Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset eivät kaipaa etelään! ??

Vierailija
28.03.2006 |

Lukekaahan Aamulehden yleisönosasto kijoitus tältä aamulta mikäli mahdolllista. Alko pikkusen raivostuttamaan!!!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule meille Aamulehti. No mitäs joku oli kirjoittanut? :)

Vierailija
2/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin että mieluummin istuisin koneessa lapsiperheen vieres kun juopottelevan keski-ikäsen golffarin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uteliaana vartoilen täällä..

aamulehdessä ei kyllä oo mitään seulaa yleisönosastossa vaan kaikki julkastaan mitä kylähullut keksii lähetellä.

Vierailija
4/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rääkyvien lasten kanssa. Miksi lastenvaunut eivät maksa erikseen koneessa kun taas golflaukku maksaa. Kirjoittaja joutuu luopumaan seuraavasta lomamatkastaan Thaimaaseen koska ei kestä lapsia koneessa.

Tässä sisältö lyhykäisyydessään.

Vierailija
5/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vitsit mikä kirjoitus :D

Vierailija
6/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noita lastenvihaajia sikiää??

Vierailija
7/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kun lapsille ostetaan karkkipusseja, niin aikuisten juomat maksaa liikaa... (????)

- Ei voi varata ensisyksyksi matkaa Thaimaaseen, kun koneessa on kuitenkin lapsia.

Mä olen reissannut todella paljon ja kertaakaan ei ole mitään " kirkumiskonserttia" koneessa ollut. Ei muiden eikä oman toimesta. Meidän ipana ei ole yhdelläkään reissulla kitissyt koneessa. Kokonaisitkuaika oli Thaimaan lennollakin (oli 1,5v.) alle minuutti. Eikä siellä muidenkaan lapset huuda tauotta. Missäköhän koneessa tämä herra on matkustanut? Kanarian lennolla oli noin 10 pikkuista ja mitään huutoa ei koko matkana ollut. Ihmettelinkin, kuinka rauhallista.

Vierailija
8/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ainoa haittapuoli lapsissa ja heidän lyhkäisissä jaloissaan.. ;)

Vierailija
9/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia asenteita on valitettavasti lapsiperheilläkin, että kytätään muiden tekemisiä ja menemisiä kateellisina. Kateudelta tuo nimittäin minusta vaikuttaa: " lapsiperheillä on asiat liian hyvin, kun niillä on varaa matkustella" .

Joka kevät täällä joku ulkopaikkakuntalainen kadehtii helsinkiläisten leikkipuistojen kesäruokailuja (" jo on uusavuttomuus huipussaan, kun pitää syöttää lapset ilmaiseksi puistossa" ) tai esim. helsinkiläisten etua päästä ilmaiseksi julkisiin liikennevälineisiin lastenvaunujen kera (" kyllä olette köyhää sakkia" .

Minusta nuo kumpuavat samasta lähteestä kuin Aamulehden kirjoitus. Ajatellaan, että muiden hyvä on itseltä pois. Että muiden pitäisi elää jotenkin erityisen vaatimattomasti ja nöyrästi, koska itsellä ei ole kenties joskus ollut varaa ja mahdollisuutta matkustella lasten kanssa ulkomailla.

Toki siinä on mukana varmaan myös silkkaa lapsivihamielisyyttä. Toisaalta ollaan vaatimassa, että ihmisten pitäisi tehdä aiempaa enemmän ja nuorempana lapsia, mutta ne lapset eivät saisi näkyä missään eikä heille saisi vaatia palveluja yhteiskunnalta.

Hullua.

Vierailija
10/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin eilen käymään lääkärissä ja ottamaan nuorimmaiseni mukaan. Hän ei meinannut jaksaa, kun lääkäri oli 40 minuuttia myöhässä. Yksi nainen sanoi minulle, että onko pakko ottaa lapsi mukaan tänne, kun ei hän meinaa jaksaa.

Kotimatkalla kävin lähikaupassa ruokaostoksilla, ja siellä oli vähän ruuhkaa. Eräs nainen sanoi, että ei voi tajuta, miksi kauppaan tuodaan lastenvaunuja.

Kummallista, että aina on muuten naiset asialla.

Vierailija
11/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen kaltaisia nipoja varaamaan suoraan paikat itselleen ja golfbagille business-luokkaan niin ehkä ne vauvatkin rennommassa tunnelmassa matkustaisivat rauhallisemmin.

Vierailija
12/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikeudella muistellaan niitä aikoja, jolloin lentokoneissa voitiin matkustaa rauhassa ja tunnelmallisesti ulkomaille. Toista se on nykyään, kun lapsiperheet ovat valloittaneet kaikki lentomatkat ympäri maapalloa.

Lomailimme viime marraskuun Thaimaassa, niin eikö sinnekin joka lennolla tullut suomalaisia pariskuntia muutaman kuukauden ikäisten vauvelien kanssa, jotka huusivat ja kirkuivat melkein koko matkan.

Varsinkin tulolennolla, joka oli yöllä, kolmesataa matkustajaa sai kuulla kimeä-äänistä kirkumista koko ajan. Kun toinen huutaja lopetti, niin toinen jatkoi huutamista. Keskellä yötä yksi varttuneempi likka huusi, että " hiljaa" .

Ei ole ihme, että kaikki isukit, jotka nykyään saavat " äitiyslomaa" , ryntäävät joukolla valloittamaan lomakohteita.

Minkä tähden lentoyhtiöt suosivat lapsijoukkoja, kun 2-17- vuotiaat saavat matkustaa 20-50% halvemmalla? Tämä malli rassaa lentoyhtiöitä. Kun lapsukaiset ostavat jonkun karkkipussin, niin aikuiset maksavat jo juomissa monin kerroin. Lasten rattaat lentävät ilmaiseksi, mutta golfkärryt maksavat.

Olimme kaksi viikkoa sitten lähdössä Kanarian saarille, mutta mikä yllätys: lentoasemalla oli pilvin pimein lapsia sylivauvasta teini-ikäisiin lähdössä riemulomalle. Pienet lapset eivät osaa kaivata etelän matkoja. Hoitakaa lapset kotona. Mitä vaikuttaa lentokoneen paine korviin kahden kuukauden ikäiselle vauvalle? Viettäkää tarvittaessa kylpylälomia, jotta voitte olla kahdestaan. Emme uskalla ensi syksyksi varata Thaimaan matkaa.

Mikael Rytkönen

Vierailija
13/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sellanen fiilis, että tekis mieli paijata Mikaelia, että " soo, soo Miksu. äläpä potki sedän tuolia vaan syö nyt rauhassa se viili" . Pelle jätkä, mitä tosta. Sehän on vaan Miksulta itseltään pois jos ei " uskalla" enää lähteä etelään golfaamaan, minua se ei haittaa. =)

Vierailija
14/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdestaan ei päästä, lapsia on ollut 15 vuotta ja nuorimmainen vasta nytkin kahden vanha.

Vierailija
15/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin kuuntelen lasten huutoa kuin humalaisten örvellystä.

Samanen herra oli muuten sitä mieltä että, lapsiperheet olkoot kotona tai suomalaisissa kylpylöissä.

Miksei sitten itse tyydy mökkiinsä suomalaisen järvenrannalla?

Vierailija
16/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. olen USEAAN kertaan joutunut huomauttamaan siitä kun lapsi potkii selkänojaani ja vielä aika kovaa. Kerrankin penkki oli muutenkin vähän hajalla eli se vielä oikein liikkui kunnolla. Yritä siinä sitten juoda (vettä ei alkoholia) kun saat pelätä että vedet tulee päälle tai lukea lehteä.

Vanhemmat ei millään lailla puuttuneet asiaan vaikka asiasta monta kertaa mainitsin. Toinen asia mikä minua häiritsee on se, että lapset kurkkivat penkin raoista ja tuijottavat minua tai nousevat seisomaan penkille ja kurkkivat siitä. Haluan istua rauhassa ilman että minua tuijotetaan.

Sitten kaikenlainen ylimääräinen huuto ja metelöinti. Jos lapsi ei osaa paikallaan istua hiljaa (hiljaa = normaali puhuminen sallittu toki hieman hiljaisemmin kuin kotona) niin ehkä lapsen paikka ei ole lentokoneessa. Kannattaisi ensin opetella kotona miten julkisessa kulkuvälineessä käyttäydytään.

Minua häiritsee sekä kovaääniset metelöivät, potkivat lapset että myöskin aikuiset jotka eivät osaa käyttäytyä. Mutta kyllä minusta tällaisesta asiasta saa valittaa. Minä sentään maksan itse matkani ja toivon RAUHALLISTA matkaa ja jotta se toteutuu pitää kaikkien tietää yhteiset säännöt miten käyttäytyä.

Vierailija
17/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Mikaelin haikeudella muistellessa menneitä, on päässyt unohtumaan, millaisia lennot olivat 90-luvun alkuun saakka... Silloin oli enemmän sääntö kuin poikkeus että puoli koneellista oli NIIIIN perskänneissä kun ikinä olla voi...ja sitä tupakinsavun määrää...

Mielestäni suomalaisten " matkustuskulttuuri" on kehittynyt huomattavasti, onneksi!

Vierailija
18/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se nyt on sivuseikka.

Yhtä lailla kaikenikäisillä on oikeus matkustaa, ja jos ei turistiluokka kirkuvine kakaroineen kelpaa, niin sopiihan sitä varata paikka paremmasta luokasta. Todennäköisyys lapsiperheiden invaasiolle pienenee.

Kyllä minuakin joskus pitkällä yölennolla risoo jos ei saa nukuttua kun mukulat huutaa, mutta minkäs teet. Se on vaan kestettävä. Tosin voisihan vanhemmatkin joskus hiukka paremmin varustautua esim. leikki-ikäisten kanssa ja harkita millaiset lelut ovatkaan sopivia matkan aikana... Ei siis mieluusti piipittäviä, vinkuvia, rämähteleviä jne. leluja vaikka ne toki lapsesta ovatkin kivoja. Eli hiljaisia, paikallaan pysyviä/pitäviä leluja ja tekemistä.

Vierailija
19/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttia siita ' omalla tyylillaan' . ne on ne alle 2v jotka ei paljon viela hillu jotka ilmaseks matkustaa. yli 2 vuotiaat maksaa n. 90% kokonaismatkan hinnasta. siis puhun nyt reittilennoista joita me aina kaytetaan.

Vierailija
20/35 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa todellakin on paljon golfkenttiä ja vielä oikein huippugolfareiden suunnittelemia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi