Avioero, lasten asioiden hoitaminen tai niiden hoitamattomuus?!
Miten olette saaneet teinien asiat hoidettua eron jälkeen? Mies on ollut aina leväperäinen asioiden hoidossa ja liitossa ollessamme minä hoidinkin lähes kaikki juoksevat asiat, jos aiottiin ne määräaikaan saada hoidettua. Nyt vanhempi pojista on aloittanut mopokoulun josta isä ei tokikaan sopinut kanssani mitään. Nyt kun pitäisi kädä passikuvissa ja hoitaa muita käytännön asioita niin on niistä ihan mahdoton sopia, kun isä ei vastaa viesteihin. Teini sanoo, että ehkä ens viikolla käydään jne. Annanko vaan olla ja nostan kädet pystyyn, annan heidän hoitaa tai olla hoitamatta?!
Pojat on viikko/viikko aina kerrallaan jomman kumman luona, minä olen lähivanhempi. Olen niin kyllästynyt viesteihin vastaamattomuuteen ja asioiden hankalaan hoitoon keskustelemattomuuden ja viestien kulkemattomuuden vuoksi. Onko vaan parasta antaa olla vai sisulla jatkaa? Toki tämä keskustelemattomuus ja asioiden hoitamattomuus on yksi eroon johtaneista syistä, joten sinänsä en ole yllättynyt....
Kommentit (4)
Minulla on kädet pystyssä. Käytännössä hoidan kaikki lasten asiat, mutta mies osti pojalle mopon ja kaikki tarvittavat siihen, niin siihen en ole millään lailla puuttunut (kerrankin). Muuten mies ei minulle vastaa puheluihin ja ei suostu kuskaamaan esim. lääkäriin, joten lasten välityksellä kaikki lomat ym. sovitaan (tai tiedustelen lapsilta, koska isänsä on pitämässä lomaa).
Annat miehen hoitaa itse asian. Ei se opi hoitamaan asioita itse, jos koko ajan on riippuvainen ohjeistasi.
Jos mies hoiti mopokoulun aloituksen (kas, osasi ilman sinua), ehkä hoitaa ne loput. Kannattaisiko tehdä selkeitä jakoja kaiken yhdessähoitamisen sijaan? Noin meillä on mennyt ihan hyvin. Mies on huolehtinut enemmän pojan asioista koulua myöten, minä tytön. Välillä (kerran viikossa - kerran kuussa) laitetaan meilejä kuinka asiat on hoidettu ja mitä on tulossa (työreissut joiden vuoksi poikkeamat asumisissa jne). Kun nuoret itse ovat jo teinejä niin teillä kuin meillä, ottavat itse myös sitä vastuuta. Kun kerran ollaan erottu voi minimoida noita yhteydenottoja vanhempien välillä ja siti saada hommat sujumaan lasten kannalta hyvin ja turvallisesti. Sinun ei tarvitse tietää kaikesta mitä isänsä kanssa järjestelevät kunhan ne tärkeät tulee hoidettua. Ja valokuvaus mopokortin vuoksi ei minusta ole prioriteeteissä ensimmäinen, poika kyllä huolehtii itse tuon sitten kun mopoilu jää siitä kiinni. Kannattaa miettiä mikä osa omasta huolesta on kontrollinhalua, mikä lasten hyvinvoinnin kannalta tärkeää. Ja varsinkin alkuvaiheessa voi lasten hyvinvoinnin kannalta olla hyvä, että molemmat vanhemmat saavat toteuttaa vanhemmuuttaan tavallaan eivätkä vanhemmat enää riitele lastensa asioista. t toinen vuoroviikkolaisvanhempi