Olin shokeerantunut, kun kuulin että tuttavani äiti on vasta 50
ja oma äitini on 70 vuotias. Oma äitini toki nuoremman näkönen ja virallisella eläkkeellä, kun tää "teinimummo" on koko ikänsä sairaseläkkeellä. Paras on vielä että tällä 50 on jo melkein aikuinen lapsenlapsi kun itse en ole siennytollenkaan. Taas tuli todistettu kuinka white trash- suvut lisääntyvät, ensin mummo 17 vuotiaana, tyttö saanut oman lapsensa 17-vuotiaana ja varmaan kohta lapsenlapsikin lisääntyy. Onneksi tämä on vähenemään päin. Kuka hullu pilaa elämäänsä 17-vuotiaana, kun joutuu sossun varassa elelee ja kituuttelemaan. Ei se ole elämää. Nuoruus eletään nuorena, eikä viiskymppisenä.
Kommentit (15)
Shokeerantunut, white trash- suvut, 70 vuotiaana, 17 vuotiaana
Ja itse et ole wt?
Kirjoitustyylin ja -virheiden perusteella taidat itsekin olla wt.
Et nyt itsekään vaikuta sivistyksen kauneimmalta kukkaselta.
"Äitini on toki nuoremman näköinen"? Miten niin "toki", jos on 20 vuotta vanhempi. Muutenkin kirjoitus viittaa pikemminkin peruskoulun käymättömyyteen kuin kulttuurisuvun jälkikasvuun.
Sivistynyt ihminen ei muutenkaan kauhistele ihmisten ulkonäköä ja perhetilannetta tuohon sävyyn.
Kummatkohan on niitä voittajia, ne jotka tekevät jälkeläisiä vai ne jotka kuolevat sukupuuttoon?
Korkeakoulutkintoa teen. Ps. en opiskele äidinkieltä
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Varmaan kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
ap
Ja mitäköhän tutkintoa "teet"? Kielesi on niin alkeellisen huonoa, että on vaikea uskoa sinun selviävän korkeakoulussa jo ihan sen takia, että siellä on tuotettava laadukasta tekstiä. Mitäpä jos keskittyisit muiden haukkumisen sijaan omiin asioihisi.
Harvoin on näin omituista tekstiä tullut luettua kuin aloitus.😞
Vierailija kirjoitti:
ap
Hitsi, maksat minulle uuden näppiksen, lensi kaffet suusta!
Että oikein korkeakoulututkintoa!
Kiitos tarkennuksesta, me olimme ihan varmoja, että äidinkieltä hyvinkin!
Vierailija kirjoitti:
shokeerantunut, siennyt..?
Mitä kieltä tämä on?
Sietä on suomen kielen ihan pätevä verbi. Siitä partisiippimuoto on siennyt. Yksi a-kirjain on jäänyt pois tästä "shokeeraantunut". Eli typo.
Että näissä kohdin arvostelu menee yläpeukutuksineen pieleen. Muuten pidän kirjoitusta ala-arvoisena toki.
-FM
Vierailija kirjoitti:
ja oma äitini on 70 vuotias. Oma äitini toki nuoremman näkönen ja virallisella eläkkeellä, kun tää "teinimummo" on koko ikänsä sairaseläkkeellä. Paras on vielä että tällä 50 on jo melkein aikuinen lapsenlapsi kun itse en ole siennytollenkaan. Taas tuli todistettu kuinka white trash- suvut lisääntyvät, ensin mummo 17 vuotiaana, tyttö saanut oman lapsensa 17-vuotiaana ja varmaan kohta lapsenlapsikin lisääntyy. Onneksi tämä on vähenemään päin. Kuka hullu pilaa elämäänsä 17-vuotiaana, kun joutuu sossun varassa elelee ja kituuttelemaan. Ei se ole elämää. Nuoruus eletään nuorena, eikä viiskymppisenä.
Tässäpä kiteytyikin juuri se ihmislaji, josta pysyttelen kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kieltä tämä on?
Sietä on suomen kielen ihan pätevä verbi. Siitä partisiippimuoto on siennyt. Yksi a-kirjain on jäänyt pois tästä "shokeeraantunut". Eli typo.
Että näissä kohdin arvostelu menee yläpeukutuksineen pieleen. Muuten pidän kirjoitusta ala-arvoisena toki.
-FM
Sietä on ihan normiverbi
minä sikeän
sikeät
sikeää
sikeämme
sikeätte
sietään
minä olen siennyt
Jännä, että nämä lukuisat yläpeukuttajat todennäköisesti käyttävät sanontaa: mistä näitä oikein sikiää?
Mutta eivät edes verbin taivutusta tunnista. En ole mikään äidinkielen oppinut, mutta itsestäänsesvyys paljon lukeneelle.
Shokeeraantua on vähän teennäinen ilmaisu, mutta ihan oikein sekin on muodostettu pl. tuo puuttuva a, mikä lienee vain typo.
Vierailija kirjoitti:
Sovitaanko että jos et tiedä miten sana oikeasti kirjoitetaan, et kirjoita sitä. Annat vain itsestäsi tyhmän kuvan.
Mitä kieltä tämä on?