Kerro tässä neuvo tai viisaus jonka olet oppinut ja jota noudatat omassa elämässäsi?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Käy kusella aina, kun se on mahdollista. Pätee erityisesti ulkomaanmatkoilla.
Pätee myös kotimaassa, lähtöpissit ennen kun lähdetään. Koska matkalla iskee ensimmäisenä pissahätä.
Ollessani 18v. opiskelija minulle herttainen naapuri, sellainen vanha rouva sanoi: Se mikä on minulta pois, ei ole sinulta pois.
Olin mennyt häneltä ostamaan 50centillä rypsiöljyä ja sanoessaan edellisen lauseen hän antoi minulle puoliksi tyhjän öljypullon, eikä ottanut tarjottua rahaa.
Minä en tajunnut lausetta millään, kuulosti tyhmältä sinne 27v. asti (olin jo muutenkin unohtanut koko lauseen).
Sitten eräänä päivänä olin kaverin kanssa ulkoilemassa (ollaan nykyään jo ystäviä) Juteltiin jostain ja päätin ehdottaa että mennään kahville (en oikeastaan muista minne ehdotin että mennään). Kaverini suostui ja hänen laskiessaan rahojaan huomasin että hänellä ei ole tarvittavaa rahasummaa, joten maksoin hänen ostoksensa.
Kaveri kääntyi minua kohti ja vakuutteli maksavansa takaisin, (kyse oli minulle sillä hetkellä 'vaan' 2E) jolloin automaattisesti sanoin: Se mikä ei ole minulta pois, ei ole sinulta.
Silloin tajusin sen lauseen ja siihen piti mennä n.9vuotta
Tuon lauseen periaatteella olen saanut paljon hyvää elämääni.
Sitten täällä mainittiin jo metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
Buddhaan sanoin: Kohtele muita niin kuin haluaisit kohdeltavan itseäsi.
Tiedän itse mitä mieltä olen asioista, ilman että pitää muilta kysellä.
Mieti kahdesti ennen kuin sanot jotain
Sinunkin mielipiteelläsi on merkitystä.
Anoppini opetti: kun laitat hyvän kiertämään, se palaa joskus takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mieti kahdesti ennen kuin sanot jotain
Tästä voisi ottaa Moton vauva-palstalle. Mieti hieman ennen kuin lauot mitä mieleen tulee.
Vanhan mummoni sanoin: "Kumikanalla ei ole paljoa nokan koputtamista."
Mikä ei tapa se vahvistaa.
Tavallaan vaikka se on rankasti sanottu, olen sitä ajatellut kun elämä on paiskonut ja olen itkenyt itseni uneen. Purrut hammasta ja päättänyt, että kun tähän ei kerran kuole, tämä ei minua nujerra , ja nousen tästä entistä vahvempana.
"This too shall pass"
Sama juttu. Joku päivä voin katsoa tätä taaksepäin ja ajatella että tuostakin on selvitty voittajana.
Tämä myös vastauksena siihen ketjuun, miten rankasta lapsuudesta ja nnuoruudesta on selvitty, ja muutenkin kovista vastoinkäymisistä.
Kohtele muita niin kuin haluat itseäsi kohdeltavan. Näin olen aina pyrkinyt tekemään. Elämä on potkinut pahasti, mutta tämän mukaan elän vieläkin. Toivottavasti se hyvä tulee vielä joskus takaisin.
"ÄLÄ rupea kynnysmatoksi"
"Pessimisti ei pety"
Aukaise suusi ja sano mielipiteesi silloin kun on sen aika. Älä jupise myöhemmin selän takana.
Olen mielummin onnellinen kuin oikeassa!
Ei tästä elämästä kukaan hengissä selviä :)
Ja toinen on puhtaasti se että ei pitäisi valittaa omista ongelmista. Aina on joku jolla on asiat huonommin. Nykyisin ihmiset eivät vaan näe kuin omat turhamaiset ongelmansa.
Elämässä on kaikki ollut liian hyvin jos ongelmasi ovat pinnallisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen mielummin onnellinen kuin oikeassa!
Toimiva parisuhteessa!
Paljon on viisauksia joita yritän noudattaa. Kuitenkin yksi, jonka isä tokaisi kun olin lapsi, on vaikuttanut ehkä eniten elämässäni; "Kukaan muu ei tässä maailmassa sinun puoliasi pidä, kuin sinä itse." Hyvä muistutus pysyä terveellä tavalla itsekkäänä, eikä alistua kynnysmatoksi kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä elämästä kukaan hengissä selviä :)
Ja toinen on puhtaasti se että ei pitäisi valittaa omista ongelmista. Aina on joku jolla on asiat huonommin. Nykyisin ihmiset eivät vaan näe kuin omat turhamaiset ongelmansa.
Elämässä on kaikki ollut liian hyvin jos ongelmasi ovat pinnallisia.
Eli kaikki ongelmat pitää vaan vaieta kuoliaaksi? Syöpä, puolison itsemurha, sisaren lapsen kuolema? Jollakulla muullahan on varmasti asiat vielä huonommin, joten hyshys vaan?
Kukaan ei ole täydellinen, eikä kuolematon.
Kun ite teet niin ite "hikuat" - joku murresanonta jota kotona sanottiin
Kun itse teet niin itse kannat vastuun.