Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ihminen muka yhtäkkiä sairastua esim. masennukseen jos on aiemmin ollut täysin terve henkisesti?

Vierailija
30.05.2017 |

Kyllä siinä on täytynyt mielestäni olla ainakin jotenkin kuilun reunalla koko ajan ja sitten jokin elämäntapahtuma on vain katkaissut kamelin selän. En vaan mitenkään usko että henkisesti aiemmin tasapainoinen ihminen niin vain sairastuisi. Jos tasapaino on ollut aitoa niin sitä on hyvässä suojassa sairastumiselta.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni vaikutti se, että on ollut voimakas sisäinen tarve toteuttaa luovaa ammattia. Ammattiin kuuluu rajattomuus ja hullut jutut. Kun tuli taloudellisia paineita ja ulkopuolelta painetta tehdä jotain muuta, tämä oli minulle liikaa. Melkein kuin olisi tökitty neuloilla.

Lisäksi vaikeuksia löytää kumppani. Parisuhteessa on jonkinlainen kontrolli käytöksen normaliudelle. Mikä tahansa ei ole sallittua.

Yksinäisyys on myös tosi paha, ihminen tarvitsee ihokosketusta ja toisen ihmisen vuorovaikutusta.

Minun masennukseni syitä olivat pähkinänkuoressa irrallisuus yhteiskunnasta, voimakas yksinäisyys, tarve toteuttaa omaa luovuuttaan (meni muiden tarpeiden ohi). Erillisyyden tunne jo lapsuudesta. Taloudellinen ahdinko.

Tosi vaikea kombo. Onneksi olen parantunut.

Masennuksen syyt ovat moninaisia. Yksi nousee ylitse muiden: rahan puute. Kun sitä ei ole, niin kaikki ahdistaa. Ei voi ostaa mitään tai tehdä mitään.

Kyllä yksinäisyys on pahin.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla