Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LAKTOOSITON hyvä kasvisruokaohje?

Vierailija
28.03.2006 |

Tulee siis anoppi huomenna syömään ja sille pitää olla laktoositonta, ei vähälaktoosista vaan ihan ilman maitoa jne. Mitä tekisin (ei ole aikaa ihmeemmin väkertää kun on pienet lapset. Saa olla osin valmistakin kamaa kaupasta. Kiitos vinkeistä!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten tee perunasipulisekoituksesta ja pakastesuikalejuureksista kiusaus. Valkosipulia laita. Mustapippuria. Ja nesteeksi laita soijakermaa. (En kyllä ole ite tehnyt soijakermalla, kun mulle käy vähälaktoosinen Keiju-ruokakerma)

Vierailija
2/6 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten kasvsisosekeittoa vaikka raejuustolla ja laktoosittomalla kermalla ja vaikka sämpylöillä.. hmm. nyt vaan pohdin kumpaa?

Kiitos teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullota kattilassa kuutioitu sipuli ja puristettu valkosipulinkynsi (tai useampi, maun mukaan). Sitten sekaan n. 6 - 8 dl vettä ja 1 - 2 kasvisliemikuutiota sekä pari desiä huuhdottuja, punaisia linssejä. Keitetään n. vartti, sitten sekaan pari purkkia tomaattipyrettä. Itse olen maustanut inkiväärijauheella (tuore raastettu voisi olla parempi), intialaisella mausteseoksella (tai currylla) sekä mustapippurilla.

Vierailija
4/6 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on allerginen maitoproteiinille ei voi käyttää laktoosittomia tuotteita vaan maito on korvattava esim. soija/kaurajuomalla

ajattelin vaan kun kirjoitit että pitäis olla ilman maitoa,mutta kuitenkin puhut laktoosittomasta,että kumpaa nyt tarkoitat?

Vierailija
5/6 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta marinoitua (aluksi helpompi valmiiksi marinoitu) tofua. Paista sitä pannulla puoli tuntia yhdessä sipulirenkaiden kanssa. Muitakin mausteita voi lisätä maun mukaan. Ehkä valkosipuliakin.

Ite olen syönyt tällaista, mutta siinä ollut seassa vielä fetaa (mut fetassahan on maitoa..) . Tosi ihanaa! Käy syötäväksi esim. riisin kanssa tai jopa tortillatäytteeksi.

Vierailija
6/6 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövät tarkan ohjeen mukaisesti ja askeettisesti. Anteeksi puhuin tyhmästi,tiedän kyllä eron. T. ap

linssejä anoppi syö kotona joka päivä joten ajattlein tehdä jotain muuta+ itse en voi sietää linssejä eikä muu perheemme ja pitäisi olla sellaista joka menisi kaikilta alas ; )

Kiitos viesteistänne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi