Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Caprit, säkki-t-paita, jenkkihuivi ja saparot, pikkureppu ja urheilusandaalit

Vierailija
28.05.2017 |

Keski-ikäisen pulskan naisen virallinen loma-asu. T-paidan pitää ulottua puolireiteen ja sen tulee mieluusti olla musta-valkoraitainen. Sandaalit beiget. Ja ne saparot. Koska ei nyt vaan jaksanu pestä tukkaa.

Pikkureppu, joka korostaa käyttäjänsä suurehkoa kokoa. Halpisaurinkolasit ja puolentoista litran vesipullo kädessä.

Ainoa varjopuoli tässä asukokonaisuudessa on, että vain pohkeen tatuoinnit näkyvät kunnolla.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa vaiko muten joku vanha naisnäyttelijä leffoissaan puetaan: Merlyn Streep ja se brittirouva siinä Marogold-hotelli-leffassa.

Isoja mutta ohutta kangasta tunikat, mukana aina iso shaali ohutta materiaalia sekin. Iha hyvin voi isokin ihminen pukeutua moneen kerrokseen kun kankaat ovat ohkaisia ha laskeutuvia.

Ne Prisman kirkkaan pinkit trikoopaitulit vasn näyttää niin karmeilta ja sopii vaan kotiin tai mökille.

Vierailija
22/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yliopainoine. Keski-iköinen nainen ja tiedän, että noin ylipäätään meikäläisiä ei saisi olla ollenkaan, ihan sama, miten pukeudumme.

Siksipä onkin ihan sama, mmiten pukeudumme. Mun puoleastani caprit ja jätti-t-paita, huivi saparot, sandaalit ja pikkureppu on oikein hyvä matkustusvaate. Etenkin arvostan ihmistä, joka tajuaa varustautua pitkien kävelymatkojen turismiin kunnon urheilukengillä ja painon tasapainoisesti molemmille hartioillejakavalls repulla - tai ainakin sijoittaa olkalaukun hihnan niskan yli. Toisella olalla kannetuista laukuista tulee kivulias niskasärky.

Itse mä en pidä noita capreja ja t-paitoja tai huiveja, enkä sandaaleita, kun en löydä miellyttäviä ja kun olen iholtani herkkä, ei huivi suojaa auringolta tarpeeksi ja hygieninen epäluulisuuteni taas ei anna päästää varpaita tekemisiin muiden kuin oman pihan kanssa. Niinpä mulla on yleensä lyhythihainen mekko, sievi- tai rieker - tyyliset mummokengät ja lierihattu. Ja reppu tai olkalaukku rintojen välistä kelkevalla hihnalla. En varmaan läpäisisi aapeen tyylitarkastusta, mutta hei, ketä kiinnostaa!

Edellisten kommenttien vuoksi sanon, että mekko ei ole sama kuin halatti. Ylipainoisen naisen mekon ei yleensä kannata olla pitkä maksimekko, vaan polvimittainen. Paitdi jos jostain syystä itse haluaa, edim auringolta suojautumisen takia. Ulkonäöllisesti polvimittainen tekee kevyemmän vaikutelman kuin pitkä. Mut siis, ihan ihan rauhssa voi kuka tahansa vetää päälleen mitä tahansa, min puolestani. Aion tehdä niin itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa vaiko muten joku vanha naisnäyttelijä leffoissaan puetaan: Merlyn Streep ja se brittirouva siinä Marogold-hotelli-leffassa.

Isoja mutta ohutta kangasta tunikat, mukana aina iso shaali ohutta materiaalia sekin. Iha hyvin voi isokin ihminen pukeutua moneen kerrokseen kun kankaat ovat ohkaisia ha laskeutuvia.

Ne Prisman kirkkaan pinkit trikoopaitulit vasn näyttää niin karmeilta ja sopii vaan kotiin tai mökille.

Nyt sitten vielä linkkejä, mistä niitä tyylikkäitä ja laadukkaita vaatteita saa. Ei ole helppo rasti tänä päivänä laihallekaan, saati plösölle.

Vierailija
24/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Aika pahantahtoinen aloitus. Minuakin kiinnostaisi kuulla, miten ap haluaa ylipainoisten keski-ikäisten naisten pukeutuvan?

Kittanat vaatteet nyt vasta roiseilta näyttätkin. Ja kuumalla ei nyt ihan viitsisi pitää pitkiä housuja, mutta haluaisi säästää kanssaihmiset reisiselluliitin katselusta tai vaihtoehtoisesti löysänä roikkuvat ryppyisen ihon (viisikymppisenä iho ei enää ole kimmoisaa ja laihankin kintut aika kaamean näköiset)

Mutta hei, mitäpä jos ap ruotisit vähän omaa ulkonäköäsi? Jos nyt yhtään kykenet itsekritiikkiin, mitä tosin hyvin vahvasti epäilen.

Sellaista tyyliä ei nimittäin ole vielä keksittykään, josta ei saisi vittumaista kuvausta aikaan. Et ole keksinyt sinäkään.

N50

Vierailija
25/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä asu. Sehän on lähtökohta, että keski-iässä ei enää pysty valitsemaan painoaan täysin itse (esim. itselleni ortopedi antoi liikuntakiellon 3 vuotta sitten, jonka jälkeen lihoin nopeasti 15 kiloa), ja se yhdessä iän merkkien kanssa ärr-sytt-tää nuoria naisia.

Aika paljon olet liikkunut, jos 15 kiloa tulee liikkumattomuuden myötä noin vain. Kilo läskiä on 7000 kaloria eli olet lyhyessä ajassa syönyt yli 100 000 kaloria enemmän kuin mitä kulutat - juotko öljyä suoraan pullosta joka aterialla vai miten tuo on mahdollista?

Ihan uskottavaa. Aina kun olen vähentänyt liikuntaa ja syönyt kuten ennen, olen lihonut 5 kiloa. Uskon hyvin, että tuossa tapauksessa painoa tulee 5 kg joka vuosi.

Vierailija
26/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sorry autocorrect. ..

25

Vierailija
27/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläosa johtuu tarpeesta peitellä alaosaa. Jos olisi helpommin löydettävissä istuvia housuja ja hameita, yläosa voisi hyvin olla lyhyempi ja istuvampi.

Vierailija
28/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten vielä linkkejä, mistä niitä tyylikkäitä ja laadukkaita vaatteita saa. Ei ole helppo rasti tänä päivänä laihallekaan, saati plösölle.

Nykyään useimmissa ketjuliikkeissä on plusmallisto, mikäli koko 44 ei mahdu. Jollain Lindexillä tai Hennesillä on aivan edustuskelpoinen, edullinen ja laadunkin puolesta menettelevä "isojen tyttöjen" mallisto. Outo ajattelutapa, että koska "laadukkaita" vaatteita on vaikea löytää, voi sitten yhtä hyvin hiihtää jossain Citymarketin rytkyssä.

Vierailija
29/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään useimmissa ketjuliikkeissä on plusmallisto, mikäli koko 44 ei mahdu. Jollain Lindexillä tai Hennesillä on aivan edustuskelpoinen, edullinen ja laadunkin puolesta menettelevä "isojen tyttöjen" mallisto. Outo ajattelutapa, että koska "laadukkaita" vaatteita on vaikea löytää, voi sitten yhtä hyvin hiihtää jossain Citymarketin rytkyssä.

Haluaisin laadukkaampaa, Stockka ja Sokos-tasoa. Lisäksi Lindexin plussamallisto ei istu tämmöiselle semilihavalle vaan säkittää ja roikkuu.

Vierailija
30/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo jenkkihuivat, saparot ja pikkureputhan ovat olleet pannassa jo niin kauan, että keski-ikäiset naisetkin tietävät niiden olevan nou-nou. Mutta käytännöllinen pukeutuminen on hieno asia, jonka suomalaiset osaavat ja joka saisi levitä laajemmallekin!

Vierailija
31/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luuletko että tuota emme pylleröt jo tiedä. Ja Hm isojen mallisto on ainakin ihan kuraa.  Lindexiltä ja Kappahlista löytyy jotain.

Itse esim olen enemmän persevä kun vatsakas. Nyt olen etsinyt maksimekon kanssa olevaa hyvin laskeutuvaa, pitkää ja  ohutta (pitsi)neuletakkia tms. koossa 46. Eikä löydy mistään. Maksimekko hihaton, en halua näyttää allejani. Lyhyttä yläosaa en voi laittaa kun perse tosiaan aika leveä.

Vierailija
32/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten juuri lähdössä ulos capreissa ja väärässä t-paidassa!

Vierailija
33/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yliopainoine. Keski-iköinen nainen ja tiedän, että noin ylipäätään meikäläisiä ei saisi olla ollenkaan, ihan sama, miten pukeudumme.

Siksipä onkin ihan sama, mmiten pukeudumme. Mun puoleastani caprit ja jätti-t-paita, huivi saparot, sandaalit ja pikkureppu on oikein hyvä matkustusvaate. Etenkin arvostan ihmistä, joka tajuaa varustautua pitkien kävelymatkojen turismiin kunnon urheilukengillä ja painon tasapainoisesti molemmille hartioillejakavalls repulla - tai ainakin sijoittaa olkalaukun hihnan niskan yli. Toisella olalla kannetuista laukuista tulee kivulias niskasärky.

Itse mä en pidä noita capreja ja t-paitoja tai huiveja, enkä sandaaleita, kun en löydä miellyttäviä ja kun olen iholtani herkkä, ei huivi suojaa auringolta tarpeeksi ja hygieninen epäluulisuuteni taas ei anna päästää varpaita tekemisiin muiden kuin oman pihan kanssa. Niinpä mulla on yleensä lyhythihainen mekko, sievi- tai rieker - tyyliset mummokengät ja lierihattu. Ja reppu tai olkalaukku rintojen välistä kelkevalla hihnalla. En varmaan läpäisisi aapeen tyylitarkastusta, mutta hei, ketä kiinnostaa!

Edellisten kommenttien vuoksi sanon, että mekko ei ole sama kuin halatti. Ylipainoisen naisen mekon ei yleensä kannata olla pitkä maksimekko, vaan polvimittainen. Paitdi jos jostain syystä itse haluaa, edim auringolta suojautumisen takia. Ulkonäöllisesti polvimittainen tekee kevyemmän vaikutelman kuin pitkä. Mut siis, ihan ihan rauhssa voi kuka tahansa vetää päälleen mitä tahansa, min puolestani. Aion tehdä niin itsekin.

Sääriä ei saa paljastaa pitkähköissä capreissa, mutta mekko sen sijaan voi ihan vapaasti olla polvimittainen? Onko nyt  varmasti virallinen totuus, että ylipainoisen polvet saa näkyä eikä haittaa, vaikka sääret olis rumat? Tärkeintä siis, että ei saa olla Prismasta ostettua yläosaa, se on pahapaha.

Vierailija
34/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten juuri lähdössä ulos capreissa ja väärässä t-paidassa!

Minä taas tyköistuvassa hupparissa, mutta sekin lienee väärä, koska näkyy muodot takapuolesta, mahasta ja selkäläskeistä.

Vierailija
35/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs totuus tämä muka on, että on laadukasta pukea HM tai Lindex, mutta vähän kalliimpia Citymarketista tai Prismasta löytyviä pitää kutsua  ihan vaan "rytkyiksi"?

Vierailija
36/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Lindex ja hm oikein ole keski-ikäisen vaateliikkeitä.

Vierailija
37/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavamekkoja löytyy vaikka minkä mallisia, netistä, ne on vilpoisia ja mukavia. Eikä korosta sääriä niinkuin caprit.

Vierailija
38/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luuletko että tuota emme pylleröt jo tiedä. Ja Hm isojen mallisto on ainakin ihan kuraa.  Lindexiltä ja Kappahlista löytyy jotain.

Itse esim olen enemmän persevä kun vatsakas. Nyt olen etsinyt maksimekon kanssa olevaa hyvin laskeutuvaa, pitkää ja  ohutta (pitsi)neuletakkia tms. koossa 46. Eikä löydy mistään. Maksimekko hihaton, en halua näyttää allejani. Lyhyttä yläosaa en voi laittaa kun perse tosiaan aika leveä.

Olen kyllä itsekin noin 15 kilon verran ylipainoinen ja raskaslanteinen. Kiloistani huolimatta minulla ei kyllä ole ollut vaikeuksia löytää vaatteita enkä ole tuntenut tarvetta vaihtaa naisellista pukeutumistyyliäni ap:n kuvaamaan paituli-capri-urheilusandaali-kokonaisuuteen. Joillain ylikilot määräävät ilmeisesti kenkä- ja laukkuvalinnatkin.

En ymmärrä, miksi raskaslanteinen ei voisi käyttää muuta kuin tunikamittaisia paitoja. Tästähän se "hemulivaikutelma" juuri syntyy. Lyhyet farkkutakit ja jakut näyttävät ainakin minuun silmääni paremmalta pitkän mekon kanssa kuin tunikamittainen neuletakki. Terv. Edellinen kommentoija

Vierailija
39/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääriä ei saa paljastaa pitkähköissä capreissa, mutta mekko sen sijaan voi ihan vapaasti olla polvimittainen? Onko nyt  varmasti virallinen totuus, että ylipainoisen polvet saa näkyä eikä haittaa, vaikka sääret olis rumat? Tärkeintä siis, että ei saa olla Prismasta ostettua yläosaa, se on pahapaha.

Virallinen totuus on, että s

Voit pukeutua sen mukaan, mikä sinusta tuntuu kivalta ja peilistä näyttää parhaalta. Kukaan ei tiedä, mistä sun paitasi on ostettu. Prismassa on todennäköisesti laadukkaampaa tavaraa kun h&mllä tqi cubuksessa, jos se vaan sattuu näyttämään peilissä ookoolta.

Ensinnäkin, polvimittaisessa hameessa saa polvet piiloon, jos haluaa. Haluaako, on eri asia, ja se, Onko jonkun mielestä tarpeen on toinen. Kolmas asia on se, onko sillä dulle. Äliä, mitä jonkun muun mielestä on. Toisenakin caprien pituuden ongema on se, että ne ei yleensäole polvimittaiset, vaan pohjemittaiset. Polvimitttaisina ne toimisikin varmaan paljon useammille.

Esteettinen totuus (siis estetiikan ja esim taidehistorian totuus, palstavirallisesta ulkonäkösäännöstä en tiedä enkä välitä) on, että mitä isomman kokonaisuuden jostain vaatteesta tai väristä luot, sitä isommalta ja raskaammalta se näyttää. Toisin sanoen, maksihame näyttää isommalta kuin polvimittainen hame. Minihame näyttää vielä pienemmältä, mutta sitten pitää varoa, ettei sun jalat hameen alapuolella ala muodostaa omaa isolta näyttävää kokonaisuuttaan.

Itse en käytä capreja enkä shortseja, mutta ei se johdu niiden pituudesta, vaan siitä, että mekot ylipäänsä ovat armollisempia lantionalueelle. Kunnon mekko kapenee vyötärölle ja laskeutuu väljästi sen jälkeen silottaen alleen kaiken sen, missä vyötärön ja polvien välissä on muhkuraa, möykkyä ja kuoppaa. Lisäksi sen alla on helppo liikkua, eikä se purista mistään kumartuessa, istuessa, kävellessä eikä ikinä.

Vierailija
40/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysä polvimittainen pellavamekko tuo optiset kymmenen lisäkiloa. Hm ja Lindex eivät ole laadukkaita paikkoja timmillekään neli-viisikymppiselle.