Teoriani: naisen ihannepaino on se, jossa hänen vyötärö-lantio -suhteensa on n. 0.7
Olen itse tällä hetkellä 50kg/165cm ja vyötärö-lantio -suhteeni on 0.71. Vyötäröni on 63cm ja lantioni 89cm. Viime joulukuussa painoin vähän päälle 48kg ja silloin v-y -suhteeni oli 0.7. Silloin vyötäröni oli 62cm ja lantioni 88cm. Laskurin mukaan mittojen pienentyessä (samassa suhteessa) v-y -suhteessa ei enää tapahdu muutosta.
Vaikka 48 kiloisena olen painoindeksiltäni alipainoinen, v-y -suhteeni on sen painoisena optimaalisempi. Teoriani on, että 48 kg on ihannepainoni.
Kommentit (19)
Mulla on sama suhdeluku painoinpa 46 tai 66 kiloa. Noista jälkimmäinen ei silti ole mikään ihannepaino mulle, vaikka teoriasi mukaiset mittasuhteet jopa paranevat kun lantiolle tulee lisä massaa.
unohdit mainita rinnanympäryksen. Ihanne vartaloon (tiimalasi) tarvitaan myös 0,7 suhteessa tähän. Itselläni mitat 178 cm, 64 kg. Ry 95, vyötärö 70 lantio 95. Suhdeluku 0,74. Minun vartaloni ei taivu 0,7. Olen silti tyytyväinen. Mittani lähes samat kuin Heidi Klumilla, jolla killer body, vaikkei 0,7 suhdelukua hänelläkään.
Blaah blaah blaah
bla blaah blaah BLAAAAAAAAHHHHH!
Bla Blah!
Tuon mukaan olisin ollut ihannepainossani 160-kiloisena 😂
Mielenkiintoista. Kerro lisää, niin voimme kaikki pyrkiä ihanteelliseen painoon ja elämään. Sitten meistä tulee varmaan onnellisia ja tasapainoisia ihmisiä.
Teoriasi on luettu Iltalehdestä ja sinä voisit käyttää aikaasi paremmin.
Siihen, että mikä suhdeluku näyttää parhaalta esim. edestä päin vaikuttaa myös se, että miten suuri osa lantion ympäryksestä on lantion luiden leveyttä ja miten suuri osa peppua. Esim. itselläni oli selvästi alipainoisena suhde lähempänä "täydellistä", mutta lantioni näytti ainakin omaan silmään oudon leveältä suhteessa vyötäröön. Takapuoleni oli pieni ja litteä, ja tavallista suurempi osa sitä leveyttä oli siis lantioluiden leveyttä.
Vyötärö 88, lantio 125. Suhde 70.4 eli aika hottis. Tosin painan 93. Näinkö?
No klassinen (missi)ihannehan on 90-60-90, jossa suhdeluku on aika lähelle tuota 0,7. Itselläni mitat ovat prikulleen vyötärö-lantiosuhde 0,7 mukaiset eli 100-70-100. Näinä vanity sizingin aikoina noilla mitoilla on vaan tosi vaikea löytää valmisvaatteita, koska vaatekokoina nuo mitat ovat 44-36-40. Viiskytluvun mitoituksissa mittani osuvat kaikki yhden vaatekoon sisälle, mutta sen jälkeenhän on jatkuvasti lisätty lisäsenttejä vaatekokojen vyötärönympäryksiin. Tuo minun vyötärönympärykseni 70 cm oli viiskytluvulla kokoa 40/42, nyt 36!
Ohiksena: muistanko väärin, mutta eikö vielä 90-luvulla S-koko ollut 34-36, M 38-40 ja L 42-44. Nykyään S näkyy olevan useimmilla vaatemerkeillä 36-38, M 40-42 ja L 44-46! Vanity sizing indeed.
Ei pysty, kun Y vartalolla peppu ei ole leveä. Treenillä menee vielä pienemmäksi.
Parilla tuttavallani on lähes täydellinen tuo mittasuhde.
Itselläni kertyy aina jotain vääriin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos oot yli 2m pitkä nii ok :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oot yli 2m pitkä nii ok :D
Jää 30 senttiä vajaaksi.
Vierailija kirjoitti:
unohdit mainita rinnanympäryksen. Ihanne vartaloon (tiimalasi) tarvitaan myös 0,7 suhteessa tähän. Itselläni mitat 178 cm, 64 kg. Ry 95, vyötärö 70 lantio 95. Suhdeluku 0,74. Minun vartaloni ei taivu 0,7. Olen silti tyytyväinen. Mittani lähes samat kuin Heidi Klumilla, jolla killer body, vaikkei 0,7 suhdelukua hänelläkään.
Heidi Klumillahan on tosi ruma vartalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, Victoria's secretin alusvaatemallit on maailmankuulu ja nimenomaan RUMASTA vartalosta xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, Victoria's secretin alusvaatemallit on maailmankuulu ja nimenomaan RUMASTA vartalosta xD
Verrattuna ns. normaaleihin malleihin heillä on usein enemmän tissiä ja persettä, ja minun mielestäni mallin tulee olla kapea, pienirintainen ja kapealanteinen. 90 senttiä on ihan liikaa molemmissa mitoissa! Missimitta ei myöskään ole sama kuin mallimitta.
Onko sulle tullu mieleen et vartalotyyppejä on erilaisia? :D joillakin naisilla on vaan esim. Tosi poikamainen vartalo, siis ei erottuvaa vyötäröä tai leveää lantiota, vaikka olisi kuinka treenattu tai laiha.
Aika stondaavat mitat. Lähes sentilleen oman kaluni ihannetta vastaava nainen.