Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos häät ovat parin yhteinen juhla, miksi morsiamia kutsutaan häiden keskipisteiksi?

Vierailija
30.05.2017 |

Olisiko se vaan sitä naisten prinsessaleikkiä. Nauran naisille jotka suoraan myöntävät että miestä ei kiinnosta häihin liittyvät asiat ja että hän vain saapuu paikalle. Onko kivaa sitoutua yksin? :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille naisille se on pelkkä prinsessaleikki. Mies on vaan asuste.

Vierailija
2/7 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jenkkishaissea. ennen suvut oli keskipisteessä, morsiuspari lähinnä kaupan väline :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei ehkä välitä niin siitä itse tilaisuudesta, joka kestää vain sen hetken, vaan ajatus on enemmän tulevassa avioliitossa. Totta puhuen en itsekään samaistu tuohon, että pitää olla hienot häät. Jos haluan naimisiin jonkun kanssa, niin ei sillä pitäisi olla liiton kannalta merkitystä, millainen tilaisuus naimisiin mennessä järjestetään. Itse yrittäisin varmaan päästä mahdollisimman halvalla.

Vierailija
4/7 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me järjestetään häät, ja mies on kyllä osallisena suunnittelussa. Kyllä mulle on tärkeää, että mies ei koe olevansa vieraana omissa häissään.

Eikä mulla ole mitään tarvetta leikkiä prinsessaa, haluttiin järjestää juhlat lähipiirille.

Vierailija
5/7 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jenkkishaissea. ennen suvut oli keskipisteessä, morsiuspari lähinnä kaupan väline :D

Niin onhan se paljon hauskempaa kun se on morsiammen prinsessaleikki, kuin että siinä nainen myydän kapioiden kera orjaksi miehen suvulle.

Vierailija
6/7 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jostain syystä miehet eivät ole nousseet kapinaan ja halunneet häiden keskipisteeksi! Olisiko asenne EVVK.

Vierailija
7/7 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan tuo "morsian on keskipiste"-ajattelu on lähtöisin vuosisatain takaa.

Vanhalla ajalla kun naisen elämä oli oikeasti joko työläisnaisella kovaa raadantaa ja lastentekoa mukavuudettomissa olosuhteissa tai "kultaisessa häkissä" oloa ja lasten tekoa sekä palvelijoiden komentelua,ajateltiin näin.

Toi tulevaisuus mitä kurjaa tahansa elämään niin häissään morsian oli tärkein henkilö.

En tarkoita että kaikilla oli kurjaa.Varmasti oli rakastuneita onnellisia pareja,molemmat omat isovanhempani olivat tästä esimerkkejä,mutta olot olivat kovat monilla ja esim.kansalaissodan aika oli raskasta,kuuluit kumpaan puoleen hyvänsä.

Sivusin vähän syrjäpolulle,mutta siis se oli morsiamen,toki myös sulhasen siirtymispäivä aviosäätyyn,josta ei hevin erottu.Morsiamelle haluttiin suoda se tärkeä keskushenkilön osa,tietysti oli myös sulhanen tärkeä henkilö.Ei sitä haluttu kieltää.

Mutta esim. pohjanmaan mahtavissa kruunuhäissä morsian koristeltiin niin ettei koskaan muulloin.