LOPETTAKAA SE NEUVOLATÄTITTELY!
Kommentit (21)
Lapset tajuavat paremmin sanan neuvolatäti kun terveydenhoitaja.
t:terkkari
Kannattaisiko mennä lomalle vähäksi aikaa?
Tässä hassussa keskustelussa minua alkoi kiinnostaa, mistä syystä teitä terkkarit harmittaa, jos teitä sanotaan neuvolatädeiksi? Ei kai se teidän arvostusta tai ammattitaitoa vähennä, jos joku kutsuu tädiksi? Paitsi jos on kyse miehestä :)
Vierailija:
mistä syystä teitä terkkarit harmittaa, jos teitä sanotaan neuvolatädeiksi?
Ei muusta puhettakaan. Terveydenhoitaja ei sano lapselle mitään. Sitä paitsi, jos täti onkin kätilö, hän voi loukkaantua, jos sanotaan terveydenhoitajaksi. Enkä minä ainakaan jaksa selvittää hänen koulutustaan.
Täti mikä täti, ja sillä hyvä. Jos siitä loukkaantuu, se on oma asiansa.
Huumorinpuutetta, ei mitään älyn vähyyttä.
kun pitää itseään titteleillä korostaa.
Siis kaikissa ammateissa, joista puhutaan lasten kanssa. Kyllä tarhantätikin on täti lapselle eikä lastentarhanopettaja. Ja yleensä muutkin vieraammat aikuiset on tätejä.
Vierailija:
Sitä paitsi, jos täti onkin kätilö, hän voi loukkaantua, jos sanotaan terveydenhoitajaksi.
Onkohan neuvolan terveydenhoitaja väärällä alalla, jos ei kestä täti-nimeä työssään lasten parissa?
Ja kaikki ne on samanlaisia lässyttäjiä. Lässyttäjät on tätejä. Kohdelkaa asiakkaita ihmisinä, niin saatatte saada nimikkeitäkin käyttöön.
Vierailija:
Onkohan neuvolan terveydenhoitaja väärällä alalla, jos ei kestä täti-nimeä työssään lasten parissa?
Vierailija:
Ja kaikki ne on samanlaisia lässyttäjiä. Lässyttäjät on tätejä. Kohdelkaa asiakkaita ihmisinä, niin saatatte saada nimikkeitäkin käyttöön.
Tää on NIIN totta. Opetetaanko terkat jo koulussa lässyttämään ihmisille?
Neuvolantäti on aina neuvolantäti. Oli sitten terkka tai kätilö. Oli sitten 22v. tai 60v. Täti täti täti. NEUVOLANTÄTI!!!
Enkä ymmärrä asian ydintä. T: neuvolantäti
Kyllä lapset sen oppii yhtä hyvin kuin tädinkin.
juntit tädittelevät ketään paitsi oikeita sukulaistätejä. Olen huomannut, että tädittelijät aina järjestään tyhmiä. Minun ja ystävieni ei tulisi mieleenkään täditellä ketään. Naisia kutsutaan rouviksi, neideiksi, myyjiksi, tarjoilijoiksi, terveydenhoitajiksi jne...
Siksi neuvolantäti. Ei tartte niin selitellä.
Neuvolantäti: piste!