Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nainen enkä ole koskaan tunnistanut itsessäni minkäänlaisia psyykkisiä PMS-oireita. Niitäkö todella on olemassa?

Vierailija
28.05.2017 |

En ole havainnut tai kuullut lähipiirissänikään olevan. Rintojen turvotusta ja kipua esiintyy ennen menkkoja mutta siinä se. Menkkakipuja ei myöskään juuri ole. Vähän hassulta tuntuu että jos kuukautisten tulossa oleminen altistaakin oireille niin eikö aikuinen ihminen pysty niitä (psyykkisiä oireita) mukamas hallitsemaan? Ja voiko tässä olla sellaistakin taustalla että jos nainen tietää menkkojen olevan kohta tulossa niin sitä tavallaan antaa itselleen luvan olla kiukkuinen tms. koska ajattelee että mulla on oikeus koska PMS?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, en ole koskaan tavannut toista naista jolla ei olisi kuukautiskipuja tai muita oireita :) En olekaan yksin!

Vierailija
2/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas sivistäisit itseäsi vaikka googlen avulla. Ja kyllä, pms:ään voi liittyä pahojakin psyykkisiä oireita. Itselläkin on ollut esim. masennusta, ahdistusta, toivottomuutta, ärtyneisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ei minullakaan mitään oireita.

Vierailija
4/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten keksintöä koko homma. Voi laittaa aina menkkojen syyksi vaimon kiukuttelun kun ukko on törttöillyt.

Vierailija
5/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos et tiedä, et kuukautiset on tulossa ja pelkäät olevas masentunu kun niin toivoton olo?

Vierailija
6/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikallasi myöskään esimerkiksi syöpää tai mt-ongelmia ei ole olemassa, jos sinulla tai tuttavapiirilläsi ei ole näitä sairauksia. Vähän tiedonhakua peliin.

Vierailija
7/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla menee niinpäin, että ihmettelen itsekin matalaa mielialaani, helposti herkistymistä tms., ja sitten tajuan, että tulossa on. Nyt kun vaihdevuosien takia kierto on epäsäännällisempi, oireet herättelevät varautumaan kuukautisiin, jotka sitten alkavatkin parin päivän sisällä. Kipuja mulla ei ole kuin ekoina vuotopäivinä vähän, tisseissä ei tunnu mitään. Voisinkin puolestani ihmetellä, että onko se jotenkin normaalia? Kun mulla ei ole.

Vierailija
8/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ikäsi on???

Itse täytän 52 v. ja voithan etsiä ihan tietoa niin pms oireet pahee, kun ikää tulee lisää.

Mulla rajut oireet alkaen 47 v.

Nuorena alle 40v. ei ollut mitään psyykkisiä oireita eikä paljon muutakaan.

Vierailija
9/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä et voi raskautuakaan vai onko sulla lapsia?

Vierailija
10/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan hakannut naista enkä tunne ketään kuka olisi. Onko naisia väkivaltaisesti kohtelevia miehiä olemassakaan?

Vierailija
11/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö ap nyt jotenkin provosoida.

Ei mullakaan ole mitään kuukautisoireita, sen paremmin fyysisiä kuin psyykkisiäkään, mutta onhan se tutkittu fakta, että molempia silti esiintyy.

Jos ja kun on itse onnekas, ei kannata sillä elvistellä. Ei se omaa ansiota ole.

Myötätuntoni kaikille naisille, joilla kuukautisvaivoja on. Tiedän, että ne voivat olla helvetillisiä.

Vierailija
12/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logiikallasi myöskään esimerkiksi syöpää tai mt-ongelmia ei ole olemassa, jos sinulla tai tuttavapiirilläsi ei ole näitä sairauksia. Vähän tiedonhakua peliin.

Ap on tyhmä!

Vierailija
13/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette sitten varmaan niitä, joille ei tule vaihdevuosioireitakaan sitten, kun se aika koittaa. Ette tajua, miten ystävä voi hikoilla ja kärsiä kuumien aaltojen kourissa, kun "enhän mää ainakaan hikoile koskaan". Umpipuusta olette varmaan rakennetut, hormonit ei vaan hyrrää.

Vierailija
14/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä noista psyykkisistä oireista. Itse kärsin pms-vaikeuksista, mutta oirekuva voi olla tuhat kertaa hankalampi, kuin " väsy ja vituttaa". Esimerkiksi itse saan migreenejä ja nivelkipuja sekä viikon verran särkyä alaselkään ennen kuukautisia. Naamaan tulee sormenpään kokoisia paiseita ja paino nousee 4kg turvotuksesta. Ja ohessa myös vatsa menee ruikulle. Pahin näistä on se migreenin laukeaminen. Esimerkiksi valot, äänet ja hajut laukaisevat pahoinvointia todella helposti ja minun migreenini saapuu halvausoireiden kanssa ja vie helposti tippaan tai vaihtoehtoisesti olen liian pöllyssä kipulääkkeistä tehdäkseni mitään. Tekee mieli kynsiä kasvot irti, kun joku vain henkisistä oireista kärsivä alkaa valittelemaan pms oireitaan ja kehtaa napsahdella lähipiirille. Itse kun antaisin mitä vaan, jos ainoa sivuoire olisi joku pillittely tai epävakaa mieliala.

Vierailija
15/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni epäsäännöllisen kuukautiset. Ei kipuja. Mutta tiedän menkkojen olevan tulossa jos yhtäkkiä alan itkuherkäksi. En normaalisti itkeskele, mutta ennen menkkoja tulee itkettyä tai surkuteltua. :D olen myös kärttyinen ja ruokahalu kasvaa selvästi. Ei siis mitään super dramaattista mutta samat merkit aina enteilee menkkojen alkua.

Vierailija
16/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen mulla ei ollut mitään, mutta nyt muutaman vuoden ajan on esiintynyt alakuloisuutta ennen menkkoja. En yleensä aluksi tajua mistä se mieliala johtuu, mutta sitten parin päivän päästä helpottaa kun ymmärrän syyn ja palaan normaaliksi. 

Vierailija
17/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ikäsi on???

Itse täytän 52 v. ja voithan etsiä ihan tietoa niin pms oireet pahee, kun ikää tulee lisää.

Mulla rajut oireet alkaen 47 v.

Nuorena alle 40v. ei ollut mitään psyykkisiä oireita eikä paljon muutakaan.

29 olen. -ap

Vierailija
18/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette sitten varmaan niitä, joille ei tule vaihdevuosioireitakaan sitten, kun se aika koittaa. Ette tajua, miten ystävä voi hikoilla ja kärsiä kuumien aaltojen kourissa, kun "enhän mää ainakaan hikoile koskaan". Umpipuusta olette varmaan rakennetut, hormonit ei vaan hyrrää.[/quote

Hikoilu ja kuumat aallothan ovat fyysisiä oireita. Eihän nyt niistä ollut kyse. -ap

Vierailija
19/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran pystyy oireita PEITTELEMÄÄN en puhuisi hallinnasta silloin, kun ne tunteet jyskää pääkopassa kuitenkin ja on itku kurkussa jokaisesta pienestäkin vastoinkäymisestä tai vaikka siitä, että smurffien velho ryösti taas smurffit ja oli ilkeä.

Itse saatan itkuisuuden lisäksi olla myös pahantuulinen, ärsyynnyn helpommin, pienetkin ärtymyksen aiheet tuntuvat suunnilleen maailmanlopuilta jne.

Jos tiedän, että johtuu menkoista, niin osaan hillitä itseni ja ajatella, että odotan pari päivää ja katson sitten vieläkö asia tuntuu isolta. Eli ulospäin ei mitään välttämättä näy.

Vierailija
20/51 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ei ole hormonikierukan vuoksi ollut kuukautisia pian 15 vuoteen, ja ärsyttää, kun joskus joku miespuolinen kollega tai kaveri heittää minun ollessani pahalla tuulella PMS-vitsejä ikään kuin hormonit olisivat ainoa syy naisen kulloisellekin mielialalle. Silloinkaan, kun minulla vielä oli kuukautiset, en huomannut mitään hormonaalisista syistä johtuvia muutoksia mielialoissa, ainoastaan saatoin olla tavallista halukkaampi seksiin ovulaation aikaan.