Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut pitkäaikaistyöttömistä pääsevät helvetinpyörästä eroon!

Vierailija
28.05.2017 |

Onnekkaat 60 täyttäneet ja ne, jotka jäävät vähän sen alle, joutuvat kitkuttamaan vuositolkulla pompoteltavana eri toimenpiteissä. Miksei laki koskenut esim. yli 57-vuotiaita pitkäaikaistyöttömiä? Ikäraja oli täysin mielivaltainen.
http://yle.fi/uutiset/3-9636001

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnekkaat 60 täyttäneet ja ne, jotka jäävät vähän sen alle, joutuvat kitkuttamaan vuositolkulla pompoteltavana eri toimenpiteissä. Miksei laki koskenut esim. yli 57-vuotiaita pitkäaikaistyöttömiä? Ikäraja oli täysin mielivaltainen.

http://yle.fi/uutiset/3-9636001

Olen vähän vaille 60 v. Arvaa ottaako päähän.

Vierailija
2/16 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 5v työtön ja nyt pääsen eläkkeelle nyt kesällä. Ei enää TE toimiston mielivallan alla.  Helpotus on suuri. Saan eläkeläiskortin ja alennukset  esm. busseissa. Se on ohi nyt, luojan kiitos.  Eläkeläisiä eivät niin helposti tuolla vallanjohdossa pysty yhtäkkisillä muutoksilla hyppyyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pääsisi edes vaivaistaloon.

1

Vierailija
4/16 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siitä erikoinen tapaus, että sain vielä sen verran pätkätyötä melkein 60-vuotiaana, että ansiosidonnaista voi riittää eläkkeeseen asti.

Vierailija
5/16 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 5v työtön ja nyt pääsen eläkkeelle nyt kesällä. Ei enää TE toimiston mielivallan alla.  Helpotus on suuri. Saan eläkeläiskortin ja alennukset  esm. busseissa. Se on ohi nyt, luojan kiitos.  Eläkeläisiä eivät niin helposti tuolla vallanjohdossa pysty yhtäkkisillä muutoksilla hyppyyttämään.

Onneksi olkoon. Katteeks käyp.

Vierailija
6/16 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siitä erikoinen tapaus, että sain vielä sen verran pätkätyötä melkein 60-vuotiaana, että ansiosidonnaista voi riittää eläkkeeseen asti.

Minä kanssa olin pätkätöissä ja ansiosidonnainen loppuu tämän vuoden lopussa ja sen jälkeen työmarkkinatuelle. Kesällä 61v.

Vierailija
7/16 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JIPPII!!!! 🕺

Vierailija
8/16 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
9/16 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta yritys. Vie tiliotteet Kelaan ja osoita, ettei tuloja ole, vaikka on työpaikka. Saat toimeentulotukea.

Vierailija
10/16 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uutta tässä on? Uudet ikärajat, so?

Vierailija
11/16 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kanssa olin pätkätöissä ja ansiosidonnainen loppuu tämän vuoden lopussa ja sen jälkeen työmarkkinatuelle. Kesällä 61v.

Jos täytät tänä vuonna 61 ja on ansiosidonnaisia vielä jäljellä niin saat ansiosidonnaista eläkeikään asti. Et mitenkään voi pudota enää kelan päivärahoille.

Vierailija
12/16 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 54 ja työtön. Täysin toivoton olo, kun ansiosidonnainen loppuu pian ja tipahdan Kelan työmarkkinatuelle. Olen miettinyt hulluksi tekeytymistä, jos saisi sitä kautta eläkkeen. Onnea ap:lle.

Vierailija
13/16 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitsi 32v. täys rappajuoppo, psyykevikanen, poliisien vanha tuttu, en osaa, enkä kykene älyn, saati kunnon puolesta töihin ym..silti ei huolita eläkkeelle, mut ei töihinkään..mitä vit..täs tekee väliinputoajana, kaipa narun jatkoks..

Vierailija
14/16 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meitsi 32v. täys rappajuoppo, psyykevikanen, poliisien vanha tuttu, en osaa, enkä kykene älyn, saati kunnon puolesta töihin ym..silti ei huolita eläkkeelle, mut ei töihinkään..mitä vit..täs tekee väliinputoajana, kaipa narun jatkoks..

Minäkin luulin niin mutta sitten tuorerengas otti minut mölkyn valmistajaksi jossa sain valmistaa mölkkyjä maailmalle työttömyyspäivärahalla.

Sitten nimi vaihtui ja en enää löytänyt "työpaikalle".

Jäin ikuiselle trippille, mutta onneksi olen kunnossa.

Vierailija
15/16 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa on hyvä syy olla ostamatta mölkkyjä. Riistofirma.

Vierailija
16/16 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuo "armahdus" pitkäaikaistyöttömille olisi pitänyt päättäjien miettiä hieman paremmin. Eli ehdottomasti olisi pitänyt päästää/armahtaa kaikki ns iäkkäämmät, eli yli 50 vuotiaat  joilla ei ole pienintäkään mahdollisuutta minkään näköisessä utopioissa tai kuvitelmissa, päästä koskaan mihinkään töihin, eikä heillä varmasti ole edes mitään haluakaan työllistyä enää.

Esimerkiksi kaikki yli 50v joilla ei mitään koulutusta, ainoastaan peruskoulu, ja ovat olleet kokonaan työttömänä  30 vuotta tai enemmän, pitäis ehdottomasti jo armahtaa ja päästää eläkkeelle, eikä pakottaa kalliisiin toimenpiteisiin. Näin säästyisi huomattavat summat verorahaa heidän työllistämiseen joille siihen on vielä edellytyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi