Heti kun kaunis nainen tarvitsee apua, miehet ovat jonossa auttamassa
Huomasin tämän tänään kun eräs nainen ei osannut tehdä temppuja koneellaan, nii eiköhän siinä ollut kasa miehiä auttamassa, vaikka vieressä ollut ohjaajakin osasi korjata tilanteen. Huhhuh! Kyllä näkee minkä perässä miehet juoksee! AMK:ssa ollaan.
Kommentit (34)
Täähän on ihan tutkittu juttu. Kauniit saa apua herkemmin. Justhan oli tv:ssä joku piilokamerajuttu, jossa kaunista tultiin kadulla auttamaan, mutta samassa tilanteessa ollutta plösöä ei.
Mua kohtaan miespuoliset asiakaspalvelijat (paitsi homolta vaikuttavat) on aina jotenkin kylmiä ja epäkohteliaita, vaikka paikalla ei olisi muita naisia, joiden kanssa "kilpailla" miesten (palvelu)haluista. Eli vaikka olisin ainoa asiakas. Naisasiakaspalvelijat ovat pääasiallisesti hymyileviä ja kohteliaita.
Minulla on ihan neutraali ilme, ehkä jopa pieni hymynkare, kun tervehdin, en hymyile tai puhu sen enempää tai vähempää miespuolisille kuin naispuolisille asiakaspalvelijoille. Olen tavallinen käytökseltäni, mutta ulkonäöltäni ruma. Miehistä huomaa, että haluavat minusta eroon, ihan kuin haisisin pahalta tai jotain. :D Luuleeko ne, että jos minua töissään palvelevat mukavasti, niin ihastun heihin ja rupean lähentelemään?
Onhan tuo totta ja siksi joutuu joskus olemaan vähän varovainen. Autan aina kaikkia, myös samaa sukupuolta olevia ja ei-niin-kauniita, mutta kauniin naisen auttaminen saatetaan tulkita tietyllä tavalla. Mikä taas johtaa siihen, että alitajuisesti saatan olla heille vähemmän ystävällinen ja pidättyväisempi.
Olen kaunis nainen ja tosiaankin saisin apua miehiltä helposti. Mutta se ei ole koskaan pyyteetöntä vaan miehet odottavat usein jotain fyysistä palkkioksi. Sen takia en koskaan pyydä apua miehiltä. Jos en olisi kaunis, kynnys avun pyytämiseen olisi matalampi ja saisi joskus nauttia aidosta ystävällisyydestä ilman taka-ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit naiset on siis jätettävä yksin murheineen, ettei vain näytä siltä, että he saavat etuja kauneudellaan. Niinkö?
Rumat naiset jätetään yksin murheineen. Heitä voisi auttaa myös.
No onko sekin miesten vastuulla? Pitääkö miesten tehdä tämäkin asia naisten puolesta? Minulla on OIKEUS olla auttamatta, jos ei hotsita.
No älä auta, jos ei huvita, mutta jos olet Gigantissa töissä, niin aika huonoa asiakaspalvelua mielistellä vain viehättäviä asiakkaita.
Aloituksessa ei tainnut olla kyse mistään Gigantista. Älä sekoittele viestejä keskenään olkinukkeja rakennellessasi.
Ei mun viesti koskenutkaan pelkästään aloitusviestiä. En rakentanut olkinukkea, vaan puhuin kahdesta erilaisesta tilanteesta. Voit olla auttamatta, jos ei huvita. Mutta jos kyseessä on työ, ei kyse ole siitä, huvittaako sinua. Keskustelussa joku puhui aiemmin tilanteesta, jossa miehet auttoivat joukolla työssä asiakasta (ei työkaveria), joka oli viehättävä nainen.
Voi tätä auttamiskeskustelua vähän laajentaakin, ihan yleinen ilmiö että miehet auttavat mieluummin kauniita naisia, mutta joissakin tilanteissa voisi huomioida myös rumemmat. Kuten töissä, jos nämä rumat ovat asiakkaita eivätkä työkavereita. Asiakkaiden pitäisi olla samanarvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaunis nainen ja tosiaankin saisin apua miehiltä helposti. Mutta se ei ole koskaan pyyteetöntä vaan miehet odottavat usein jotain fyysistä palkkioksi. Sen takia en koskaan pyydä apua miehiltä. Jos en olisi kaunis, kynnys avun pyytämiseen olisi matalampi ja saisi joskus nauttia aidosta ystävällisyydestä ilman taka-ajatuksia.
Aidosta ystävyydestä ilman taka-ajatuksia, en kestä! Oletpa naiivi, jos kuvittelet kenenkään naisen mieheltä sellaista saavan... ainakaan heteroilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä läpinäkyviä ne naistenkin touhut. Eikä siinä kaikki. Sen lisäksi ne jopa alkavat ihan tyhjästä haukkumaan miesten ulkonäköä.
Ainakin itselleni on tapahtunut monta kertaa. Myös facessa ja installeni jotkut tuntemattomat naiset jättävät herjaavia kommentteja.
Omituisissa piireissä liikut...
Ei se piireistä johdu jos ne on jotain puolituttuja tai tuntemattomia. Suomesta kai pitäisi muuttaa pois kun olen huomannut että nämä muijat ovat aina suomalaisia ja tavallisen näköisiä tai keskivertoa rumempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aidosta ystävyydestä ilman taka-ajatuksia, en kestä! Oletpa naiivi, jos kuvittelet kenenkään naisen mieheltä sellaista saavan... ainakaan heteroilta.
No edes sen verran pyyteetöntä apua esim. taloyhtiössäni asuvilta miehiltä, etteivät soittele myöhään iltaisin ovikelloa palkkion toivossa. On muuten tosi ahdistavaa, jos yli kuusikymppinen mies ahdistelee kertaluontoisen kantoavun takia kuukausikaupalla.
Sama pätee komeisiin muehiin. Antaisin tietokoneapua mieluiten sylissä ilman vaatteita istuen alle 30 v komistukselle. Muut ohittaisin pieraisemalla.
Vierailija kirjoitti:
Myös päinvastoin. Olen kaunis nainen ja asioin juuri auton huomtoliikkeessä. Sain todella tylyä ja ilkeää palvelua mieheltä, joka on selkeästi naisvihaaja. Erityisesti häntä tuntui ärsyttävän ulkonäköni. vaikka oli aikakin varatyuna, niin hän istuskeli tiskin takana ihan vain huvikseen ja odotutti 15 min, vaikkei hänellä ollut mitään tekemistä. Eli joitain naisvihaajatyyppisiä miehiä kaunis nainen provosoi olemaan epäystävällinen.
Ei toi nyt pakosti ollut naisvihaa. Myös miehet saa huonoa palvelua surkeissa paikoissa. Nyt keksin: ehkä nämä tyypit on ihmisvihaajia:) Tai sitten niitä ei vaan kiinnosta asiakaspalvelu...
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee komeisiin muehiin. Antaisin tietokoneapua mieluiten sylissä ilman vaatteita istuen alle 30 v komistukselle. Muut ohittaisin pieraisemalla.
Oletko siis mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit naiset on siis jätettävä yksin murheineen, ettei vain näytä siltä, että he saavat etuja kauneudellaan. Niinkö?
Rumat naiset jätetään yksin murheineen. Heitä voisi auttaa myös.
No onko sekin miesten vastuulla? Pitääkö miesten tehdä tämäkin asia naisten puolesta? Minulla on OIKEUS olla auttamatta, jos ei hotsita.
No älä auta, jos ei huvita, mutta jos olet Gigantissa töissä, niin aika huonoa asiakaspalvelua mielistellä vain viehättäviä asiakkaita.
Aloituksessa ei tainnut olla kyse mistään Gigantista. Älä sekoittele viestejä keskenään olkinukkeja rakennellessasi.
Ei mun viesti koskenutkaan pelkästään aloitusviestiä. En rakentanut olkinukkea, vaan puhuin kahdesta erilaisesta tilanteesta. Voit olla auttamatta, jos ei huvita. Mutta jos kyseessä on työ, ei kyse ole siitä, huvittaako sinua. Keskustelussa joku puhui aiemmin tilanteesta, jossa miehet auttoivat joukolla työssä asiakasta (ei työkaveria), joka oli viehättävä nainen.
Voi tätä auttamiskeskustelua vähän laajentaakin, ihan yleinen ilmiö että miehet auttavat mieluummin kauniita naisia, mutta joissakin tilanteissa voisi huomioida myös rumemmat. Kuten töissä, jos nämä rumat ovat asiakkaita eivätkä työkavereita. Asiakkaiden pitäisi olla samanarvoisia.
Ei pitäisi. Siksi nätit naiset pääsevät jonon ohi baariin. Mutta tästäkään epätasa-arvosta ei koskaan kuule puhuttavan, koska naiset ovat tilanteen hyötyjiä. Sen sijaan liikaa tilaa metrossa vievistä miehistä kyllä jaksetaan kälättää.
arvostan, se on rankkaa duunia olla kaikille ystävällisnen, mutta toisaalta täysin luontevaa ja mukavaa!