Mitä mieltä - onko Robinin Hulahula seksistinen - vastuutonta?
http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/143742-kou…
Ei tässä siis väitetä että vastuutonta Robinilta vaan kouluilta. Mitä mieltä? Mä oon miettiny, onko tää seksilaulu, mutta en osannut odottaa että joku muukin miettisi samaa.
Kommentit (10)
Onhan tuo nyt jokseenkin mautonta laittaa ekaluokkalaisia laulamaan tuollaista. Itsestäni tämä olisi ainakin ollut tosi kiusallista.
Kouluissa pitäisi laulaa enemmän maakuntalauluja ja muuta kunnollista musiikkia ja jättää tällaiset roskakappaleet omaan arvoonsa.
Ihan selkeästihän tuossa on kuultavissa vahva seksuaalinen viesti! Jokainen, joka vähänkin rivien välistä viitsii siltä suunnalta tulkita. Toki ekaluokkalaiset mieltävät laulun ihan vain kivasti ja konkreettisesti hula-vanteen pyörittelymusaksi.
Vielä lisään biisissä se joku muija laulaa: sä voit sisään sukeltaa :D plus jossain kohtaa sanotaan muut miettii mihin me hävittiin. Hyvä kesä biisi ajattelin mennä Turun jokirantaan popittaa tätä ja iskee 18v muijia.
Me tanssittiin lambadaa tokalla luokalla 80-luvulla :)
Seksuaalinen ei ole sama asia kuin seksistinen.
Lähinnä tahattoman koomista laittaa 7-vuotiaat laulamaan eroottisesti latautunutta sanoitusta, mutta onneksi sanoituksen eroottisuus on perus-iskelmätasoa. Eli tuskin penskat tajuaa, kun mitään ei sanota suoraan.
Vähän isompien lasten kohdalla kappaleen sanoituksissa on mielestäni ongelma siinä, kuinka seksuaalinen kanssakäyminen kuvataan tyyliin "me vaan tanssittiin yhdessä ja sitten kadottiin puskiin." Aika epärealistinen kuvaus. Ihmiset yleensä edes vähän juttelee ensin keskenään ja tutustuu toisiinsa. Nuorille on turha luoda kuvaa, että toinen pitää iskeä ilman yhtään sanaa. Se on epärealistista ja luo nuorille turhia paineita.
Kuulehan ne tuota radiosta vaikka kuinka paljon. Ei ole paljon eroa jos sitä laulaa itse
Up