G:Oletko sitä mieltä, että " taloudellinen" tilanne pitää olla kunnossa ennen lasten hankkimista?
Kommentit (26)
helpottaa suuresti elämää, ja kun tosiasiahan on että menot nousevat lapsen myötä.
Vierailija:
kompaan yhtä edellisistä, lasta kiusataan koulussa jos hänellä ei ole samaa mitä muillakin.
Jos kaikilla muilla on merkkihuppari ja yhdellä kirppisneule, niin ketähän niistä lapsista kiusataan, voi kun vaikea arvata!Ehkä te itse ette kaipaa hienouksia mutta lapsi tarvitsee tietyn tason, varma juttu.
tossa ajassa ehdi petrata tilannetaan. Käsitätkö??? Kaiken ei siis tarvitse olla valmista vielä siinä vaiheessa kun lapsi syntyy.
Itse ostan lähes kaiken kierrätettynä, ja olen ihan jopa varakas nykyään. Olen siis elänyt näin jo 16 vuotta. On omistusasunto ja varaa matkustella ja koululaistamme ei todellakaan kiusata ja hänellä on kaikki mitä muillakin (tai enemmän).
T. 26
Me saimme lapsemme kun molemmat olimme vielä opiskelijoita. Osa-aikatöissä kävi jompi kumpi melkein koko ajan.
Pienellä rahalla pärjää, kun lapset ovat pieniä. Mutta kenellekään en alkaisia tyrkyttämään ajatusta tehdä vähissä rahoissa lapsia, jos on muitakin vaihtoehtoja.
Tosin ajattelen niin, että mieluummin köyhänä ja nuorena lapset kuin varakkaana ja vanhana. Tapauskohtaista.
Itse olen tyytyväinen, että meillä oli talous kunnossa ja penniä ei tarvinnut venyttää. Mun mielestä vauva-aika oli niin rankkaa aikaa, pahoine korvatulehduskierteineen, valvomisineen jne, että en olisi kyllä jaksanut, jollei olisi ollut esim varaa palkata siivoojaa tai olisi pitänyt penniä venyttää ja mietteiä vielä kaiken tuon päälle, onko varaa ostaa jotain.
Joskus mietin, kun en saanut terveyskeskuksesta aikaa korvatulehduksesssa olevalle lapselle (vaikka soitinkin jo yhdeksän aikaan), että joillekin se 50 euroa yksityislääkärille on iso raha, mitä silloin tehdään?? Onneksi sitä ei tarvinnut miettiä.
kompaan yhtä edellisistä, lasta kiusataan koulussa jos hänellä ei ole samaa mitä muillakin.
Jos kaikilla muilla on merkkihuppari ja yhdellä kirppisneule, niin ketähän niistä lapsista kiusataan, voi kun vaikea arvata!
Ehkä te itse ette kaipaa hienouksia mutta lapsi tarvitsee tietyn tason, varma juttu.