Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voi johtua silmien kipu yhtäaikaa päänsäryn kanssa?

Vierailija
30.05.2017 |

Minulla on ollut migreeni lapsesta asti mutta ikinä ennen ei ole ollut tällaisia oireita. Tiedän hyvin mitä on migreeniin liittyvä silmien valonarkuus ja muut oireet, tämä ei ole sitä.

Olen alkanut kärsiä aaltoilevasta silmien kivusta ja erilaisesta päänsärystä kuin migreenisärky. Se alkaa melkein täsmälleen 1,5h heräämisestä. Silmien kipu on painemaista ja terävähköä, päänsärky epämääräistä kiristystä ja jomotusta. Silmä- ja päänsärky alkaa ja loppuu aina yhtäaikaa ja molemmat silmät ovat yhtä kipeät. Ei liity syömisiin, juomisiin, tekemisiin, unen määrään tai laatuun. En keksi mitään selittävää tekijää.

Olen sanomassa tästä lääkärille, joka hoitaa perussairauttani (tämä ei kuulu oireisiin), mutta ajattelin kysellä josko täällä olisi jollain samanlaisia oireita. Pikaisella googletuksella en löytänyt mitään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuontapaista päänsärkyä, joka säteili silmiin asti. Luulin, että mulle oli tulossa flunssa, koska kipu oli samantyylinen kuin kuumeessa, mutta kuumetta ei koskaan tullut. Lääkäriin menin noin viikon kovien särkyjen alettua ja lääkäri kokeili heti hartioitani ja niskaani ja sanoi, että ovat niin jumissa, että kipu säteilee niistä päälaen kautta silmiin. Sain relaksantteja, jotka laukaisivat pahimman jumituksen ja päänsärkykin hävisi sitä mukaa.

Vierailija
2/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Horton - sarjapäänsärky.

Vuotaako kipeän silmän puoleinen nenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

===>> LÄÄKÄRIIN ja nopeasti!

Vierailija
4/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat silmät ovat aina täsmälleen yhtä kipeät. Eikä kipu ole niin kovaa kuin Hortonissa uskoisin olevan. Ap

Vierailija
5/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis ei vuoda nenä. Tätä on kestänyt noin kaksi viikkoa nyt. Niskat on kyllä jumissa, mutta ennenkin on ollut pahasti eikä vastaavia oireita ole ollut. Ap

Vierailija
6/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jännityssäryssä aina noin. Tuntuu painetta silmäkuopan reuna-alueilla ja päänsärky on niinikään painemaista ja kiristävää, kuin vanne pään ympärillä. Myös tuo ajankohta voisi viitata siihen, mulla alkaa usein myös jännityssärky jonkin ajan kuluttua heräämisestä ja pahenee tasaisesti, ellen tee sille jotain eli venyttele ja/tai ota lääkettä. 

Vierailija
7/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat silmät ovat aina täsmälleen yhtä kipeät. Eikä kipu ole niin kovaa kuin Hortonissa uskoisin olevan. Ap

Minulla on migreeni/horton. Nenän vuodon perusteella tehtiin diagnoosi. Oma särkyni on ilkeä, mutta ei sellainen kuin se pahimmillaan voi olla.

Lääkäriin enivei

Vierailija
8/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmissä on paljon hermoja. Lieneekö silläkin jotain vaikutusta.

Minulla oli viime viikolla aurallinen migreeni ja kyllä koski vasempaan silmään.

Rajumpi kohtaus kuin pitkään aikaan.

Vierailija
9/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli ollut niskakipuja aikaisemmin, en siksi ajatellut, että niistä johtuisi. Nyt olivat vain jymähtäneet niin totaalisesti, että aiheuttivat kivun. Samalka epäiltiin myös migreeniä, mutta loppujen lopuksi niustä niskoista vaan johtui.