinsa emotionaalisesti. En nyt löytänyt juttua.

Itse arvelen, että jossain tilanteessa vieraan kosketus voi tuntua erityisen eroottiselta tai lohduttavalta, jos itsellä on semmoinen (ehkä tiedostamaton) odottava mielenvire.

Vierailija
7/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota tarkoitan. Ap

Vierailija
8/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Esim joku koskee hiuksiasi ihan hetkellisesti. Kun joku silittää tarkoituksella, tuntuu se hyvältä mutta ei tällaiselta oikein kihelmöivältä kuin tämä nopea kosketus. Tätäkö tarkoitat?

Juuri tuota tarkoitan. Ap

Vierailija
9/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa tietää, onko kyse jostain kemiasta, jonka myös vastapuoli tunnistaa.

Vierailija
10/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiinnostavaa tietää, onko kyse jostain kemiasta, jonka myös vastapuoli tunnistaa.

En usko että se koskettaja tuntee samanlaista hyvää oloa, en ainakaan itse tunne jos kosken.

Vierailija
11/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieronta. Ei mitään seksuaalista tunnetta vain lihasten rentoutumisesta tuleva nautinto.

No olen kyllä joskus tahattomasti kiihottunut mieshierojan tekemässä perushieronnassa. Olen nainen. Nopeasta kosketuksesta varmaan harvemmin kiihottuu, mutta kyllähän ihan nopeakin kosketus voi vapauttaa runsaasti oksitosiinia, samoin kuin hymy silmiin katsoessa. Jonkun tutkimuksen mukaan opettajien kosketus oppilaan olkapäähän parantaa oppimista.

Vierailija
12/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikonloppuna kosketin erästä, ja se miltä hän tuntui, jäi käsieni muistiin. En tiedä pitikö hän kosketustani mitenkään erityisenä - menikö se ihon alle, mutta minulle se oli "sähköä", kuten myös se miten hän kosketti minua.

Vierailija
13/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kokemuksia fyysisestä kemiasta?

Vierailija
14/26 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus esim. bussissa toisen viereen istuessa pidän siitä tunteesta, jos istuu niin, että osuu siihen vieressä olevaan. En osaa oikeestaan yhtään selittää sitä tunnetta, mutta tulee sellainen olo, että ollaan molemmat ihmisiä, jotka rakastaa muita ihmisiä (eikä siis mitenkään just toisiaan). Tulee olo, että yritän välittää jotain hyvää energiaa sille toiselle ihmiselle, jos sillä on vaikka ollut huono päivä. :D En siis välttämättä edes tiedä, miltä vieressä istuva näyttää. Samoin usein jos jossain ruuhkatilanteessa pidän vaikka tolpasta kiinni, ja joku muu laittaa käden niin, että se koskee omaa kättäni, en siirrä kättä pois. Jotenkin ehkä ajattelen, että jokainen ihminen on koskettamisen arvoinen.

Kuulostaa vähän hihhulilta tai sitten pervolta tälleen sanottuna, mutta oon kyllä ihan normaali kolmekymppinen naishenkilö. :D

Noin muuten kavahdan kosketusta, ja nimenomaan kavereilta. Tuntuu, että mitä tuntemattomampi, sitä helpompi koskettaa. Ehkä sen takia tykkään tuosta tuntemattoman kosketuksesta, kun en sitä oikein muilta osaa ottaa vastaan, ja kai siinä kuitenkin jotain sellaista on, että ihmiset sitä kaipaa?

Joitain ihmisiä on kyllä helpompi koskettaa kuin muita, ja se myös jollain tapaa "tuntuu" sellaisena kemiana. Sitä en osaa sanoa, onko se molemminpuolista. Oon ajatellut, että sellaiset ihmiset on kaikkien mielestä "helposti kosketettavia", mutta sitten taas itse en varmastikaan ole sellainen, mutta kuitenkin nämä samat tyypit koskettelevat myös minua. Eli voisko se kuitenkin olla jotain molemminpuolista "kosketuksen kemiaa", vai onko kyse vain siitä, että itse on sen henkilön ollessa kyseessä avoin koskettamiselle. Enkä nyt puhu mistään seksuaalisesta koskettamisesta, vaan vaikka ohimennen käsivarren tai olkapään koskettamisesta, kädestä kiinni ottamisesta tms.

Nämä kokemukset meni ehkä vähän ohi siitä, mitä aloittaja mietti, mutta menköön nyt!

Vierailija
15/26 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaikki kosketus aiheuttaa pelkkää vihamielisyyttä. Varsinkin jos se on joku vieras ihminen. 

Vierailija
16/26 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Sopivaan aikaan kuukaudesta kun tässä kerran istuin bussissa ja joku urheilullinen nuori mies istui siinä vieressä vähän levemmin niin se reisien/jalkojen kosketus oli ihan maagista :D Oli vielä suht pitkä bussimatka ja ihan hirveä halipula itsellä :D

Vierailija
17/26 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kaikki kosketus aiheuttaa pelkkää vihamielisyyttä. Varsinkin jos se on joku vieras ihminen. 

Mä en myöskään pidä kosketuksesta, mutta ei se nyt ehkä ihan vihaa oo, mutta epämiellyttävä tunne.

Vierailija
18/26 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti! Jos komea/kaunis ja hyvältä tuoksuva, minulle entuudestaan tuntematon ihminen koskettaa minua, niin kyllä minä nautin siitä. 

Vierailija
19/26 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälle tuntui sen thaimaalaisen prostituoidun kosketus 🙂 Oli ihan vieras ihminen minulle.

Vierailija
20/26 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kun veljen kosketus voi tuntua hyvälle ja väärälle samaan aikaan. Keho vain toimii kuten sen kuuluu sun aivot ymmärtää muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi