Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helppiä! Pomo ei "päästä" mua leikkaukseen..

Vierailija
31.05.2017 |

Mulla piti olla eräs leikkaus lähempänä syksyä ja sen jälkeen on tiedossa pari-kolme viikkoa sairaslomaa. Tästä olin jo ilmoittanut pomolle heti kun sain tietää.
Nyt kuitenkin pääsen leikkaukseeni aikasemmin, jo ensiviikolla. Tästä tuli nyt sitten riitaa, että voinko mä luvallisesti mennä siihen leikkaukseen ja saada siltä leikkauspäivältä (merkitty vuoro siksi päiväksi) palkan ja voinko mä olla "yhtäkkiä" kaksi viikkoa poissa töistä, vaikka olisin saikulla. Eli pomon ongelma on ilmeisesti siinä, ettei saa työntekijää tuuraamaan ja uhkailee nyt mua, että jättää jotain maksamatta ja jos olen poissa, niin se katsotaan luvattomaksi poissaoloksi, jonka jälkeen voi tietenkin antaa potkut yms yms!
Sanokaa nyt siis, että olenko minä oikeutettu menemään siihen leikkaukseen menettämättä mitään, vaikka työvuorot on jo pitkälle eteenpäin tehdyt, myös siis se leikkauspäivä mukaan lukien?!
Pomo on yksityisyrittäjä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan leikkauksenki laadusta. Eli kauneuskirurgiset leikkaukset ei käy sairaspoissaolosta kun vain sovitusti. Jos terveydelliset leikkaukset niin sitten sairaslomalapulla normaalisti.

Vierailija
2/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työehtosopimuksesta. Kaupan TESin mukaan leikkauspäivältä ei saa sairaslomaa, ja jos et ole töissä, niin ei siitä saa palkkaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan leikkauksenki laadusta. Eli kauneuskirurgiset leikkaukset ei käy sairaspoissaolosta kun vain sovitusti. Jos terveydelliset leikkaukset niin sitten sairaslomalapulla normaalisti.

Terveydellinen leikkaus kyseessä.

Ap

Vierailija
4/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä leikkaus?

Vierailija
5/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoni siis vetoaa nyt siihen että yllättäen ilmoitan meneväni leikkaukseen, vaikka sain itsekin vasta tietää. Hän ei ollut varautunut tähän ja näin ei saa kuulemma tehdä?

Onko viikon varoaika teistä niin yllättäen? Entä jos joku vaikka murtaisi jalan ja olisi oikeasti yllättäen kuukausia poissa. Eikö työnantajan pitäisi aina varautua edes jotenkin tällaiseen...

En siis vielä saanut vastausta, jos olen leikkauspäivän poissa + saikun, niin enhän minä ole silloin luvattomasti poissa, eli voinko saada varotusta?

Ap

Vierailija
6/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työehtosopimuksesta. Kaupan TESin mukaan leikkauspäivältä ei saa sairaslomaa, ja jos et ole töissä, niin ei siitä saa palkkaakaan.

Joo kaupan tes (kioski).

Okei kiitos tiedosta, eli leikkauspäivästä ei makseta vaikka olis ollu työvuoro.

:) ap

Vierailija
7/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teidän TES sanoo? Onko leikkauspäivä sairaslomapäivä vai ei. Jos ei, olet luvattomasti poissa jos ta on noin nihilisti

Vierailija
8/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle olisi tapahtunut onnettomuus ja olisit joutunut sairaalaan, sekä pitemmäksi ajaksi sarauslomalle, olisiko sun pomo tullut valittamaan, kun et sopinut asioista etukäteen?

Menet lekkaukseen ja esität lääkärin antaman saikkutodistuksen. Se on siinä. Jätä pomo yksinään kiukuttelemaan.

Vierailija
9/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teidän TES sanoo? Onko leikkauspäivä sairaslomapäivä vai ei. Jos ei, olet luvattomasti poissa jos ta on noin nihilisti

Leikkauspäivä ei ole saikkupäivä, sen jälkeen määrätään kyllä ihan lääkärin toimesta saikkua.

Eli viikko ei siis riitä ta:lle varoajaksi, että saa hoidettua tuuraajan tilalleni... ?:/

Ap

Vierailija
10/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko vaihtaa vuoroa niin että saat leikkauspäivän vapaaksi? Silloin ta:lla ei ole mitään sanomista koska lopuilta päiviltä saat sairaslomaa

Vierailija
11/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko vaihtaa vuoroa niin että saat leikkauspäivän vapaaksi? Silloin ta:lla ei ole mitään sanomista koska lopuilta päiviltä saat sairaslomaa

Haha voisin toki, mutta arvaa kuka hyväksyy vuoronvaihdokset :D en usko, että tällä kertaa pomo hyväksyisi.. Meillä on siis joillakin vuoroilla sellasia juttuja, joita kaikki ei osaa/saa tehdä, siksi emme saa ominpäin vaihtaa vuoroja, vaan pomo hyväksyy ja pitää tietty huolen että vuorossa oleva osaa sen vuoron tehtävät.

Ap

Vierailija
12/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te nuoret olette tietämättömiä. Tottakai sinulla on oikeus mennä terveydelliseen leikkaukseen. On hyvä, että pääsit sinne nopeammin. Lääkärintodistus vaan työnantajalle. Jos tällaisena työttömyysaikana ei löydä sijaista niin on kummallista.

Vierailija
13/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te nuoret olette tietämättömiä. Tottakai sinulla on oikeus mennä terveydelliseen leikkaukseen. On hyvä, että pääsit sinne nopeammin. Lääkärintodistus vaan työnantajalle. Jos tällaisena työttömyysaikana ei löydä sijaista niin on kummallista.

Mitä se auttaa sijaisen löytymiseen vaikka työttömiä olisi miten paljon? Sijaisen kuitenkin pitäisi olla työhön perehdytetty ja omata mielellään ainakin jonkin verran kokemusta alalta. Ei mistään "pystymetsästä" revittyä työtöntä voi laittaa noin vaan johonkin työhön sijaiseksi.

Vierailija
14/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko liittoon? Rimpauta sinne.

Vierailija
15/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hyvänen aika. Pomosi on vielä oikeasti kusessa, jos estää leikkauksen. Ettekö tiedä oikeuksianne. Menet ja annat pomon hankkiutua vaikeuksiin. 

Vierailija
16/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne leikkaukseen. Uskonpa, että saisit vielä sairauslomatodistuksen leikkauspäivälle lääkäriltäsi. Et todellakaan ole silloin työkykyinen, eikä noita leikauspäiviä voi valita vapaapäiville.

Vierailija
17/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, hyvänen aika. Pomosi on vielä oikeasti kusessa, jos estää leikkauksen. Ettekö tiedä oikeuksianne. Menet ja annat pomon hankkiutua vaikeuksiin. 

Pelottaa vaan että jättää maksamatta palkkaani saikun ajalta. Niitä pitäs sitten oikeusteitse varmaan vaatia takaisin.

Eikä mulla kyllä ole varaakaan menettää palkkaa tai työpaikaa

Ap

Vierailija
18/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä jätä, kyllä pomo joutuu noudattamaan alan työehtosopimuksia. Hän joutuu tuota menoa oikeuteen, itse kantelisin liittoon. Tuo on törkeä teko, ja rangaistavaa.

Vierailija
19/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat potkut niin voi olla, että se on laiton irtisanominen. Josta sitten liitto vetäs oikeuteen. Tuskin pomos sitä riskiä ottaa.

Tietenkin, jos et kuulu liittoon, niin se oot sinä joka oot kusessa, mutta se taas oli oma valinta.

Vierailija
20/21 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa vaan että jättää maksamatta palkkaani saikun ajalta. Niitä pitäs sitten oikeusteitse varmaan vaatia takaisin.

Eikä mulla kyllä ole varaakaan menettää palkkaa tai työpaikaa

Ap

No jos jättää, niin palkkaturva voi auttaa. Tosin siinä kyllä voi kestää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi