Mikä aiheuttaa teillä somessa myötähäpeän tunnetta?
Mulla yleensä pariskunnilla se toisten seinille sydämien laittelu yms.
Ja se kun laitetaa joku tosi kiva kuva omasta pärstästä ja lisätään siihe joku mahdollisimman laimea teksti, yleensä jonku biisin sanat.
Kommentit (261)
Kaikki joukkovilliintymiset ja -raivostumiset ja etenkin se, kun iltaroskalehdet uutisoivat niistä otsikoilla "somekansa raivostui", yms.
Euroviisufanina mulle henkilökohtaisesti pahin tällainen tapaus oli Pertti Kurikan Nimipäivien osallistuminen viisukarsintoihin. Suurinta osaa "somekansasta" ei edes kiinnostanut koko kisa tai siellä menestyvä musiikki, mutta kun tuli hyvä tilaisuus kiillottaa omaa sädekehää ja osoittaa olevansa parempi ihminen, niin johan kaikkien oli pakko mennä ihastuksesta suunniltaan. Monikohan noista somekansalaisista kuuntelee tuota "Euroopan parasta biisiä" edelleenkin päivittäin tai edes kuukausittain?
Somessa tyhmyys tiivistyy.
Vierailija kirjoitti:
Olen homo, ja minua nolottaa joidenkin kanssahomoseksuaalien jokaiseen päivitykseen liittämät #gayboy-, #gaytravel-, #gayfood-hashtagit. Nyt eletään 2010-lukua, eikä sen seksuaalisen suuntautumisen pitäisi olla niin merkittävä asia, että sitä pitäisi joka paikassa korostaa. Ketään ei kiinnosta.
Joo, ja sitten kun Instagramissa katsoo, millaisista kuvista nämä ovat tykänneet, niin aina on pelkästään kuvia yläosattomista miehistä. Ihan kuin elämä pyörisi kokonaan miesten ympärillä.
"Happy birthday to me" -päivitykset. Tulee todella itserakas ja huomiohuorahtava vaikutelma.
Jatkuvat vähäpukeiset ja vihjailevat kuvat. Joku rantakuva silloin tälloin vielä menee, mutta noin muuten. Ja oli kroppa miten hyvä tahansa, itselleni peitetyt ja mielikuvituksen varaan jättävät kuvat ovat poikkeuksetta puolialastomia otoksia seksikkäämpiä.
Eikä ajatus Instagramissa riisuutuvan miehen kanssa seurustelustakaan houkuta. Paljon kiihottavampaa on tietää, että mieheni riisuu vain ja ainoastaan minua varten.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki joukkovilliintymiset ja -raivostumiset ja etenkin se, kun iltaroskalehdet uutisoivat niistä otsikoilla "somekansa raivostui", yms.
Euroviisufanina mulle henkilökohtaisesti pahin tällainen tapaus oli Pertti Kurikan Nimipäivien osallistuminen viisukarsintoihin. Suurinta osaa "somekansasta" ei edes kiinnostanut koko kisa tai siellä menestyvä musiikki, mutta kun tuli hyvä tilaisuus kiillottaa omaa sädekehää ja osoittaa olevansa parempi ihminen, niin johan kaikkien oli pakko mennä ihastuksesta suunniltaan. Monikohan noista somekansalaisista kuuntelee tuota "Euroopan parasta biisiä" edelleenkin päivittäin tai edes kuukausittain?
Somessa tyhmyys tiivistyy.
Olisiko siinä ollut kyse keskisormen näyttämisestä sinunkaltaisillesi Euroopan parasta musiikkia kuunteleville, hössöttäville kermaper*eille eikä mikään sädekehän kiillottaminen. :D
Instagramissa ärsyttää ne käyttäjät, jotka julkaisevat sellaisia paloista koostuvia 3x3-jättikuvia. Kauhean kiva, kun oma etusivu täyttyy yhdeksästä pikselimössökuvasta, joiden muodostaman kokonaisuuden näkee vain menemällä spämmääjän profiiliin.
Ja samat tyypit yleensä julkaisee 1-2 uutta kuvaa heti perään, jolloin se hieno omaa profiilia koristava jättikuva menee heti pilalle. Automaattisesti lopetan näiden käyttäjien seuraamisen, eikä tältä ole turvassa julkisuuden henkilötkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen homo, ja minua nolottaa joidenkin kanssahomoseksuaalien jokaiseen päivitykseen liittämät #gayboy-, #gaytravel-, #gayfood-hashtagit. Nyt eletään 2010-lukua, eikä sen seksuaalisen suuntautumisen pitäisi olla niin merkittävä asia, että sitä pitäisi joka paikassa korostaa. Ketään ei kiinnosta.
Pitää kai heteroidenkin jatkossa laittaa #heteropoika #heteromatkustelu #heteroruokaa :'D
Eräs tuttu nelikymppinen perheenäiti lisäsi juuri instaansa #mökillä ei jaksa #naturel #omaitseni #nomakeup -kuvan, joka oli tainnut käydä läpi hieman kuvankäsittelyä; iho oli kyllä kadehdittavan siloinen ja virheetön, mutta jotenkin kummasti hänen kasvoillaan olleista silmälaseista puuttui melkein kokonaan toinen alaosa, hups eivätkä ne kulmakarva ja ripsetkään nyt aivan luonnollisilta näyttäneet. Tulevatko jotkut ihmiset oikeasti sokeaksi noille muokkauksille? Ajattelevat, ettei kukaan erota?
Itselläni on facebookissa todella ihailtavan positiivinen kaveri, joka päivittää joka helvetin päivä tälläisia (suoria lainauksia hänen seinältään)
En saa varmaan nukuttua taas tänä yönä jos tulee ukkonen
Ei jaksa tehdä mitään kun on niin kuuma. En jaksa enää!
Kauhee jännitys päällä...
En tiedä miten selviän huomisesta
Tuli jalat kipeeksi kun kävin kävelyllä
jne tuhannesti joka ikinen päivä, useita kertoja
Yksi kaverini vinkuu aina facessa "Tuleeko joku kahville, mies on huomenna aamuvuorossa." Sitten hetken päästä "Ei kukaan? Pakko kai koittaa taas selvitä yksin!" "Kukaan ei välitä musta, taas se nähtiin." Hetken päästä "Kyllä aikaa aina on, jos vain haluaa".
Ja sitten koko seinä on täynnä näitä mietelauseita
"Kun joku todella haluaa olla osa elämääsi, hän tulee tekemään kaikkensa ollakseen siinä."
"Aika näyttää ihmiset, jotka ansaitsevat olla elämässäsi."
"Kukaan ei ole liian kiireinen nähdäkseen toista ihmistä. On vain tekosyitä."
Ja sitten sama toistuu seuraavana päivänä. Tuo ihminen ei osaa tehdä _mitään_ yksin. Aina jos mies on töissä, alkaa tuo väninä
"Tuleeko joku käymään huomenna?"
"Kiva! Joudun sit oleen varmaan taas yksin!"
Sitten taas mietelauseita
"Kaikki ihmiset eivät ansaitsekaan kuulua elämääsi."
"Jos jostakin ihmisestä välittää, hänelle löytää kyllä aikaa."
No nyt kesällä on ärsyttänyt yhden tyypin jokapäiväiset rantakuvat: #uimassa #lepolammella #rantaelämää #iltauinti #kuusijärvi #koivujärvi #aamuinti #iltapäiväuinti
Hitto, eiköhän suurin osa ihmisistä oo rannalla näillä keleillä. Ei siinä ole mitään ihmeellistä! En ymmärrä, miksi porukat tykkäilee näistä joka päivä samana toistuvista kuvista!
Muiden yhdyssanavirheillä itseään korottavat ihmiset, jotka tekevät itse yhdyssanavirheitä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ihmiset joilla on täysi radiohiljaisuus normaalisti, mutta auta armias kun matkustavat lomalla jonnekin niin joka päivä tulee useampia postauksia "nyt tehdään sitä, nyt ollaan tässä" jne... Ja sitten paluu arkeen niin radiohiljaisuus taas alkaa. Huomaa että arkielämä on näillä tyypeillä todella tylsää. :D
Heh, musta tää oli hyvä. Mulla on tosi lennokas elämäntyyli, josta en viitsi päivittää mitään, koska konservatiiviset työ- ja sukulaissuhteet eivät ole se paikka, joissa kertoa. Kyse ei ole mistään dokaus/bilejutuista, en nyt avaa enempää.
Matkat ovat sopivan tavallinen juttu, josta voi turvallisesti kirjoittaa. :D Hyvä, jos ihmiset ajattelevat, että mulla ei ole elämää. ^_^
Ei mikään, koska en ole somessa.
Inhon koko hemmetin some-ilmiötä enä aio koskaan olla mukana siinä.
T:m47
Se, että esitetään onnellista perhettä vaikka avioliitto vetelee viimeisiään. Miksi?????
Meillä vastaava tilanne kuin ka las tajan vaimolla, paitsi mies on se pettäjä. Ja silti mies jakaa jotain meidän kotikuvia, lasten kuvia ja _minun_ kuvia ja hehkuttaa meidän (soon to be ex) perhettä. Miksi, oi miksi?
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaverini vinkuu aina facessa "Tuleeko joku kahville, mies on huomenna aamuvuorossa." Sitten hetken päästä "Ei kukaan? Pakko kai koittaa taas selvitä yksin!" "Kukaan ei välitä musta, taas se nähtiin." Hetken päästä "Kyllä aikaa aina on, jos vain haluaa".
Ja sitten koko seinä on täynnä näitä mietelauseita
"Kun joku todella haluaa olla osa elämääsi, hän tulee tekemään kaikkensa ollakseen siinä."
"Aika näyttää ihmiset, jotka ansaitsevat olla elämässäsi."
"Kukaan ei ole liian kiireinen nähdäkseen toista ihmistä. On vain tekosyitä."
Ja sitten sama toistuu seuraavana päivänä. Tuo ihminen ei osaa tehdä _mitään_ yksin. Aina jos mies on töissä, alkaa tuo väninä
"Tuleeko joku käymään huomenna?"
Meillä taitaa olla sama facebook-kaveri...
"Kiva! Joudun sit oleen varmaan taas yksin!"
Sitten taas mietelauseita
"Kaikki ihmiset eivät ansaitsekaan kuulua elämääsi."
"Jos jostakin ihmisestä välittää, hänelle löytää kyllä aikaa."
Eräs kaverini laittaa itsestään ig kasvokuvia joihin satelee miesten kehu kommentteja.
Kuvia hän laittalee lähes päivittäin
Negatiiviset kommentit poistaa heti ja loukkaantuu niistä :D
Muruuuuut! Tää tyttöjen matka Pariisiin on ollut aivan ihana irtiotto arjesta ja täällä jos missä pääsee kunnon lomamoodiin. Ollaan käyty dinnerillä ja lojuttu poolilla ja katsokaa nyt näitä lokaatioita! Ollaan aseteltu meidän merkkilaukkuja kahviloiden marmoripöydille, juotu söpöjä latteja ja ostettu macaronseja ja lojuttu ruusukimppujen kanssa sängyssä. Täykkyä! Tytöt, ootte rakkaita!!
*Yhteisselfie neljästä toisentensa kopioblondista peput pitkällä huulet törröllään*
Kun hehkutetaan miten kaikki asiat menee niin täydellisen hyvin, todellisuudessa kyseinen prinsessa ei ole tyytyväinen mihinkään. Joskus varmaan voisi myös olla päivittämättä jos ei oikeesti oo mitään totuudenmukaista asiaa.