Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ampiaiset pyörivät jatkuvasti parvekkeella ja tunkevat sisälle asuntoon!

Vierailija
29.05.2017 |

Edellisinä kesinä ei ole ampiaisia näkynyt, nyt yhtäkkiä kolmannen lasitetulla partsilla pyörii jatkuvasti iso ampiainen. Ovea ei voi pitää auki, kun tunkee heti sisälle ja talossa on kaksi allergista.

Mikä niitä houkuttelee kerrostalon parvekkeelle, torjuntakeinoja? En halua kuvitellakaan paljon ampiaisia on loppukesästä...

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa kämppäsi kun haisee tänne asti paska..

Vierailija
22/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Edellisessä kerrostalossa missä asuin oli yhtenä kesänä ampiaispesä rakennettu korkealle taloon. Ihan tolkuton määrä sisällä niitä, ei voinut edes niitä ikkunan tuuletusreikiä pitää auki. Vauva kimalaiset ryömi niistä sisään. Minun asunnon kohdalla kai pesä oli. Huoltomies pahoitteli mutta sanoi ettei mahda mitään. Liian kallista olisi ollut tilata nosturiauto yhden pesän vuoksi. Onneksi oli vain yksi kesä tuollainen.

Melko outoa, että ampiaispesä tuottaa "vauva kimalaisia".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä pistää mietyttämään muuttoa kun ei voi edes parvekkeen ovea pitää auki.

Vierailija
24/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Felicia kirjoitti:

Mulla on ihan hirvee pampparifobia, muutettiin just taloon jossa parveke ja ai kun ihanaa muuten olla siinä kunnes pörräävä raitapaitaterroristi pelmahtaa naaman eteen pyörimään!! Sit mua viiään.

Viritettiin tänään vielä kissaverkko jotta voidaan pitää ovea auki, mutta milläs minä pidän pampparit ulkona!! :D

Äskön askartelin pari semmoista ruskeaa pahvista "pesää" ja ripustin parvekkeelle.. Ihan kuin vähän hillitsisi jo, mutta vielä äskön tuli yksi raitapaita pärräämään.. Mitenköhän, pitääkö niitten kaikkien käyä vaan yksitellen toteamassa "pesistä" jotta varattua on? xD

Olisi kiva saada parveke ampiaisvapaaksi. Toivon että näin onnistuu.

Pamppari :D Oletkohan jotain sukua kaverilleni, joka kerran kysyi minulta oliko näkemäni ötökkä "amppari vai pimppari"?

Vierailija
25/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thermocell parvekkeelle muutamaksi päiväksi

Silloin ette boi olla itse partsilla

Vierailija
26/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkeästi vain RAID käyttöön, mulla sama juttu joka kesä. Ne käy päälle heti, pakko myrkyttää. Viides kerros ja kukkivia puita partsin alla.

Vierailija
27/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä pistää mietyttämään muuttoa kun ei voi edes parvekkeen ovea pitää auki.

No ei todellakaan ampiaiste vuoksi kannata kotoaan lähteä. Älä kysele vihreän siirtymän kouhkaajilta,  vaan ota Raid käyttöön hetii kun ensimäinen tiedustelija partsille ilmestyy. Kun ovat pesineet rakenteisiin,  niitä ei saa millään pois.

Vierailija
28/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toukokuussa ei pyöri kuin kuningatarampiainen etsien pesälle paikkaa. Ne kun eivät muni samaan pesään kuin ennen. Eli tähän aikaan kaikki harmaat ampiaispesät ovat tyhjiä.

Kimalaisista kuningattaret ovat myös liikkeellä. Nekin saattavat tehdä kohta parvekkeelle sopivaan koloon pesän. Niistä on vähemmän häiriötä kuin ampiaisista.

Vierailija
29/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitkeästi vain RAID käyttöön, mulla sama juttu joka kesä. Ne käy päälle heti, pakko myrkyttää. Viides kerros ja kukkivia puita partsin alla.

On raid ja joku muu tollanen ampiais/ötökkä myrkky ja ahkeraan kyl käytetään mutta silti niitä on koko ajan. Joko ne on voinut aloittaa pesän rakennuksen? Jos ovat johonkin rakenteisiin tehnyt kun ei parvekkeella kyllä näy eikä missään tuolien tai pöytien alla.

Vierailija
30/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valepesän päällä köpötteli joku mutta en tiedä oliko kuningatar vai mikä. Suihkutin myrkkyä päälle niin alkoi sekoilemaan ympäri kunnes lopulta pökkeröityi lattialle.

Vierailija
31/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On raid ja joku muu tollanen ampiais/ötökkä myrkky ja ahkeraan kyl käytetään mutta silti niitä on koko ajan. Joko ne on voinut aloittaa pesän rakennuksen? Jos ovat johonkin rakenteisiin tehnyt kun ei parvekkeella kyllä näy eikä missään tuolien tai pöytien alla.

Kuukausi sitten tuli ensimäinen tiedustelulennolle ja otin Raidin. Muista kesistä viisastuneena en jäänyt pesäntekoa odottelemaan. Ikävää sekin, kun aamulla menet parvekkeelle ovat viileän yön jälkeen kohmeessa lattialla ja vihaisia jos tallaa päälle.

Vierailija
32/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi myrkyttää kaikki kolot tuolta rakenteista mutta pitäisi kiivetä keittönjakkaralle ja pelkään tippuvani jos joku pörisijä tulee niin menen paniikkiin.

Vierailija
33/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

raitapaitaterroristi 😂😂😂

Vierailija
34/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Felicia kirjoitti:

Mulla on ihan hirvee pampparifobia, muutettiin just taloon jossa parveke ja ai kun ihanaa muuten olla siinä kunnes pörräävä raitapaitaterroristi pelmahtaa naaman eteen pyörimään!! Sit mua viiään.

Viritettiin tänään vielä kissaverkko jotta voidaan pitää ovea auki, mutta milläs minä pidän pampparit ulkona!! :D

Äskön askartelin pari semmoista ruskeaa pahvista "pesää" ja ripustin parvekkeelle.. Ihan kuin vähän hillitsisi jo, mutta vielä äskön tuli yksi raitapaita pärräämään.. Mitenköhän, pitääkö niitten kaikkien käyä vaan yksitellen toteamassa "pesistä" jotta varattua on? xD

Olisi kiva saada parveke ampiaisvapaaksi. Toivon että näin onnistuu.

Pamppari? 😳

Siis pampiainen, niinkö?

Vierailija
35/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi myrkyttää kaikki kolot tuolta rakenteista mutta pitäisi kiivetä keittönjakkaralle ja pelkään tippuvani jos joku pörisijä tulee niin menen paniikkiin.

Ei tarvitse kaikkia koloja myrkyttää, kun ajoissa myrkyttää tiedustelulennolla olevan. En niitä hirveästi pelkää, mutta inhoan surinaa yli kaiken.

Vierailija
36/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkääkö ampiainen sitruunan hajusta? Kun sitruunatinjamia kuulemma inhoavat mutta ei sellaista nyt ole niin laitettiin pelkkää sitruunaa.

Vierailija
37/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan.

Vierailija
38/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesä lienee jossain lähellä.

Vierailija
39/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää onko parvekkeen koloissa niillä pesä?

Vierailija
40/52 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän helevetin vimma niillä amppareilla on aina uida liiveihin, täysin provosoimattomana vielä? Monet kerrat tullu sanottua että mee ny hittoon siitä (tietysti tiedän että turhaan) - mutta kun eivät syö ihmisiä eivätkä ime verta niin mikä helvetti pakottaa aina käymään päin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi