Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bloggaaja käytti 12 000 e kauneusleikkauksiin

Nykyaika
28.05.2017 |

http://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005228059.html

Käytti siis 12 000 e mm. rasvaimuihin, kun "itsekuri ei riitä laihdutukseen". Aivan käsittämätöntä... Ja bloggaa fit fashionilla?!

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen juoruämmäni kiljuu ilosta näistä tiedoista.

Vahvistaa vaan stereotypiaa siitä, että ilkeimmillä ja negatiivisella tavalla äänekkäimmillä on todellakin oma lehmä ojassa.

Vierailija
42/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kyllä melkoinen pommi :o Olen ajoitellen neidin blogia lukenut, ja tosi hyvin onnistunut "salaamaan" todellisen kokonsa kuvakulmilla jne... On myös hirveän vaikea uskoa että hän on jo 37, jotenkin se kirjallinen ulosanti ja mindset ovat kuin 15 vuotta nuoremmalla!

Kuten joku tuossa ylempänä kirjoitti: "Kieltämättä epäreilua muita ahmimishäiriötä sairastavia kohtaan, että bloggaaja antaa kuvan, että ahmintahäiriölle olisi tyypillistä liikunnan välttely, motivaatio-ongelmat ja suoranainen laiskuus." Tämä! Itse olen toipuva ahmimishäiriöinen, jolla on seurana myös keskivaikea masennus. Tiedostan laiskuuteni ja saamattomuuteni, mutta en kyllä laita sitä syömishäiriön piikkiin, vaan väittäisin sen johtuvan masennuksesta sekä ihan vaan perusluonteestani (olen tosi mukavuudenhaluinen ja aloitekyvytön noin yleensäkin). Olisikohan Evelläkin jotain mielenterveydellisiä ongelmia? Tosi monilla, jollei jopa kaikilla, syömishäiriöisillä on niitä eikä siinä ole mitään hävettävää.

Ymmärrän sen, että häntä on hoidossa kielletty laihduttamasta. En itsekään lähtisi nykyisessä tilanteessani tavoitteelliseen painonpudotukseen, koska olen oppinut kantapään kautta, miten helposti saatan triggeröityä takaisin ahmimis/näännytys kierteeseen. Mutta musta tuntuu, että Eve on ehkä liikaa heittäytynyt hoidon varaan, odottaa että hänen ongelmansa korjautuisivat itsestään ilman oma-aloitteisuutta. Syömishäiriöstä toipuminen voi vaatia ihan valtavaa henkistä työtä, pitää katsoa omia ongelmiaan silmästä silmään ja myöntää niiden olemassaolo. Askel askeleelta terveellisempien elämäntapojen pariin eikä mitään venkoilua tyyliin "kielsivät laihduttamasta, sanoivat että tärkeintä on syödä edes jotain, siispä vedän ainoastaan tätä roskaruokaa nyt koska se on tavallaan sallittua".

Huh, kylläpä herätti ajatuksia tuo teksti. Mihinkään huikauheamitenseoniso-kauhisteluun en osaa lähteä mukaan, mutta se, millaista näkyvyyttä Eve on tuonut ahmimishäiriölle, on jo jonkin aikaa rasautellut mua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimääräisen ihon kävi poistamassa. Ymmärrettävää koska roikkuvan ihon poimut tulehtuvat helposti.

Jos tuo laihtuu siihen tavoitteeseensa, ylimääräistä ihoa tulee valtavasti lisää. Meneekö sitten taas ulkomaille leikkauksiin? Tosi tyhmää käydä kiristysleikkauksissa, kun laihdutettavaa on jäljellä vielä kymmeniä kiloja.

Nainen tuntuu elävän jonkunlaisessa toisessa todellisuudessa, jossa kieltää tilansa. Se, että hän puhuu "korjaavasta plastiikkakirurgiasta", mun mielestä osoittaa sen. Korjaava plastiikkakirurgia tarkoittaa mulle esim. onnettomuus- ja palovamma-arpien korjaamista. Tässä tapauksessa vain ylimääräisen ihon poistaminen on sitä, sen mä ymmärrän. Muissa leikkauksissa "korjattiin" sitä, ettei hän kyennyt laihduttamaan. Se, että hän liikuskeli bodaripiireissä, on myös jotenkin kieroutunutta, vaikka en osaakaan sitä perusteella. Tähän päälle vielä julkinen elämä blogissa, jossa hän ehkä pyrkii vakuuttamaan ennenkaikkea itsensä siitä, että tuo kaikki on ok. Tai hakee jonkinlaista masokistista vahvistusta sille, että kylläpäs hän onkin huono ihminen.

12.000 olisi pitänyt käyttää ennenkaikkea psykoterapiaan ja veronmaksajien rahoilla lääkärin ja ravitsemusterapeutin palvelut. Olisi hoidettu sitä "kykenemättömyyttä laihduttaa" ja tuettu painon pudotusta. 

Enemmän mua kyllä nainen kiinnostaa kuin kauhistuttaa. Mitä pitää tapahtua, että ihmisen minäkuva menee tuollaiseen tilaan?

Mä en oo varma, onko tämä käsitys syntynyt pakkiksen vai blogin juttujen perusteella vai niiden yhdistelmänä, mutta hän kyllä ilmeisesti näkee itsensä jotenkin hyvin eri tavalla kuin muut. Tossa jutussakin kyllä kertoo, miten kuumana piti itseään 180+ kiloisenakin. Joku aivosolu siellä kuitenkin tietää totuuden, ja se sama estää sitten astumasta vaa'alle ettei kupla puhkea.

Vierailija
44/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutuksen jälkeen kannattaisi odottaa muutamia vuosia ennenkuin lähtee leikkauttamaan roikkuvia osia pois, koska 95 prosenttia lihoo kilot takaisin ja vielä lisää. Luulisi, että joku raja sillä on montako kertaa niitä nahkoja riittää leikattavaksi. Ja kyllä, veronmaksajat maksaa ne jälkikorjaukset, eivät tallinnalaiset klinikat ainakaan niin edullisesti. Mutta tokihan hän on myös veroja maksanut.

Vierailija
45/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lihavan liikuntalupaus on silkkaa laiskuutta, ja ei liity ahmintahäiriöön. Koiran omistaja ei voi käydä 3x vko tunnin lenkkiä?

Vierailija
46/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kielletty laihduttamasta niin,pitäisi kuitenkin kantaa kotiin terveellistä syötävää. Aluksi bloggari tuntuikin onnistuvan, mutta sitten oli kuva Heseltä.

Kävele ohi!

Vierailija
47/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä jälkeen-kuvat, noissa jutuissa näyttäisi olevan vain ennen-kuvia?

Vierailija
48/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kannattanut selvittää rasvaimun sijaan mahdollisuutta lihavuusleikkaukseen? Jos on sopiva potilas siihen, niin paino lähtee usein nopeasti ja silloin ylimääräistä ihoakin kannattaa poistaa kun on lähellä tavoitepainoa. Nyt kun painoa lähtee vähintään 50 kg (jos lähtee) niin toinen tai kolmaskin leikkaus on vielä edessä. Obeesille ihmiselle kun riskit ovat todella suuret ja tuon kokoiselle ihmisille mietitään ihan somaattisten vaivojenkin hoitoon ei-operatiivista vaihtoehtoa koska riskit ovat todella suuret. En ole lainkaan yllättynyt etteivät suomalaiset klinikat suostuneet tekemään leikkausta.

Vierailija
49/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä jälkeen-kuvat, noissa jutuissa näyttäisi olevan vain ennen-kuvia?

*ba dum tssssss*

Vierailija
50/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan kannattanut selvittää rasvaimun sijaan mahdollisuutta lihavuusleikkaukseen? Jos on sopiva potilas siihen, niin paino lähtee usein nopeasti ja silloin ylimääräistä ihoakin kannattaa poistaa kun on lähellä tavoitepainoa. Nyt kun painoa lähtee vähintään 50 kg (jos lähtee) niin toinen tai kolmaskin leikkaus on vielä edessä. Obeesille ihmiselle kun riskit ovat todella suuret ja tuon kokoiselle ihmisille mietitään ihan somaattisten vaivojenkin hoitoon ei-operatiivista vaihtoehtoa koska riskit ovat todella suuret. En ole lainkaan yllättynyt etteivät suomalaiset klinikat suostuneet tekemään leikkausta.

Mitenköhän lihavuusleikkaus sopii yhteen ahmimishäiriön kanssa? Kyllä sen pienen mahalaukun palasen saa sinnikkäällä yrittämisellä venymään alkuperäisen mahalaukun kokoiseksi ja monet "normaalilihavatkin" leikkauksen jälkeen laihtuvat ja sitten lihovat ennalleen tai jopa aiempaa isommiksi.

Vierailija
51/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin tuonkokoisen naisen ja hän todellakin söi paljon, esimerkiksi kokonaisen perhepizzan tai aivan käsittämättömän satsin pastaa. Ei edes 190cm raavat miehet syö niin paljon. Jos on todella jakanut fitness neuvoja netissä niin voi huh huh.

Vierailija
52/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän lihavuusleikkaus sopii yhteen ahmimishäiriön kanssa? Kyllä sen pienen mahalaukun palasen saa sinnikkäällä yrittämisellä venymään alkuperäisen mahalaukun kokoiseksi ja monet "normaalilihavatkin" leikkauksen jälkeen laihtuvat ja sitten lihovat ennalleen tai jopa aiempaa isommiksi.

Niin saa ja lisäksi tuolla leikkauksella on tehty monta alkoholistia, peliriippuvaista, muuten syömishäiriöistä ja niin edelleen. Siksi se soveltuvuus on todella tärkeää selvittää. Tässä tapauksessa olisi luultavasti ollut fiksumpaa käyttää 1200 euroa psykoterapiaan ahmimishäiriön hoitoon (se kun on hoidettavissa aivan kuten muutkin syömishäiriöt eikä ainoastaan vapaalippu mättämiseen loppuelämän ajaksi, kuten ei anoreksiadiagnoosikaan vapaalippu loputtomaan nääntymiseen) ja sen jälkeen selvittää soveltuvuus lihavuusleikkaukseen jos haluaa pikafiksin. Ahmimishäiriön hoito toki saattaa poistaa tarpeen lihavuusleikkaukselle kun ei enää tarvitsekaan syödä viiden edestä kun taustalla olevat psykologiset tekijät on hoidettu.

- Se lainaamasi

Vierailija
53/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänellä on ollut joku kehonkuvahäiriö? Yleensä sellaiset potilaat näkevät itsensä hillittömän lihavina, vaikka ovat laihoja. Hän ilmeisesti kuvitteli olevansa timmi fitnesstypy, vaikka paino lähestyi kahtasataa kiloa.

Vierailija
54/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin tuonkokoisen naisen ja hän todellakin söi paljon, esimerkiksi kokonaisen perhepizzan tai aivan käsittämättömän satsin pastaa. Ei edes 190cm raavat miehet syö niin paljon. Jos on todella jakanut fitness neuvoja netissä niin voi huh huh.

Blogin nimihän oli aiemmin Muscle Fetish. Ja kyllä löytyi mielipiteitä muiden syömisiin ja treenailuihin, eikä tosiaankaan millään kannustavimmalla mahdollisella tyylillä. Omasta mielestään hän on vaan räväkkä ja sanoo asiat suoraan, mutta en tiedä missä se raja sen ja puhtaan ilkeyden välillä sitten menee. Ei hän kyllä minun silmissä kovin paljon tämmöisen anonyymin nettihaterin yläpuolelle voi itseään nostaa (ja hei Eve, luet aivan varmasti näitäkin keskusteluja vaikka mitä väittäisit blogissasi).

Sai kyllä ilmeisesti monelle muullekin luotua sen kuvan että olisi kompetenssia neuvoa, mutta ehkä sellainen epävarma, itseään etsivä bikinifitness-to-be olisi ottanut neuvot vähän eri tavalla, jos olisi tiennyt millaiselta pullervolta ne tulee. Ja tosiaan, nyt siellä Pakkiksellakin on ne linkit blogiin, mutta se ilkeily ja riehuminen siellä taisi tapahtua enimmäkseen ennen blogiaikaa, joten hänen oma ulkomuotonsa jäi helposti hämärän peittoon. Jos yrittää inttää, että ihan eri asia kun siellä kirjoitetaan enemmän omalla naamalla kuin täällä, niin Chynan naamallahan hän siellä vetää eikä omallaan. Siitä kaikesta muodostui ihan oikeasti aika erilainen kuva. Nykyisestä blogista on yrittänyt sitten varmaan häivyttää tuota Pakkisyhteyttä, koska blogitekstit joissa se fooruminimi on mainittu, on poistettu. Google ne kuitenkin vielä löytää.

Vierailija
55/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein muistan niin tuo muija on laukonut minulle todella törkeää kommenttia pakkiksella. Pyysin vinkkiä kilpaurheiluun palaamisesta syömishäiriön jälkeen kun ei voi enää punnita jokaista syömistään ja on pakko ottaa rennommin syömisen kanssa oman terveyden takia. Kuulemma minusta (silloin 41 kg) on tulossa armoton läski enkä voi koskaan pärjätä jos syön banaanin enkä punnitse sitä. Silloin pahoitin mieleni oikein kunnolla ja itkin hänen sanoistaan miettien kuinka joku voi sanoa jotain niin julmaa. Ajattelin että tuollaisen kommentin takana on ihminen joka suhtautuu syömiseen ja liikuntaan neuroottisesti ja laskee näkyvät vatsalihaksensa joka aamu. Kenellähän sitä itsekurin kanssa on ongelmaa kun itse olen parantunut anoreksiasta ja olen normaalipainoinen, toinen taas tuhlaa rahansa kauneusleikkauksiin kun ei jaksa tehdä mitään terveytensä eteen ja mättää menemään vaan? Nuo kommentit syömishäiriöistä on todella törkeitä kun ottaa huomioon ne kommentit mitä olen häneltä saanut.

Vierailija
56/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitteko juttua vai katsoitteko vain kuvan? Nainen oli painanut lähes 200 kiloa, ja laihduttanut siitä puolet pois. Sellaisista lukemista kun laihduttaa, on selvää, että nahkaa ja rasvaklönttejä jää sinne tänne. Hyvin ymmärrän niiden leikkauttamisen pois, vaikka lopputuloksena ei olisikaan missin kroppa.

Ai puolet pois? Lihoiko hän ne takaisin? Koska ei hän mitenkään voi noissa kuvissa olla vain 100 kiloa.

Vierailija
57/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen blogia ja snäppiä seuraillut ja tiedostin kyllä ettei kyseessä ole mikään bikinibeibe, mutta oikea koko tuli silti hieman yllärinä... pakkisyhteyden tiesin myös, mutta eniten olen yllättynyt jos olen onnistunut "stalkkaamaan" oikein, on Eve seurustellut aiemmin kehonrakennuksen Suomen mestarin Mikko Ovaskaisen kanssa :o

Vierailija
58/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein muistan niin tuo muija on laukonut minulle todella törkeää kommenttia pakkiksella. Pyysin vinkkiä kilpaurheiluun palaamisesta syömishäiriön jälkeen kun ei voi enää punnita jokaista syömistään ja on pakko ottaa rennommin syömisen kanssa oman terveyden takia. Kuulemma minusta (silloin 41 kg) on tulossa armoton läski enkä voi koskaan pärjätä jos syön banaanin enkä punnitse sitä. Silloin pahoitin mieleni oikein kunnolla ja itkin hänen sanoistaan miettien kuinka joku voi sanoa jotain niin julmaa. Ajattelin että tuollaisen kommentin takana on ihminen joka suhtautuu syömiseen ja liikuntaan neuroottisesti ja laskee näkyvät vatsalihaksensa joka aamu. Kenellähän sitä itsekurin kanssa on ongelmaa kun itse olen parantunut anoreksiasta ja olen normaalipainoinen, toinen taas tuhlaa rahansa kauneusleikkauksiin kun ei jaksa tehdä mitään terveytensä eteen ja mättää menemään vaan? Nuo kommentit syömishäiriöistä on todella törkeitä kun ottaa huomioon ne kommentit mitä olen häneltä saanut.

Mahtavaa että olet parantunut, ja banaanien punnitsemista ei kenenkään missään milloinkaan pitäisi ihmiselle suositella jos ei tiedä toisen taustoja. Hän tiesi taustasi, ja silti ilkeili ja neuvoi tavalla, joka ei kenenkään terveyttä edistä. Mitä itse olen nähnyt, niin tuo se hänen linjansa siellä oli. 

Tämä oikeasti todistaa, että vaikka olisikin kaiken kuningatar omasta mielestään, niin karma on kuitenkin ilkein ämmä kaikista. No, jos nyt uhriutuu nettikommentoijista, niin voi sitten varmaan vaikka syödä perhepizzan suruun kun kaikki on niin ilkeitä ja idiootteja jotka vaan purkaa pahaa oloaan netissä ja ei ne tiedä mistään mitään. Itsehän hän ei ole moiseen koskaan syyllistynyt.

Vierailija
59/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitteko juttua vai katsoitteko vain kuvan? Nainen oli painanut lähes 200 kiloa, ja laihduttanut siitä puolet pois. Sellaisista lukemista kun laihduttaa, on selvää, että nahkaa ja rasvaklönttejä jää sinne tänne. Hyvin ymmärrän niiden leikkauttamisen pois, vaikka lopputuloksena ei olisikaan missin kroppa.

Ai puolet pois? Lihoiko hän ne takaisin? Koska ei hän mitenkään voi noissa kuvissa olla vain 100 kiloa.

Blogissa on postaus otsikolla "Laihdutus 200kg-150kg-130kg-90kg-150kg-130kg?", hurjaa että jotkut jojoilee tuollaisilla kilomäärillä. Painoaan ei ole suoraan kertonut mutta rivien välistä pääteltävissä että nykypaino on vähintään se 130-150kg.

Vierailija
60/149 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myös erään tyypin joka on facebookissa kaikenmaailman fitness-, liikunta-, ja ruokavalioryhmissä. Kaikki ruuat mistä postaa kuvia ovat puuro+marjat+raejuusto, hedelmälautaset, jne. Jos on jotain leipomuksia kuvannut, niin kuvassa selitetään "ei meillä näitä sitten kukaan syönytkään kuin puolikkaat, oli niin makeita". Olin ajatellut että ko. ihminen on ilmeisesti sitten tosissaan muuttanut elämäntapojansa ja laihtunut varmasti hurjasti. Ei oltu nähty vuosikausiin. Yllättihän se sitten kovasti kun näin hänet pitkästä aikaa ja painoa varmaan 120kg ja iso maha roikkui. Tuli oikeasti todellisena yllätyksenä.

Toinen tyyppi postaa koko ajan kaikki motivaatiokuvia ja kuinka laihduttaminen on helppoa, kuvia hyvännäköisistä naisista joilla on kuvassa tekstejä tyyliin "strong is the new skinny, what's your excuse.." ja hän sekä vaimonsa ovat molemmat ylipainoisia. Vaimonsa vielä oikeasti erittäin ylipainoinen. Tuntuu pahalta sen naisen puolesta koska en itse arvostaisi jos oma mies postaisi fb:n täyteen kuvia siitä millainen naisen tulisi olla, jos itse olisin ihan päinvastainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan