Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten juhlavaatteet keinokuituja - eli muovia!

Vierailija
28.05.2017 |

Palasin juuri etsimästä juhlamekkoa kesän juhliin. Tuloksetta. Tarjolla oli järjestään mekkoja, jotka olivat jotain keinokuitumateriaalia. Maksaisitko sinä 200+ euroa merkkijuhlavaatteesta, joka on tehty muovista?
RAIVO!
Käyttävätkö miehet juhlapukeutumisessaan keinokuituja? Tuskin!! Siis mitä helvettiä, naisten mekot järjestään jotain sekoitetta, polyesteriä, tms.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin just ja hikoiluttaa sen mukaisesti. Mekossa heti selkä märkänä

Vierailija
2/14 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy niitä luonnonmateriaalisiakin eikä välttämättä edes kalliita, verrattuna keinokuituisiin ja laatuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, mistä löytyy luonnonkuituisia, tyylikkäitä juhlamekkoja? Ei trikoota...

Vierailija
4/14 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kun on niin tyhmiä ihmisiä kuin minä jotka ostaa katsomatta ja kiroo sitten kun ekaa kertaa käyttää ettei esim hengitä jne. Eli kun porukka ostaa niin myydään.

Pitäisi itsekkin joskus tutkia ennen kuin ostaa mutta mitään tietoa mistään...

Vierailija
5/14 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, se on raivostuttavaa - ja vielä, jos on värikriteereitä (en itse tumana tykkää hailakoista väreistä).

Mulla on vuosien varrella haalittu puvusto, jossa on pellavamekkoja (enimmäkseen ulkomailta), kotelomekkoja Mangosta (viskoosi päämateriaalina) ja Marimekosta (puuvillasatiinia). Ihan hyvä määrä mulla noita on ja kaikenlaisiin juhliin, mutta oon todennut, että tilanne huononee koko ajan (esim. Mangon juhlamekkoja en enää laadun vuoksi aina kelpuuta). Pitkiä pukuja on pari silkkistä, niitä on erityisen hankala löytää.

Suomi on kyllä yleensäkin yhä aika ankea vaatemaa (asusteista puhumattakaan). Kun ei ole kysyntää, ei ole tarjontaa.

Vierailija
6/14 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Betty Barcleyn ja Gerry Weberin mekot - keinokuitua. Tai no. Oli tarjolla yksi pellavasta tehty Weberin mekko, mutta karmea tyylitön mekko. Keinokuituisuuden lisäksi monessa mekossa esim. kaula-aukot liian suuria. Onko niin, että dekoltee ja mielellään rintavako on oltava näkyvillä? Mautonta.

Mulla ongelma, että hikoilen helposti. Myöskin ihoni palaa hetkessä. Pitäisi olla melko peittävä mekko.

Ja jos ostan avonaisen mekon, niin saman tien on ostettava mekkoon sopivat rintaliivit. Luultavasti ne saamarin "fileet" eli itsetarttuvat härpäkkeet.

Kaiken kaikkiaan, naisten juhlapukeutuminen on mulle kammovaikeaa. Sanoi mitä sanoi Sofi Oksanen korkokengistä, naisellisuudesta ja meikistä, niin mulle erityisherkälle ei sovi polyesterivaatteet, etc.

Vierailija
7/14 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkki- tai minun suosikkini eli viskoosivaatteet ovat kauniita ja miellyttävän tuntuisia.

Pellava on hyvä materiaali, mutta rypistyy ikävästi.

Vierailija
8/14 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI naisten vaatteet ovat laadutonta sontaa. Mistä ihmeestä niitä hyviä vaatteita edes saa? Ihan oikeasti, linkkejä kehiin, kiitos.

Itse yritän saada muutosta aikaan kieltäytymällä tekemästä ostoksia. En ole ostanut vaatteita vuosiin. En sitten tiedä mitä teen, kun joskus tulevaisuudessa tarvitsen esim. paitoja. Ostan varmaan miesten paitoja.

Vierailija
9/14 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä ompelijalla. Itse ostan kaikki juhlavaatteeni secondhandina, mutta kiireessä ei tietenkään löydä sopivaa. Kirppiksillä on käytävä säännöllisesti ja hyvät jutut ostettava kun osuvat kohdalle.

Keinokuituja en päälleni pue. Kalleillakin merkeillä mekot ja puserot polyesteriä. Hyi!

Vierailija
10/14 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI naisten vaatteet ovat laadutonta sontaa. Mistä ihmeestä niitä hyviä vaatteita edes saa? Ihan oikeasti, linkkejä kehiin, kiitos.

Itse yritän saada muutosta aikaan kieltäytymällä tekemästä ostoksia. En ole ostanut vaatteita vuosiin. En sitten tiedä mitä teen, kun joskus tulevaisuudessa tarvitsen esim. paitoja. Ostan varmaan miesten paitoja.

Ompelijoita on olemassa, kädentaitajien putiikkeja jne.

Vierailija
11/14 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vogliashop.fi/tuotteet/garderobi/kevaan-juhliin/10809/

Täällä on sekä muovisia että vähemmän muovisia, kauniita ja vähemmän kauniita. Esim. Tuo toisena oleva hennon rosa digiprintattu mekko on luonnossa todella juhlava ja kaunis, tuo kuva ei anna oikeutta mekolle, joka hohtaa juhlavasti.

Vierailija
12/14 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että kaikki tuntuu olevan muovia nykyään. Onneksi suomalaissuunnittelijat käyttävät hyviä materiaaleja, silkkiä, puuvillasatiinia ja viskoosia - kannatta äänestää jaloillaan.

Miesten puvut eivät suomessa ole sen kummempia, ja luonnonmateriaaliset puvut kuuluvat lähinnä Stockan ja pienputiikkien valikoimaan. Miksi tästäkin pitää tehdä tasa-arvoruikutus (kannatan kyllä ehdottomasti tasa-arvoa, mutta tähän se ei liity)?

Vierailija
13/14 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Maksaisitko sinä 200+ euroa merkkijuhlavaatteesta, joka on tehty muovista?

.

Henkilökohtaisesti en maksa. Harrastan vaateompelua ja teen siksi itse juhlavaatteeni.

Tosin tässä on sitten sellainen ongelma, että esimerkiksi silkkisen iltapuvun materiaalit maksaa helposti 3-400€, lyhyemmän päiväjuhlamekon temmeet 2-300€ (helman pituus mmaksaa aika vähän, kunnon sisuskaluja vaaditaan nimenomaan yläosaan). Tähän jos aletaan laskea ompelijalle työpalkkaa, sen silkkisen juhlapuvun hinta nousee lähemmäs tuhatta euroa. Ette te sitäkään maksa.

Kokonaan toinen juttu on sitten, että itse asiassa läheskään kaikki tekokuidut eivät välttämättä ole huonoja ja hiostavia. Miellyttäviä kuituja on kehitytetty esin urhailuvaateteollisuudessa paljon, ja niitä on sitten käytetty muidenkin kankaiden tuottamisessa. Lisäksi usein tärkeämpää on se, mistä vaatteen vuori on tehty, kuin mistä päällyskangas on. Vuorin kannattaisi olla viskoosiasetaattia, eikä polyesteriä.

Vierailija
14/14 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin todella kauniin silkkisen iltapuvun, jonka suunnittelijana oli Oscar de la Renta.

Maksoi alle 15 000 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän