Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Missä vaiheessa kertoisitte exälle uudesta suhteesta? Erosin vuodenvaihteessa ja aloitin pian uuden suhteen. Tämä on monen mielestä varmasti tuomittavaa, mutta edellinen suhteeni oli väkivaltainen, ja puoliso käyttäytyi muutenkin todella dominoivasti. Olin todella onneton ja vuosien myötä tunteeni kuolivat kunnes pikkuhiljaa uskalsin erota.

Uusi mies tuntuu ihanalta, olen tuntenut hänet jo pidempään ja hänen kanssa on todella helppoa olla. Mutta mutta, en ole kertonut hänestä exälleni. Meillä on lapsia, mutta heille en ole tätä uutta meistä esitellyt, enkä kertonutkaan. Haluan että lapset saavat riittävästi aikaa toipua erosta ja tottua tilanteeseen ja haluan myös suhteen olevan vakaalla pohjalla.

Koska exälle pitäisi oikein kertoa? Toisaalta haluan säästää hänen tunteitaan kaikesta huolimatta, ahdistaa arvostelu ja mahdollinen uudelleen alkava dominointi/manipuolointi. Ja muutenkin tuntuu epämiellyttävältä puhua tästä asiasta. Toisaalta myös valehtelu ahdistaa, jos minulla on esim reissuja tms exä kyselee aina että kenen kanssa, ja joudun valehtelemaan.

• ylös 8
  • alas 33

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Mikä tilivelvollinen sinä olet exälle? En minä ainakaan ole vieläkään kertonut olevani uudessa suhteessa, erosta kuitenkin aikaa jo kuusi vuotta. Uusi parisuhdekin jo pari vuotta kestänyt. En koe tarpeelliseksi kertoa. Lapset toki tietävät, vai postinkantajaksikohan ne tuota meillä elävää miestä ovat luulleet, mutta exälle en koe ole velvollinen tiedottamaan. Lapset käyvät isällään tapaamisissa ja lapset vaihdetaan aina julkisella paikalla. Exä oli väkivaltainen, joten kotiini en päästä enää.

• ylös 53
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä en oikein tiedä, miksi minulla on niin syyllinen olo siitä etten ole kertonut? Jotenkin tuntuu että teen jotain "väärin"... Ja tuntuu tosi ahdistavalta. Ehkä exällä on sitten minuun vieläkin joku henkinen ote, tosiaan kun suhteessa hän päätti aina kaikesta ym.. ap

• ylös 6
  • alas 35
Vierailija

Kerrot aikaisintaan siinä vaiheessa, kun esittelet uuden miesystäväsi lapsille. Käytännössä sinun uusi parisuhteesi ei millään tavalla kuulu exällesi, joten edes siinä kohti ei ole pakko kertoa. Itse kuitenkin kertoisin. On asiallista.

Deittaile nyt ihan kaikessa rauhassa vaan ja mieti exääsi mahdollisimman vähän!

• ylös 46
  • alas 0
Vierailija

Itsekin olen ajatellut, että kai se pitää viimesitään silloin kertoa kun esittelee lapsille. En halua että lapset joutuvat ikävään välikäteen, että heistä tuntuu että on jotain mistä ei saisi puhua isän kanssa tms.
Mut mitä teen, kun aina kun pitää sopia lasten asioista ja ottaa huomioon jomman kumman menot (meillä viikko-viikko systeemi), niin exä kysyy aina KENEN KANSSA olen? Tähän asti en keksinyt muuta kuin valehdella päin naamaa, että olen jonkun kaverin kanssa tms. Sekin tuntuu pahalta, mutta en keksi muuta :( onko sellainenkaan ok? jos sanon että "ei kuulu sulle", niin alkaa todennäiseksi piinaanmaan kysymyksillä vielä enemmän.. ap

• ylös 14
  • alas 12
Vierailija

Ex on ex, sille ei enää uudet suhteet kuulu.Eli ei tarvitse kertoa mtn eikä  pitää yhteyttä ellei ole yhteisiä lapsia. Silloinkin y-pito vain lapsia koskevissa asioissa.

• ylös 33
  • alas 1
Vierailija

Mä olen jo  mennyt uuteen avioliittoonkin enkä   ole asiasta exälleni maininnut.

• ylös 24
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen ajatellut, että kai se pitää viimesitään silloin kertoa kun esittelee lapsille. En halua että lapset joutuvat ikävään välikäteen, että heistä tuntuu että on jotain mistä ei saisi puhua isän kanssa tms.
Mut mitä teen, kun aina kun pitää sopia lasten asioista ja ottaa huomioon jomman kumman menot (meillä viikko-viikko systeemi), niin exä kysyy aina KENEN KANSSA olen? Tähän asti en keksinyt muuta kuin valehdella päin naamaa, että olen jonkun kaverin kanssa tms. Sekin tuntuu pahalta, mutta en keksi muuta :( onko sellainenkaan ok? jos sanon että "ei kuulu sulle", niin alkaa todennäiseksi piinaanmaan kysymyksillä vielä enemmän.. ap

Pitäydytte viikko-viikossa, ei tarvii selitellä yhtään mitään kenellekään.

Vai kuinka usein joudutte sumplimaan näitä tapaamisia?

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuo on just sun eksän dominointia ja vallankäyttöä. Musta valehtelu on tällasessa tilanteessa ihan hyvä ratkaisu, jos on pelko että eksä muuttuu aggressiiviseksi ja jopa väkivaltaiseksi, jos kuulee totuuden tai hänelle asettaa rajat. Sulla on velvollisuus suojella itseäs ja lapsias. Ei velvollisuutta olla kiltti ja kohtelias väkivaltaselle eksälle.

• ylös 35
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy miksi on korrektia kertoa, on jos mies alkaa viettää aikaa lasten kanssa. Exänä haluan tietää kenen kanssa lapseni ovat.

Minä olen aina menoistani sanonut, että "mulla on menoa". On ihan ok että sanot vaan tyynesti "kavereiden kanssa" etkä selitä enempää. Jos tivaa nimiä, sanot yhtä tyynesti että te ootte eronneet, et ole hänelle tilivelvollinen.
Et tietenkään kerro mitään muitakaan menoja, et kavereiden nimiä, et mainitse marttailtaa etkä vesijumppaa etkä äitiä.
Nyt lakkaat ITSE tekemästä miehelle tiliä asioistasi.

Jos lasten luo muuttaa joku niin sitten mainitset.

Minä olen kertonut exälle seurustelevani, mutta informaatio oli sitten siinä. Mutta hän ei olekaan väkivaltainen hullu.

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

Vältä muuttamasta menoja niin ei tarvi edes sanoa syytä, jos pelkkä "mulla on menoa" ei sulta onnistu.

Vierailija

Eron jälkeen eksälle ei kuulu sun menemiset. Rohkaistu nyt vaan sanomaan että sulle ei kuulu mun menemiset, loppu se utelu kerta kaikkiaan. Nyt olet ruvennut valehtelemaan, ei ole hyvä. Vähän selkärankaa niin eksäkin ymmärtää jättää rauhaan.

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Joo yritän tosiaan kaikki menot järjestää niin, että viikko-viikko systeemiin ei tule muutoksia, mutta ainahan se ei onnistu ja toki exälläkin on välillä omia menoja. Yleensä ollaan yritetty soitella lasten kanssa iltaisin, ja silloinkin jos sanon että voisin soitella aikaisemmin (illalla menoa) niin alkaa kyselyt että missä ja kenen kanssa :/

Kesäloman sumpiliminen on myös ollut tuskaa. Exä on halunnut tietää minne reissuun lähden ja varsinkin kenen kanssa, silloin kun lapset ovat hänellä. Vastaus "kavereiden kanssa" ei kelpaa, haluaa nimiä. Ja mä olen niin jotenkin niin nössö, että en osaa sanoa jämäkästi että se on ihan mun oma asia.

En ymmärrä miksi on niin vaikeaa päästä tästä tilivelvollisesta olosta eroon. Mitään romanttisia tunteita mulla ei exää kohtaan enää ole. Ehkä pelkään vieläkin, kun suhteen aikana exä on rikkonut tavaroita, heitellyt mua kohti, haukkunut ym. Lisäki päätti kaikista asioista, mun mielipiteillä ei ollut vieliä ja tarttin jokaiseen päätökseen hänen hyväksyntänsä.
Jostain syystä meidän eron jälkeen hän näyttää ainakin jonkun verran paraneteen tapansa, en tosin tiedä onko pysyvää. Siitäkin tulee jotenkin sellaine olo että saanko nyt salailla kuitenkaan.. ap

• ylös 0
  • alas 18
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi olet ylipäätään yhteydessä tuollaisen exän kanssa?

Yhteisiä lapsia, niin pakko olla tekemisissä..

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Ap sun kannattaa nyt alkaa kommunikoida lasten isän kanssa VAIN tekstarilla ja VAIN lapsiin liittyvissä pakollisissa asioissa.
Jos hän riehaantuu jossain vaiheessa seurustelustasi, sinulla on aineisto tallessa näyttää poliisille.
Älä vastaa puhelimeen, älä tapaa häntä kahden kesken tai vain lasten läsnä ollessa.
Mieluiten et tapaa ollenkaan.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Eihän sun asiat kuulu exälles, mutta ymmärrän.

Mun exä veti hirveet pultit kun en ollut hänelle ilmoittanut uudesta kihlauksestani, (joka oli nopea, vaikka hänellä oli kaveri ensin) vaan kuuli siitä lasten kautta facesta. Sanoi: "Pistän oman suhteeni jäihin että saat hölmöillä rauhassa." (lue: "olen kateellinen suhteestasi, pistän oman suhteeni jäihin etten hölmöilisi..")

Vierailija

Mä en kertonut, vaikka asutaankin uuden miehen kanssa yhdessä. Exä siitä sitten marmatti aikansa ja piti vaikka kuinka monta palopuhetta, mutta tokaisin vain että minun asiani eivät hänelle enää kuulu millään tavalla. Nyt hän asuu yhdessä uuden naisen kanssa, enkä edes tiedä tämän nimeä tai mitään? Ei tullut siis ilmoitusta uudesta parisuhteesta tähäänkään suuntaan :D

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo yritän tosiaan kaikki menot järjestää niin, että viikko-viikko systeemiin ei tule muutoksia, mutta ainahan se ei onnistu ja toki exälläkin on välillä omia menoja. Yleensä ollaan yritetty soitella lasten kanssa iltaisin, ja silloinkin jos sanon että voisin soitella aikaisemmin (illalla menoa) niin alkaa kyselyt että missä ja kenen kanssa :/

Kesäloman sumpiliminen on myös ollut tuskaa. Exä on halunnut tietää minne reissuun lähden ja varsinkin kenen kanssa, silloin kun lapset ovat hänellä. Vastaus "kavereiden kanssa" ei kelpaa, haluaa nimiä. Ja mä olen niin jotenkin niin nössö, että en osaa sanoa jämäkästi että se on ihan mun oma asia.

En ymmärrä miksi on niin vaikeaa päästä tästä tilivelvollisesta olosta eroon. Mitään romanttisia tunteita mulla ei exää kohtaan enää ole. Ehkä pelkään vieläkin, kun suhteen aikana exä on rikkonut tavaroita, heitellyt mua kohti, haukkunut ym. Lisäki päätti kaikista asioista, mun mielipiteillä ei ollut vieliä ja tarttin jokaiseen päätökseen hänen hyväksyntänsä.
Jostain syystä meidän eron jälkeen hän näyttää ainakin jonkun verran paraneteen tapansa, en tosin tiedä onko pysyvää. Siitäkin tulee jotenkin sellaine olo että saanko nyt salailla kuitenkaan.. ap

Et oo näköjään nyt vielä tajunnut ettei exällä oo mitään oikeuksia tietää sun asioista. Vain lasten.
Jos lomalla lapset on sillä, sen ei tarvitse tietää muuta kuin päivä jolloin ne taas tulee sulle. Muutoin saat vaikka stripata Vegasissa eikä kuulu sille pätkän vertaa. Jos kysyy jotain sano että varmaan lomailen. Jos tiukkaa lisää, niin vedät taas liinat kiinni ja sanot että kun tämä ei liity lapsiin niin sun ei tarvi tietää.

Toi sun syyllisyys on vain sun oma epäterve alistuminen sen kontrolliin. Sulla ei oo todellisuudessa mitään tarvetta eikä velvollisuutta olla exään missään uhteyksissä eikä tehdä sille mitään selkoa sun yksityiselämästä.

Ootko käynyt terapeutilla puhumassa tästä sun epäterveestä riippuvuussuhteesta exääsi? Jos et sitä itse saa poikki, niin kannattaisi etsiä terapeutti.

• ylös 22
  • alas 0
Vierailija

Kuullostat vähän liian kiltiltä ja pehmeältä ja exä yhä määrittää mitä saat ja voit tehdä.

Ihan munatonta touhua aikuiselta ihmiseltä alkaa valehdella omista menoista. Älä koskaan ikinä enää kerro sille exälle mitään henkilökohtaista itsestäsi tai omista menoistasi. Sinä olet vapaa ja pidät omat menosi ja ystäväsi ja seurustelut ym omana tietonasi. Ihan sama mitä se exä kyselee ja utelee.

Nyt ne rajat on laitettava jos haluat oikeasti päästä vapaaksi miehen kyttäyksestä. Ainoastaan lasten asioista keskustelette ja sovitte.

Itsesi ja lasten takia pidä uusi suhde vain teidän 2 välisenä ettet tee hätiköityjä ratkaisuja ja huomaat olevasi taas paskassa suhteessa. Ei ole mihinkään kiire!

• ylös 17
  • alas 0

Sivut