Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin itseeni lisää virtaa aamuisin? Aivan järkyttävän vaikeaa herääminen ja nouseminen. Antakaa vinkkinne.

Vierailija
31.05.2017 |

.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin nukkumaan :)

Vierailija
2/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 21 nukkumaan, niin ei ole aamuherätys yhtään vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa konsti kirjoitti:

klo 21 nukkumaan, niin ei ole aamuherätys yhtään vaikeaa.

Menen siihen aikaan. Nukahtaminen on aina haasteellista

Vierailija
4/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa jääkaappiin herkullisia aamupalatarpeita. Herätessäsi muistat ne ja pomppaat iloisena ylös.

Toisaalta: "Jos meidät olisi tarkoitettu pomppaamaan aamulla pirteänä ylös niin meidät olisi luotu paahtoleiviksi".

Vierailija
5/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa aamulenkki tai muu liikunta heti heräämisen jälkeen. Juu, on vaikeaa lähteä, mutta samalla kroppa herää tehokkaasti.

Vierailija
6/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisin nukkumaan ja väh. kaksi herätyskelloa aamulla soimaan. Ei torkutusta!

Vierailija
7/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi tiukan rutiinin laatiminen. Joka päivä samaan aikaan nukkumaan, väsytti tai ei, samaan aikaan ylös ja aamutoimet samassa järjestyksellä samalla aikataululla. Kestää aikansa, että siitä todella tulee rutiini, mutta sitten elämä onkin paljon helpompaa ja päivät käynnistyvät kivuttomasti. Unirytmistäkin aikanaan tuli hyvin säännöllinen, nukahdin heti, nukuin koko yön ja heräsin virkeänä kun aika oli.

Vierailija
8/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhaskokeisiin. Tutkituta myös rautatasosi, ei vain hb vaan myös varastorauta. Kyse ei ole tahdon asiasta, vaan jokin mättää. Jos nukahtaminen vaikeaa, ei kofeiinia enää puolenpäivn jälkeen. Yöksi magnesiumtabletti ( tai kaksi), joka auttaa kehoa rentoutumaan. Toivottavasti löydät apua!

Vierailija
9/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin juomisen lopettaminen voi auttaa, jos nyt sattuu kahvia juomaan. Parantaa unen laatua, eikä tarvitse mitään ylimääräistä herätäkseen kunnolla. Viileät suihkut aamuisin, kunnon unirytmi, riittävästi unta, tekee aamurutiineja mahd. valmiiksi jo illalla sekä lisää iltoihin tai aamuihin kymmenisen minuuttia rauhallista joogaa tai ulkona kävelyä. Ja vaikka torkuttaminen tuntuu aamuisin maailman parhaalta keksinnöltä, se harvemmin auttaa. Herätyksen siirtäminen niin, että sängystä on pakko nousta, voi auttaa.

Vierailija
10/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhaskokeisiin. Tutkituta myös rautatasosi, ei vain hb vaan myös varastorauta. Kyse ei ole tahdon asiasta, vaan jokin mättää. Jos nukahtaminen vaikeaa, ei kofeiinia enää puolenpäivn jälkeen. Yöksi magnesiumtabletti ( tai kaksi), joka auttaa kehoa rentoutumaan. Toivottavasti löydät apua!

Kiitos =) 

Vierailija
11/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekuria, ei saa jäädä sänkyyn torkkumaan ja pitää vaan saada itsensä liikeelle, ei siihen mitään taikakonsteja ole. Ja ei aina onnistu minultakaan, itse saan raahattua itseni kyllä tähän koneen ääreen, mutta tähän meinaan sitten jämähtää. Huono itsekuri mulla kyllä muutenkin.

Vierailija
12/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni auttoi tiukan rutiinin laatiminen. Joka päivä samaan aikaan nukkumaan, väsytti tai ei, samaan aikaan ylös ja aamutoimet samassa järjestyksellä samalla aikataululla. Kestää aikansa, että siitä todella tulee rutiini, mutta sitten elämä onkin paljon helpompaa ja päivät käynnistyvät kivuttomasti. Unirytmistäkin aikanaan tuli hyvin säännöllinen, nukahdin heti, nukuin koko yön ja heräsin virkeänä kun aika oli.

Mulla ei toimis tämäkään, kun on vuorotyö ja aamuherätys on 4-8 välillä, en tosiaankaan ala joka aamu heräämään klo 4, kun joskus pääsen nukkumaan vasta klo 24 (työt loppuu viim. 22).

- ei ap

Vierailija
13/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla pimentävä verho makuuhuoneessa? Olen huomannut että makuuhuoneen pimeys vaikuttaa aika paljon unensaantiin ja unenlaatuun.

Ei tietokoneella oloa eikä puhelimen kirkkaan ruudun tuijottamista ennen nukkumaanmenoa..

Vierailija
14/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kello soi niin heti ylös, torkuttaminen saa mulla aikaan vain väsyneemmän olon. Heti kävely valoisaan vessaan, jossa hampaiden pesu ja muut aamutoimet, siitä keittiöön ja aamupalaa.

Tärkeimmät: ei torkuttamista ja maksimivalo.

Vierailija
15/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:lla pimentävä verho makuuhuoneessa? Olen huomannut että makuuhuoneen pimeys vaikuttaa aika paljon unensaantiin ja unenlaatuun.

Ei tietokoneella oloa eikä puhelimen kirkkaan ruudun tuijottamista ennen nukkumaanmenoa..

Näin se menee. Valaistus määrittää todella tehokkaasti unirytmiä. Päivällä mahdollisimman kirkkaassa valossa, illalla todella himmeässä ja yöllä ei minkäänlaisessa valaistuksessa.

Vierailija
16/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mua ärsyttää nää "mene aiemmin nukkumaan"-neuvot, kun itselläni sillä ei ole oikeasti merkitystä. Ja jos olen kertonut menneeni puoli kymmeneltä nukkumaan ja heränneeni puoli seitsemältä, sitten syyksi sanotaan, että olenkin nukkunut liikaa. Olen vuosien varrella kokeillut vaikka mitä, ja yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat, kun olen herännyt aidosti levänneenä.

Mulla ei ainakaan syytä ole löydetty. Lääkäri määräsi masennuslääkettä! Kokeilin sitäkin, mutta se vain lisäsi sen krapulaisen väsymysolon jatkumisen ympärivuorokautisesti.

Ja kuulkaa kyllä juu ulkoilen, syön terveellisesti, liikun, en juo kahvia, en katso edes televisiota, en juo viinaa, en syö karkkia, minulla ei ole edes valvottavia lapsia.

Aamut on vaan oksennusrefleksin kera kompuroitavaa tuskaa. Kesäisin hieman auttaa valoisuus aamuisin.

Vierailija
17/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskafestari kirjoitti:

Ai että mua ärsyttää nää "mene aiemmin nukkumaan"-neuvot, kun itselläni sillä ei ole oikeasti merkitystä. Ja jos olen kertonut menneeni puoli kymmeneltä nukkumaan ja heränneeni puoli seitsemältä, sitten syyksi sanotaan, että olenkin nukkunut liikaa. Olen vuosien varrella kokeillut vaikka mitä, ja yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat, kun olen herännyt aidosti levänneenä.

Mulla ei ainakaan syytä ole löydetty. Lääkäri määräsi masennuslääkettä! Kokeilin sitäkin, mutta se vain lisäsi sen krapulaisen väsymysolon jatkumisen ympärivuorokautisesti.

Ja kuulkaa kyllä juu ulkoilen, syön terveellisesti, liikun, en juo kahvia, en katso edes televisiota, en juo viinaa, en syö karkkia, minulla ei ole edes valvottavia lapsia.

Aamut on vaan oksennusrefleksin kera kompuroitavaa tuskaa. Kesäisin hieman auttaa valoisuus aamuisin.

Oletko käynyt lääkärissä ja pyytänyt tutkituttamaan kilpirauhasen ja varastoraudan? Ongelmat niissä kannattaisi ainakin sulkea pois. Jos jotain löytyy, sitten voisi yrittää korjata.

Vierailija
18/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen ulkoilu ja liikunta. Tämä auttaa nukahtamaan ja minulla itselläni on myös unentarve vähentynyt säännöllisen lenkkeilyn myötä. Itsekin vuorotyötä tekevänä, tiedän, miten vaikeaa on lähteä ulos lenkille huonosti nukutun yön jälkeen, mutta kun siitä saa säännöllisen harrastuksen, nukahtaa helpommin ja pienempi määrä unta riittää.

Vierailija
19/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois hometalosta. Home saa aikaan aivan valtavan väsymyksen.

Ystävän asunnossa oli tosi huono sisäilma ja hän oksensi joka aamu.

Vierailija
20/22 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tupakoit, lopeta se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan