Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta kuppia kahvia juotte päivässä?

Vierailija
30.05.2017 |

Kävi kiinnostamaan, kun oli tuo ketju, koska voi juoda viimeisen kupin kahvia ilman, että se vaikuttaa yöuniin. Itse juon tosi harvoin kahvia ja en juo saman päivän aikana toista kuppia koskaan. Töissä olen seurannut, että monet juo tauolla kahvia, mutta jatkuuko sen juominen sitten kotonakin? Kuulostaa paljolta, jos juo yli 3 kuppia päivässä, vai onko sittenkin vähän? Miksi juotte niin paljon, jos juotte? Eikö siutä tule huonovolo, jos juo paljon kahvia. Mulla menee helposti maha sekaisin, jos juon ison kupin vahvaa kahvia.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtakaa määrä laatuun. Litra juhla mokkaa maidolla ei ole kunnon kahvia, yäk.

On kunnon kahvia tai ei, mutta ehdottomasti parasta, nam!

Vierailija
22/32 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tumma paahto on hellempää vatsalle

Paahtimoyhdistyksen toimialapäällikkö Marleena Tanhuanpään mukaan vaalean ja tummempien paahtojen välillä ei ole juurikaan muita eroja kuin maku. Vaaleapaahtoinen kahvi on maultaan tummapaahtoista hapokkaampaa. Tummempi paahto puolestaan tekee mausta pehmeämmän.

Vaalean paahdon hapokkuus saattaa aiheuttaa juojalleen vatsavaivoja. Marleena Tanhuanpää kehottaa kokeilemaan tummempaa paahtoa, jos kahvin juonnin määrä muuten on kohtuullisella tasolla, mutta silti vatsa vaivaa."

Kokeile tummaa paahtoa, ap. Ne on ihania kuumennetun maidon kanssa!

En kokeile kun en tykkää tummapaahtoisten kitkerästä mausta. Saa moittia juntiksi ja juoda sitä pirun pahaa espressoa tai mitä lie turkin mönjää niin paljon kuin huvittaa, kuten viiksekkäät italialaiset naiset trendikahviloissaan, mutten vaihda tummapaahtoiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä menee n. 7 desiä, mutta pahimmillaan kolme isoa Iittalan Taika-kupillista, eli reilu litra. Se on jo vähän liikaa, myönnetään. Vaikka maitokahvia onkin.

Korjaan: pahimmillaan puolitoista litraa. Yksi kuppi piripintaan täytettynä on 5 dl.

4dl. Mulla on sellainen vesimukina töissä ja vähän pienempi kahvimukina.

Vierailija
24/32 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Monta juon.

Vierailija
25/32 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, mutta 1-4 kupillista teetä.

Vierailija
26/32 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juotte kahvia? Maun vai väsymyksen takia?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska itse jätin muutama vuosi sitten kahvin kokonaan pois, aika nopeasti loppui se jatkuva pitkin päivää päätään nostava väsymys, jota varten sitä kahvia tuli litkittyä. Oon miettinyt, että onkohan se yleistäkin, että kahvi jotenkin buustaa sitä väsymystä. Välillä tekis mieli juoda kahvia sen maun (tai lähinnä tuoksun!) takia, mutte en oo viitsinyt hypätä takas siihen kelkkaan! Ihmetyttää kyllä nuo useampia kuppeja juovat, mulla tuli useammasta kupista jo sydämentykytyksiä ja hikoiluakin, olen sitten ehkä jotenkin herkkä kofeiinille.

Vierailija
27/32 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään menee taas jotain 10 kupillista päivässä. Töissä on jatkuvasti kahvia tarjolla ja vähän tekemistä. Viikonloppuisin pitää nykyisin keittää toiset kahvit iltapäivällä. Jossain vaiheessa oli vähentynyt ihan itsestään pelkkään motilliseen tai kahteen aamuisin. Ei silti sama tuo paljonko sitä kahvia menee kun ei siitä mitään haittaa ole. Aamuisin on PAKKO saada kahvia tai koko päivä menee pilalle.

Vierailija
28/32 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-2 kuppia. Silloin harvoin, kun teen etätöitä kotona, kahvi maistuu jopa neljän kupin verran.

Vierailija
29/32 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon joka aamu 2 lasillista kahvia kermalla. Kahvia niissä on yhteensä n. 3 dl. Juon ne aina 11:een mennessä. Myöhemmin päivällä en juo kahvia, jottei se vaikuttaisi nukahtamiseen (joskus niin on käynyt).

Tykkään kahvin juomisesta, koko siitä olotilasta. Aamukahvi on päivän parhaita hetkiä.

Vierailija
30/32 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn juomaan toista pannullista eli varmaan jotain 12 kupillista päivässä. Keitän kahvin termariin ja siitä lipittelen pitkin päivää. Kahvi on enemmän tapa kuin tarve, koska voin olla tuntikausia liikkeellä poikkeamatta kahville. En käy ikinä kahviloissa tai osta noutokahvia. Juon tavallista Juhla Mokkaa maidon kanssa ilman makeutusta. En syö pullaa tai keksejä kahvin kanssa. Myönnän, että kahvin juonnin lopettaminen olisi varmaan yhtä vaikeaa kuin jollekin toiselle tupakoinnin lopettaminen. Saan nukuttua mainiosti, vaikka joisin kahvia keskiyöllä. Toivotan teille muille kahvin ystäville hyviä kahvihetkiä!

Vierailija
31/32 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla juon 1-2 mukia ja joskus töiden jälkeen jos mieli tekee.

Vastenmielistä ajatella jonkun kiskovan litratolkulla kahvia, ei siinä ole mitään järkeä! Kohtuus kaikessa. Kerran olen napannut take away kahvin kahvilasta aamulla töihin mennessä, ja yök mikä tunkkainen olo siitä suuhun jäi... Nyt aina nähdessäni aamulla jollain kahvin ajattelen että varmasti sen hengitys haisee.

Vierailija
32/32 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen 4-5 4dl mukillista maitokahvia. Join illallakin. Nyt raskaana yhden 3 dl mukillisen aamupäivällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi