Naapuri huutelee, kun olen parvekkeella
Sain sitten viimeinkin kämpän, jossa on parveke, ja nyt lähti maku. Naapuri roikkuu aina omalla parvekkeellaan ja alkaa jutustella, jos itse käyn edes laittamassa pyykkejä kuivumaan. Joku keski-ikäinen siideripäissään sammaltava nainen. Ei kiinnosta jutella naapureille muutenkaan, saati sitten tuollaiselle! Siinä ei ole edes mitään väliseinää, pitäisi ryömiä parvekkeelle salaa ja istua lattialla, jos haluaa olla rauhassa.
Minä kun ajattelin, että voisin lukea ja ottaa aurinkoa joka päivä.
Mitä tässä pitäisi tehdä? Jättää vastaamatta? Sanoa ystävällisesti, ettei kiinnosta? En taida kyetä kumpaankaan noista...
Kommentit (14)
Joku tulee vastapäiselle parvekkeelle kun en huutele. Ääneni käheytyy,mikä neuvosi?
T: epätoivoinen parvekehuutelija
Vierailija kirjoitti:
Joku tulee vastapäiselle parvekkeelle kun en huutele. Ääneni käheytyy,mikä neuvosi?
T: epätoivoinen parvekehuutelija
Viittomakieli!
Itse käytän kansainvälistä keski sormea, mutta jos et tykkää viinasta... Eikä ES maistu.
Kannattaa varmaan puhua virkamiehen kielellä viittoessa tai näyttää kylttiä.
Helpointa on toki mennä naapurin oveen ja huutaa: Saatana pidä se turpas kiinni! Mä en jaksa huutaa!!
Missä on taloja joissa 2 asunnolla on yhteinen parveke? (=ei väliseinää)
tohelo kirjoitti:
Älä kopio mun trollausta :DD
Es maistuu yksi trolli päivässä, pitää työttömän kultaisella keskitiellä.
Voit huutaa naapurille, että: Tuu lukee vauva palstaa! Siellä on herkullisia reseptejä siideri valaalle! :D
Minä olen opiskelija kesälomalla, enkä yleensä edes selaa (tai varsinkaan postaa) vauvapalstalle.
Nämä tapahtumat ovat ihan oikeasta elämästä. Naapuri kysyi nimeäni ja vaati silloin kylässä olleen poikaystävänkin esittelevän itsensä, ja sanoi, ettei ikinä nää meitä ja siksi haluaa vähän jutella.
En haluaisi olla töykeä yleensäkään, mutta varsinkin siksi tämä pitäisi hoitaa ystävällisesti, että kyseinen mamma on nähnyt porukkaa tupakoimassa meidän parvekkeella, mikä on ehdottoman kiellettyä.
Meillä on moinen naapuri. Tai pariskunta. Asutaan paritalossa, että näyttääpä naamaansa pihalla tai partsilla, niin siellä aina toinen päivystää. Pelkkä tervehdys riittäis, mutta ei näille!
Muutaman kerran sanonut, että mä tulin lukemaan kirjaa rauhassa.. niin mies siellä osaa sen jälkeen olla hiljaa, mutta sitten se tuijottaa ja polttaa parikin tupakkaa. Se akka ei välitä, se vaan huutelee kaikki asiansa menemään.
Kesäisinhän tuo nainen katsoo kutsuksi, jos istahdan viinilasin kanssa terassille. Se hakee välittömästi itselleen juomaa ja istuu seuraan. Nopealla tahdilla omani ja siirryn sisälle. Se on pari kertaa jäänyt meidän pihalle tonkkansa kanssa hieman hämilleen istumaan, kun vedän oven kiinni ja verhot kanssa.
Muutamana kesänä jo merkannut kalenteriin niiden lomat, että ovat mökillään silloin. Mä en liiku kotoa mihinkään niinä viikkoina, vaan lojun omassa rauhassani pihallani. Olen pienelle etupihalle järkännyt "sypressimajan", jossa voin toisinaan olla. Nyt ne perkeleet on suunnitellut myös etupihalle istumapaikkaa. Yhtä karkuun juoksua tää toisinaan on.
Laita parvekkeelle joku kukkaseinä, sellainen säleikkö johon joku köynnöskasvi kasvamaan tms. näkösuoja. Tai sermi tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on väliseinä oikeanpuoleisen naapurin välissä, mutta vasemmanpuoleiseen naapuriin on suora näköyhteys. Parvekkeiden välillä on joitain metrejä, jutteluetäisyydellä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
yhteinen parveke? Ei väliseinää?
Mä ajattelin, että apn partsi on kuten meillä. Noin kolme metriä väliä partsien väli ja vain se alaseinä, vyötärölle saakka. Meillä kiertää semmoinen parveketta ja on säleaidan tapainen. Ei oikeastaan ollenkaan näkösuojaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on moinen naapuri. Tai pariskunta. Asutaan paritalossa, että näyttääpä naamaansa pihalla tai partsilla, niin siellä aina toinen päivystää. Pelkkä tervehdys riittäis, mutta ei näille!
Muutaman kerran sanonut, että mä tulin lukemaan kirjaa rauhassa.. niin mies siellä osaa sen jälkeen olla hiljaa, mutta sitten se tuijottaa ja polttaa parikin tupakkaa. Se akka ei välitä, se vaan huutelee kaikki asiansa menemään.
Kesäisinhän tuo nainen katsoo kutsuksi, jos istahdan viinilasin kanssa terassille. Se hakee välittömästi itselleen juomaa ja istuu seuraan. Nopealla tahdilla omani ja siirryn sisälle. Se on pari kertaa jäänyt meidän pihalle tonkkansa kanssa hieman hämilleen istumaan, kun vedän oven kiinni ja verhot kanssa.
Muutamana kesänä jo merkannut kalenteriin niiden lomat, että ovat mökillään silloin. Mä en liiku kotoa mihinkään niinä viikkoina, vaan lojun omassa rauhassani pihallani. Olen pienelle etupihalle järkännyt "sypressimajan", jossa voin toisinaan olla. Nyt ne perkeleet on suunnitellut myös etupihalle istumapaikkaa. Yhtä karkuun juoksua tää toisinaan on.
Tällainen on niin painajaismaista! Ylisosiaaliset ihmiset, joilla ei kuitenkaan ole sen vertaa sosiaalisia taitoja, että hiffaisivat, jos toista ei kiinnosta seurustella. On se nyt helvetti kohtuutonta, ettei ihminen voi olla omalla pihallaan, josta on maksanut, silloin kun haluaa. Otan osaa!
No laitat jonkun esteen siihen, ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Laita parvekkeelle joku kukkaseinä, sellainen säleikkö johon joku köynnöskasvi kasvamaan tms. näkösuoja. Tai sermi tai jotain.
Kuulostaa hyvältä, pitänee selvitellä tuota mahdollisuutta enemmän! Sinänsä harmi katkaista auringonvalo tuolta ainoalta kaiteelta, johon saa kukka- ja yrttipenkit kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin rakentamassa kukkasäleikköä seinäksi, vaikka oli nopeasti purettava ja kevyt, niin isännöitsijä kielsi sen. Joku oli tietenkin ehtinyt kannella asiasta, että pilaa julkisivua. Joten siirsin sen sitten etupihalle, yrttisäleiköksi. Ei ole julkisivua häirinnyt siellä.
tuo yksi paritalosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen on niin painajaismaista! Ylisosiaaliset ihmiset, joilla ei kuitenkaan ole sen vertaa sosiaalisia taitoja, että hiffaisivat, jos toista ei kiinnosta seurustella. On se nyt helvetti kohtuutonta, ettei ihminen voi olla omalla pihallaan, josta on maksanut, silloin kun haluaa. Otan osaa!
Kiitos osanotoista. Mä olen yrittänyt ajatella asiaan siten, että hankalampiakin naapureita varmasti on. :D
Nää on hurjan avuliaita ja eikä valita mistään. Onhan se hullua kattoa noita omia menojaan sen mukaan, mitä noi tekee, mutta pääsen helpolla. Kämppä on hyvä ja järkevällä paikalla, en haluaisi muuttaa heidän takiaa, vaan opettelen sietämään.
Älä kopio mun trollausta :DD
Es maistuu yksi trolli päivässä, pitää työttömän kultaisella keskitiellä.
Voit huutaa naapurille, että: Tuu lukee vauva palstaa! Siellä on herkullisia reseptejä siideri valaalle! :D