Sisälläni on niin valtava tyhjyys ettei elämä kiinnosta ja olen niin estynyt etten uskalla luoda suhteita.
Otsikko oli aika huono mutta en keksinyt parempaa.
Ongelmani kuin on todella laaja ja se vie minulta kaiken.
Minä en uskalla toteuttaa itseäni. Olen ihmisten kanssa kuin pieni panikoiva hiiri. En kaikkien mutta sellaisten joiden itseluottamus on vahva.
Töissä minun on hankala päästä etenemään koska sosiaaliset taitoni ovat niin kehnot.
No niin kun sanoin, ei kaikkien kanssa. Osaan olla myös toinen persoona. Mukavan itsevarma, määrätietoinen, äänikin jopa on seksikkäämpi ja varmempi, minä en pelkää ja minulla visioita ja paljon.
Ja tällöin minuun rakastutaan ja olen pidetty. Mutta kun minusta pitää liikaa olen ilkeä. En ymmärrä käytöstäni..
Työnnän ihmiset pois ja ahdistun äärimmäisen paljon jos joku kehuu minua kauniiksi ja sanoo rakastavasta.
Minä tiedostan että vika on minussa ja yritän kuitenkin jatkaa mutta minussa on ristiriitaisuutta. Jos toinen ei osoita rakkauttaan sitten tarpeeksi ja anna huomioo niin pidän häntä heti epäluotettavana ja valehtelijana.
Minä haluan että minua rakastetaan mutta lopulta en koskaan ysko siihen.
Loppuen lopuksi olen henkisesti hyvin yksinäinen. Ja täynnä riippuvuuksia.
Alkoholismia, peliriippuvuus, syöminen jne..
Olen myös hyvin radikaali ihminen. Saatan innostua pienestä kipinästä ja yhtäkkiä omistaa koko elämäni sille asialle. Jolloin se menee yli ja turhaudun ja luovutan kokonaan.
Olen radikaali aivan kaikessa. Kaikki tai ei mitään.
En pidä käytöksestäni. Minussa kuitenkin on jokin tasapaino ja rauha mutta tuntuu että jokin satutettu persoonani on koko ajan vallassa enkä pysty hallitsemaan häntä. Haluaisin mutta en pysty. Ja päälle tulee vielä häpeä ja itsesyytökset.
En kestä tätä pyöritystä. Tunnen niin suurta tuskaa ja ulkopuolisuuden tunnetta sekä jopa kateutta ja syvää inhoa että en tiedä miten siitä pääsisin. Tuntemalla kai vain.
Olen käynyt kyllä ryhmissä ja terapiakin pitäisi aloittaa.
Jatkan vielä vähän..
Kommentit (30)
Terapiasta olisi varmaan paljon apua. Jos sen kustantaa kokonaan itse, niin hinta saattaa hirvittää, mutta se voi olla ratkaiseva apu millä saat elämään enemmän valoa, iloa ja merkitystä. Eli rahan arvoista.
Niin..
Psykoterapia voisi olla kova juttu varmaan.
Olen kuitenkin niin nuorikin vielä ja vuosi toisensa jälkeen Huomaan kuinka kivuliaita menneisyyden asiat ovat ja kuinka ne merkittävästi vaikuttavat elämänkuvaan.
Ap
Kipu on kuitenkin lopultakin vain tunne. Sitä voi opetella sietämään ja kertomaan itselleen, mihin se milloinkin liittyy. Suhtautua siihen vihjeenä sen sijaan että antautuu ryntäilemään sen viemänä.
Voi olla kuitenkin, että unelmien eteen ponnistelemista voi käyttää turhan tehokkaana päihteenä sitäkin. Pitäisi osata myös antaa mennä, ja uskoa että oman arvon löytymisen tiellä ulkonaiset saavutukset voivat olla se vaikeimmin ylitettävä este. Niitä kun ei tarvitse edes hävetä, kuten näitä muita riippuvuuksia.
Mies ja myös väkivaltaisesta perheestä tullut. Ei onneksi alkoholismiongelmia ole mutta tosi syviä luottamusongelmia on jos tilanne menee liian intiimiksi joten entiset parisuhteet kariutui kun olin liian kylmä ja etäinen. Varaa ei terapiaan ole koska olen köyhä luuseri joka saa satunnaisia pätkätöitä. Oma ratkaisu ongelmaan on puskea muita unelmia päin ja jos oikein epätoivoinen naisenhimo tulee niin käy sitten maksullisissa. En halua antaa omia mielenterveysongelmia toiselle taakaksi.
Onneksi sosiaalinen puoli sentään sujuu, lapsena tuli kehitettyä kova ulkokuori ja valheellinen identiteetti mitä nykyään käytän kodin ulkopuolella, sen avulla peen jauhanta luistaa eikä ventovieraiden hymähtelyt ja negatiivisuus hetkauta pätkääkään. Sanon että jos sinulla on rahaa terapiaan niin pyri sinne. Ja jos ei, ota kotikuntasi klubeista ja harrastuspiireistä selvää, se harrastus tai passio mistä pidät eniten ja siihen ryhmään mukaan. Siellä törmää ihmisiin joilla on samat intressit joten ainakin normaalia enemmän tulee silloin juttuun.
Oliko peliongelmasi siis rahapelit vai videopelit? Jälkimmäisen voi käyttää hyödyksi ja liittyä muiden nörttien yhteisöihin. Tietty pokeriklubejakin on mutta oletan että niissä tarvitaan sitä rahaa ollakseen mukana.
..