Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi PUUTARHAKALUSTEET hajoavat kahdessa vuodessa?

Kadonnut laatu
28.05.2017 |

Minulla on kolmenkymmenen (30) vuoden kokemus parveke- ja puutarhakalusteiden ostamisesta - ja olen joutunut ostamaan niitä usein, koska ne hajoavat usein.

Olen asunut kerrostalossa parvekkeellisessa asunnossa ylhäällä, kerrostalon ykköskerroksessa ( seuraava sokkelista ylöspäin), kerrostalon maan tasalla olevassa kerroksessa jossa on oma pikku piha, luhtitalossa ylemmässä sekä myös alemmassa kerroksessa sekä kaksikerroksisessa rivitalossa jossa on oma piha ja ylhäällä parveke.

Olen ostanut pihoilleni ja parvekkeilleni puutarhakalusteita, ruskeasta puusta tehtyjä, sekä koottavia että valmiiksi koottuja pöytiä, klaffituoleja, tuoleja ilman
klaffia sekä säilytysarkkumallisia penkkejä.

Kaupat, joista olen ostanut, ovat olleet K-rauta, Asko, Isku, Stemma sekä JYSK. Kaikki myyvät paskaa!

Suomessa myytävät puutarhakalusteet ovat Indonesiassa, Filippiineillä tai joissain muissa Aasian maissa sademetsäpuista tehtyjä, ja ne on valmistettu halpatyövoimalla halvimmista mahdollisista raaka-aineista halvimmalla mahdollisella tavalla.

Puutarhakalusteiden keston keski-ikä on noin kaksi (2) vuotta. Sitten alkavat naulaukset irrota, kuusiokulmaliitokset putoilla irti, laudoitus homehtua, alkuperäinen ruskea tai vihreä väri kadota ja muuttua harmaaksi ja niin edelleen. Ja huomatkaa: minä en edes todellakaan ole ostanut ALE-tuotteita, vaan kalliimmasta päästä olevia!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas odotan, että n. 20 v. sitten Kodin1:stä ostetut puiset kalusteet hajois, mutta ei näy merkkejäkään siitä... Miten ap saa kalunsa rikki? Ei varmaan mitään säännöllistä huoltoa kannata suosia?

Vierailija
22/37 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valiettavasti nyt on niin, että täysin huoltovapaata puista puutarhakalustetta ei ole. Maalattuja pitää maalata uudelleen ja kovapuisia tai lämpökäsiteltyjä pitää oljytä jos haluaa niiden kestävän enemmän kuin kaksi vuotta. Samoin ne pitää suojata talvella.

Kuusiokoloruuvit nyt vaan löystyy. Sitä voi ehhäistä kokoamisvaiheessa lisäämällä aukkoon liimaa. Mutta lopulta sekin löystyy. Vaihda tilalle pultit jos on niin ylitsepääsemätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas odotan, että n. 20 v. sitten Kodin1:stä ostetut puiset kalusteet hajois, mutta ei näy merkkejäkään siitä... Miten ap saa kalunsa rikki? Ei varmaan mitään säännöllistä huoltoa kannata suosia?

Ei suinkaan. Helpompaa on ostaa kahden vuoden väkein uudet ja valittaa.

Vierailija
24/37 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Sitten hiukan faktaa: puu tosiaan kuivuu kaatamisen jälkeen, mutta sen jälkeen sen kosteus vaihtelee ympäristön kosteuden mukaan. Jos nakkaat puisen mööpelin veteen, niin ajan mittaan siihen imeytyy niin paljon vettä, kuin siihen puuhun nyt pystyy imeytymään. Jos pidät sitä ruutikuivassa sisätilassa, se kuivuu, kunnes vettä on vain jokunen painoprosentti - mutta jos sen sitten siirtää kosteaan, kosteus nousee jälleen. Itse olen omistanut 80 vuotta vanhan puuveneen, joka turposi vesitiiviiksi joka kevät.Puun iällä ei ole tähän vaikutusta. Periaatteessa kosteutta läpäisevä pintakäsittely estää veden pääsyn puuhun, mutta tarpeeksi tiivistä maalia ei tahdo löytyä.

Hyvälaatuinen kaluste tehdään hyvälaatuisesta materiaalista - puusta, metallista tai muovista - riittävin materiaalivahvuuksin ja riittävän hyvälaatuisella työnjäljellä. Se maksaa selvää rahaa. Halvalla saa niitä parin vuoden vehkeitä, oli ostopaikka mikä tahansa. 

Vierailija
25/37 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Taidat olla vähän tyhmähkö?[/quote]

Itse asiassa enpä taida olla vähän tyhmähkö. Haluatko mitata sinun omaa älykkyysosamäärääsi verrattuna minun älykkyysosamäärääni Mensan testeissä? Sitäkö sinä todella haluat? Julkaistaan sitten myös lopputulos tällä palstalla, jos sinä epäilet, että minä olen "vähän tyhmähkö". Lopputulos tosin voinee olla yllätys sinulle.

Vierailija
26/37 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin nykyiseen asuntooni keväällä 2006, ja silloin ostin Plantagenista pihakalustesetin (6 nojatuolia ja pöytä). Ne ovat sitä jotain kovapuulaatua mitä Aasiassa kasvaa, eettisesti tms. viljeltyä puuta, tummanruskeat. Ne ovat ulkona sään armoilla 52 viikkoa vuodessa, joskus alkuaikoina viritin niiden päälle syksyisin jonkun pressun tapaisen sateelta ja lumelta suojaamaan, mutta kun tuuli oli vienyt sen x kertaa, annoin olla. Tänä kesänä ne voisi taas öljytä, edellisestä kerrasta on 3-4 vuotta. Piha on etelään, mitään pehmustetyynyjä ei ole, kalusteet ovat erittäin hyvässä kunnossa 🤔

Pari vuotta myöhemmin ostin terassille Iskusta sellaisen polyrottinkisohvan (vai mitä se muovi nyt on) ja pari tuolia, rahin ja pöydän. Olivat alennettuinakin törkeän kalliit, mutta olen ollut todella tyytyväinen. Nuokin ovat ulkona ja auringossa/sateessa/pakkasessa aina, ovat täysin ehjät ja haalistumattomat.

Tiedän että minut torpataan, kunhan kerroin. Hyvää yötä!

YLLÄPITO! POISTAKAA VASTAUS! KIRJOITTAJA HAKKUU NIMELTÄ MAINITEN YHTÄ FIRMAA!

Vierailija
27/37 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin nykyiseen asuntooni keväällä 2006, ja silloin ostin Plantagenista pihakalustesetin (6 nojatuolia ja pöytä). Ne ovat sitä jotain kovapuulaatua mitä Aasiassa kasvaa, eettisesti tms. viljeltyä puuta, tummanruskeat. Ne ovat ulkona sään armoilla 52 viikkoa vuodessa, joskus alkuaikoina viritin niiden päälle syksyisin jonkun pressun tapaisen sateelta ja lumelta suojaamaan, mutta kun tuuli oli vienyt sen x kertaa, annoin olla. Tänä kesänä ne voisi taas öljytä, edellisestä kerrasta on 3-4 vuotta. Piha on etelään, mitään pehmustetyynyjä ei ole, kalusteet ovat erittäin hyvässä kunnossa 🤔

Pari vuotta myöhemmin ostin terassille Iskusta sellaisen polyrottinkisohvan (vai mitä se muovi nyt on) ja pari tuolia, rahin ja pöydän. Olivat alennettuinakin törkeän kalliit, mutta olen ollut todella tyytyväinen. Nuokin ovat ulkona ja auringossa/sateessa/pakkasessa aina, ovat täysin ehjät ja haalistumattomat.

Sehän kehuu, ei moiti. Opettele lukemaan.

Vierailija
28/37 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadonnut laatu kirjoitti:

Taidat olla vähän tyhmähkö?

Itse asiassa enpä taida olla vähän tyhmähkö. Haluatko mitata sinun omaa älykkyysosamäärääsi verrattuna minun älykkyysosamäärääni Mensan testeissä? Sitäkö sinä todella haluat? Julkaistaan sitten myös lopputulos tällä palstalla, jos sinä epäilet, että minä olen "vähän tyhmähkö". Lopputulos tosin voinee olla yllätys sinulle.

Aa että. Ap poimi sitten sen kaikkein oleellisemman ketjusta 😍

Mites noi huoltoehdotukset? Ihan turhia?

Vierailija
29/37 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muistaakseni Sotkasta ostettu sohva, pöytä ja 2 tuolia valkoiseksi maalattua puuta. Ikää niillä on nyt noin 10 vuotta ja ihan hyvässä kunnossa ovat.

Vierailija
30/37 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadonnut laatu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuta pitää huoltaa, kuivuu muuten :)

Kerrotko vielä, millä tavalla kuusiokulma-avaimella käytettäviä ruuveja huolletaan? Ne ovat nimittäin varsinainen vitsaus, koska aina siellä, missä kuusiokulmaa/ kuusiokoloa käytetään, kiinnitys tuppaa irtoamaan ajan myötä. Enkä nyt puhu vain omasta kokemuksestani, vaan muutaman kymmenen tuttunikin kokemuksesta. Siis: Kerro! Odotan ilolla. Vastaukseksi ei kelpaa: Kiristä viikon välein.

Hä? Miten helvetissä ruuvin kanta vaikuttaa mihinkään? Vai oletko ostanut jotain halpoja himpulatuoleja jossa liitoksia ei ole liimattu vaan ne ovat ruuvilla ja mutterilla kiinni :D

Vierailija
31/37 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetin itse puusepällä kuusipuusta puutarhakalusteet mallin mukaan 15 vuotta sitten. 

Edelleen kestää. 

ELI: miksi te ylipäätään ostatte enää mitään, minkä rikas valtaeliitti valmistuttaa kiinassa ja muualla kaukoidässä ja myy moninkymmenkertaisella hinnnalla täällä Suomessa? En ymmärrä. 

PARAS tapa äänestää on lopettaa rikkaan eliitin tuottamien tavaroiden ostaminen. Jää valtio saamatta ALV verran rahaa. 

kun äänestäminen ei ole vaikuttanut mihinkään ja hallitus tekee päätköksiä, joita kansa ei halua, niin sitten meillä ei ole muuta keinoa kuin olla ostamatta. 

Vierailija
32/37 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten käytätkin, älä ota enää.

Vierailija
33/37 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta maailman saastumiseen on suurin syypää EKP, joka painaa rahaa tyhjästä vain ja ainoastaan sen takia, että ostettaisiin koko ajan sitä kiina krääsää, jotta pyramidihuijaus talousjärjestelmä ei paljastuisi. 

Vierailija
34/37 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005227726.html

Lukekaa varsin tämä juttu ja etenkin nuo kommentit. Aika moni alkaa jo ymmärtää, että ihmisiä huijataan kun EKP painaa rahaa. 

Järjestelmä romahtaa. 

Vierailija
35/37 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että ihmiset eivät valita virheistä.

Firmoilla on yleensä systeemi että jos ei valiteta, niin tuote on liian laadukas ja sitä pitää heikentää.

Vierailija
36/37 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä sinullekin!

Vierailija
37/37 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki polyrottinkia tai polywood tms. Täällä on hyvä valikoima tällaisia puutarhakalusteita tsekkaa

https://www.veke.fi/puutarhakalusteet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän