Haluaisin vain jutella vähän olenko tehnyt kirja-arvostelun oikein... Mietin vain kun tässä kirjassa on 6 kpl. Kirjoitin aluksi noin 1 s. johdannon (mitä kirja käsittelee, kenelle se on takoitettu, miksi hyödyllinen + määrittelin jotain käsitteitä), sen jälkeen olen esitellyt 1 kpl (1 s.), 2 kpl (1 s.) ja nyt 3 kpl menossa. Olen "sitonut" johdannon 1. kpl:seen ja 1. kpl:een 2. kpl:seen. Itse kappaleissa olen kirjoittanut tärkeimmät asiat kustakin kappaleesta. Meneekö oikein vai olisiko pitänyt tehdä jotain muuta?

Lisäys:
Ongelma tässä on se, että rupesin pohtimaan olisiko tekstin pitänyt sisältää enemmän omia ajatuksia kirjan sisällön selostuksen yhteydessä... Katsoin yhdestä eng.kiel. tiedelehdestä pari esimerkkiä kirja-arvostelusta.
Ne olivat eri aiheesta. Toisessa kirjoittaja oli kirjoittanut kustakin kappaleesta todella yleisesti ja tiiviisti. Olen yrittänyt kirjoittaa tärkeimmät kohdat ja suht lyhyesti (1 kpl/1 s.) mutta aiheesta on hankala kirjoittaa hyvin ympäripyöreästi, koska aihe on niin pikkutarkka ja siinä käytetään paljon esimerkkejä havainnollistamisessa.

Lisäksi proffa sanoi jotain, että tekstistä pitää näkyä, että kirja on luettu... :D

Kirjoitin siis johdantoon omia ajatuksia tieteellisellä tyylillä. Ehkä laitan niitä myös loppuyhteenveto-kappaleeseen. Johdannon ja loppuyhteenvedon väliin tulee siis selostus kirjasta.

• ylös 5
  • alas 11

Kommentit (8)

Teen nyt niin, että tänä yönä kirjoitan 3 ja mahd. 4 kappaleista. Ensi viikolla ma-ti 5. ja 6. kappaleista. Sitten kun teksti on valmis, voin katsoa pitääkö muuttaa jotain tai pystynkö lisäämään sinne jotain herkkua. :)

Huomenna minun pitää kirjoittaa yksi toinen 5 s. essee mutta se ei ole niin paha.. 

Pyy pyyllä on sellainen tyyli, että ensin luetaan teksti, sitten pohditaan ja suunnitellaan. Vasta sen jälkeen aloitetaan kirjoittamaan. Kirjoittamisen aikana koitetaan samalla tehdä niin valmista tekstiä kuin mahd. -> Lopussa vähemmän korjattavaa! Voisi tietysti tehdä niin, että rupeaa nopeasti kirjoittamaan ja kirjoittaa kaikkea mitä mieleen tulee. Sitten lopussa tekstiä lukiessa huomaa, että se onkin sekava ja ihan pepusta... -> Kaikki pitää tehdä uusiksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.