Että mä vihaan tätä kerrostaloelämää
Kommentit (20)
Mäki vihaan. Olisi ihan mukava asua rivarissa.
Hae rivariin tai katsele ok taloja :) asoasunnoissa on myös yleensä rauhallisempaa kun näissä suht halvoissa kaupungin/saton/lumon/m2 kotien yms
Ai että, niin minäkin! Haluaisin pienen mökin jostain luonnon keskeltä ja kaukana naapureista.
Yhdyn edellisiin. Koiranelämää, olosuhteiden eli eron pakottamana =(
Muuta. Nuorisosäätiöllä asisuessa aina joku teinikännidraama meneillään ikkunan alla ja törkeä pilven haju naapurista.
Muutettiin paljon pienempään ja rauhallisempaan kerrostaloon. Ei enää ongeömia.
Vierailija kirjoitti:
Ai että, niin minäkin! Haluaisin pienen mökin jostain luonnon keskeltä ja kaukana naapureista.
Mulla oli mökki mutta se homehtu. Nyt sit loppuelämä tätä.
Onko niissä kerrostaloissa päivällä edes hetken rauhaa. Olen asunut lapsena, talossa oli omistusasuntoja, ja asui ns. parempaa väkeä, johtajia, liikkeiden omistajia. Voiko siellä vuorotyöläinen nukkua päivällä. Asun rivitalossa, ja on pieni piha, mukavia naapureita. Viihdytty ollaan yöi 10 vuotta. Kerrostalossa voi olla kurjaa.
Bilettäjää, huumejengiä, mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko niissä kerrostaloissa päivällä edes hetken rauhaa. Olen asunut lapsena, talossa oli omistusasuntoja, ja asui ns. parempaa väkeä, johtajia, liikkeiden omistajia. Voiko siellä vuorotyöläinen nukkua päivällä. Asun rivitalossa, ja on pieni piha, mukavia naapureita. Viihdytty ollaan yöi 10 vuotta. Kerrostalossa voi olla kurjaa.
On tämä ihan rauhallinen talo. Työssäkäyvä ihmisiä tosin äänieritys huono. Mutta ei omaa pihaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon asunut okt:ssa, rivarissa ja nyt kerrostalossa ja tää on kaikista rauhallisin. Rivari oli noista kaikista pahin. Kiva maksaa pihasta, jota ei voi käyttää, koska aina kotona olevat supersosiaaliset naapurit
Jaa, minä kun tykkään. Ei tarvitse asua maan tasalla, ei ole puutarhaa jonka vuoksi ei voi lähteä kesällä matkoille. Hanoista, putkista, sähköstä sekä joskus myös nettiyhteydestä vastaa talonyhtiö.
Parveke on kyllä kiva.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon asunut neljässä eri kerrostalossa ja kaikissa on ollut niin rauhallista että nukkua voi ihan mihin aikaan tahtoo.
Sisäänvedetty, lasitettu parveke tämmöisenä päivänä kun on aurinko kuumottaa oikein kunnolla. Se on murhaa. Mitkään kasvit ei selivä, eli puutarhakaupat säästää jo vihdoin mun ostokseni osuuden, koska tajuan jo mikä paistinuuni tuo laatikko on.
Meillä voi tehdä naapurin kanssa sopimuksen, että kastelee kukat muuten huoltofirma leikkaa nurmikon ja tekee talvella lumityöt. Samoin naapurit vahtivat, jos joku on matkoilla. Onnistuu pienessä taloyhtiössä.
Mä tykkään. Rivari oli hirveä. Okt olis kiva, mut jätin miehen joten saisin sen jostain 40km keskustasta yksin.. ei kiva.
Kas kun täällä Ullanlinnassa on parempi asua kuin yhdessäkään nuhjuisessa okt-lähiössä. Täydellistä, eikä kerrassaan mitään valittamista.
Monenlaista vuorkahuoneistoa on kierretty. Jotkut talot on niin luokattoman huonosti rakennettu että en tajua että ne on menneet läpi mistään tarkistuksista, tarkoitan äänieristystä. Yhdessä asunossa oli ilmeisesti kylppäriremontin yhteydessä vedetty joku suora rööri ulkoilmaan, sillä kylppärissä oli talvisin varmaan korkeintaan 15 astetta lämmintä.
Viimein muutettiin paremman väen omistusasuntoja olevaan kerrostaloon. Jota markkinointiin jo rakennusvaiheessa sillä että se on paras ja hienoin.
Ja kas; talo on hiljainen kuin omakotitalo. Ei suhise putket, ei kolise hissi, ei kuulu mitään, mistään päin taloa. Olemme vuorotyössä molemmat, ja päivisin voi nukkua aivan rauhassa vaikka miten, sillä täällä on niin hiljaista. Ihanaa!
Jos nyt joku huono puoli pitää keksiä, niin muiden asuntojen alkuperäisasukkaat ovat varakkaita ja jo vanhempia kaikki. Eli uteliaita mutta varautuneita, me olemme liian nuoria ja tiedossa on , että asunto vuokrattu. Yhden kerran menin pihatalkoisiin ja tajusin ettei se ollut meille tarkoitettu olllenkaan.
Olemme hissuksiin itsekin ja lapsettomina vuorotyöläisinä paljon poissa muutenkin matkoilla tai mökillä. Elo on juuri tässä parasta.
Asunto on työsuhdeasunto, joten joskus hamassa tulevaisuudessa pitää sitten alkaa mieittimään muita vaihtoehtoja...
Viime aikoina täälläkin on ollut useampia tarinoita hulluista naapureista okt/rivarielämästä, että ainakin minä olen ikionnellinen kerrostalokotiimme. Meillä on mukavat naapurit ja talo on rauhallinen. Kaikissa asumismuodoissa on hyvät ja huonot puolet.
Kerrostalo asuminen on ok, jos äänieristys hyvä. Nykyisessä lisäbonarina naapurin naimisissa olevan naikkosen naiminen. Ukko tekee kolmivuorotyötä ja käyn vieraisilla aina illalla tai yöllä. Ukko ei aavista mitään kiimaisen akkansa salaelämästä.
Mä rakastan. Oon niin onnellinen, että saan asua tässä talossa. Naapurit on rauhallisia, talo ja piha hyvässä kunnossa, sijainti mainio (keskustan alueella, muttei vilkkaimmalla kadulla vaan vähän syrjemmässä). Kerroksia on vain kolme ja asukkaita ei liikaa, asukkaiden keski-ikä on melko korkea. Naapurisopu on hyvä.
En ole sellainen ihminen, että jaksaisin koko ajan olla tekemässä pihahommia ja rempata milloin mitäkin. Mielelläni maksan vastiketta siitä, että huoltoyhtiö hoitaa kaiken. Tämä pieni kerrostalo on siis juuri hyvä.
Ainut puute on se, ettei autotallipaikkaa ole kaikille. Täytyy odottaa, että joku vanhus kuolla kupsahtaa, ennen kuin saa paikan tallista. Siihen asti on tyydyttävä tolppapaikkaan pihalla.
Mikä vikana? Hyvin mä ainaki viihdyn