Listataan huonoja lahjaideoita ylioppilaalle
Tädin mielestä hyvä lahja, mutta nykynuoren mielestä riesa: sanomalehden lahjatilaus
Kommentit (39)
Kaikki, mitä lahjansaaja ei ole toivonut.
Vierailija kirjoitti:
Tädin mielestä hyvä lahja, mutta nykynuoren mielestä riesa: sanomalehden lahjatilaus
Sanomalehden vinoutuneen maailmankuvan aiheuttamat traumat ovat invalidisoivia. Mieluummin vaikka matka Munchenin partysaunoihin.
Vierailija kirjoitti:
Dödö.
Siis aika karskia olisi viedä kortsuja, viinaa ja partakone, mutta näitähän tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain sanomalehden lahjaksi kun valmistuin muutama vuosi sitten. Oli ihan mahtava lahja! Olen itse jatkanut tilausta sen jälkeen.
Ei lehtitilaus välttämättä sieltä huonoimmasta päästä ole, mutta fiksulle ja ympäristötietoiselle nuorelle ehdottomasti nettitilaus. Postiluukusta vyöryvät roskavuoret ovat useimpien mielestä surkea lahja.
Komppaan tuota Käytöksen Kultaista Kirjaa (sain, never opened)
Lisäksi esim:
- Svenska Akademins Ordlära (sanakirjatyyppinen, kun olen varmaan tosi kiinnostunut kun sain Ruotsista Llän)
- HOPEINEN hiusharja ja peili - siis oikeesti nyt... kuka tuollaisia edes valmistaa?
- lasimaljakko, jossa hopeinen jalusta ja lasissa kullalla kirjailtuja ruusuja...
- 4kpl Savonia haarukoita (voit sitten itse ostaa ne veitset pareiksi...)
- isot taulu (ei itsemaalattu), jossa kissa ja ylioppilaslakki (HUOH!)
- Iittalan Aalto-teräsvati, josta bonuksena löytyi paikallisen pankin logo kaiverrettuna.
Tässäpä näitä. Pistäkäähän paremmaksi ;)
Kaveri (poika) sai puvunpaidan, liian pienen. Eikä sitä voinut vaihtaa kun 'se oli ostettu ulkomailta'. No eipä se oikean kokoisenakaan olisi kai tullut käyttöön kun tuo yo-pukuun ostettu paita oli itselle mieluinen kuitenkin.
Mutta jos siis ostatte jotain missä on koko, niin ainakin sellaista, minkä saa vaihdettua oikeaan kokoon!
(Me arvellaan että tuo kyseinen paita oli oikeasti joku ylijäämä itse kaappiin käyttämättä jäänyt... )
Ruotsalainen peniksenkehittäjä tai pupuvibra voisivat nostattaa kulmia.
Korut ja kukat otti itseäni päähän. Tai harmitti että köyhät sukulaiset ostivat kultaisena, joka tökkii mulla ja pahasti. Äiti kyllä intoili niistä ruusuista,mutta olisin mielelläni ottanut nekin rahana.
Kasetillinen antajan omaa kitaransoittoa.
Vierailija kirjoitti:
Kasetillinen antajan omaa kitaransoittoa.
Totaalinen repeäminen...anteeksi!
Ei nyt ole yo-lahja mutta itse vähävaraisena sain 100 e lahjoituksen jonnekin kriisiapuun.
Saajat tiesivät taloudellisen tilanteeni mutta silti haluttiin, että pidän 40 v synttärit.
Vieraita tuli 15 henkeä ja he siis toivat tämän 100 e lahjakortin ja ilmoitin sähköpostikutsussa tarjoan lasin kuohuvaa ja pientä syötävää. Minulla oli 2 pulloa kuohuviiniä, joka riitti juuri ja juuri. Puheen pitäjä pariin otteeseen arvosteli esim voisin kyllä ottaa lisää kuohuvaa, vastasin jos sen kaivon voisi muuttaa kuohuvaksi , tarjoaisin kyllä.
Seuraava kun porukasta täytti pyöreitä, oltiin tekemässä keräys lahjaan ja jokaisen piti antaa 20 euroa. Itse olin silloin poissa, ilmoitin ihan heti en pääse ja poissaolijoilta ei odotetakaan lahjaan osallistumista, siis saa, mutta ei tarvitse. Minulle tämä kuohuviinin kärttäjä erikseen laittoi viestiä minun täytyy osallistua koska he toivat minulle niin kalliin lahjan. Joka maksoi enemmän kuin 20 e henkilö. Ilmoitin minulta löytyy kyllä se 100 e kaivolappu, voin kyllä antaa sen. Kerroin matikkapäällä 15 x 20 e ei ole 100 e.
Juhlia ei pidetä lahjojen takia, ei tietenkään. Mutta ei sitten tarvi lupaillakaan. Saati sitten mankua
Vierailija kirjoitti:
Komppaan tuota Käytöksen Kultaista Kirjaa (sain, never opened)
Lisäksi esim:
- Svenska Akademins Ordlära (sanakirjatyyppinen, kun olen varmaan tosi kiinnostunut kun sain Ruotsista Llän)
- HOPEINEN hiusharja ja peili - siis oikeesti nyt... kuka tuollaisia edes valmistaa?
- lasimaljakko, jossa hopeinen jalusta ja lasissa kullalla kirjailtuja ruusuja...
- 4kpl Savonia haarukoita (voit sitten itse ostaa ne veitset pareiksi...)
- isot taulu (ei itsemaalattu), jossa kissa ja ylioppilaslakki (HUOH!)
- Iittalan Aalto-teräsvati, josta bonuksena löytyi paikallisen pankin logo kaiverrettuna.Tässäpä näitä. Pistäkäähän paremmaksi ;)
Höh, nämä olisin ottanut mielelläni: tykkään kissoista ja koristeellisesta sisustuksesta.
Itse sain lähinnä rahaa 10 v. sitten ylppärilahjaksi, lisäksi yksinkertaisen hopeisen kaulaketjun ilman riipusta (olen käyttänyt). Rahalla sain kätevästi lennot välivuoden ulkomaanmatkalle, joten sekin oli kyllä huippua :)
Paljon maksanut huivi tätimäisellä kuosilla ihmiselle, joka ei muutenkaan asustehuiveja käytä.
Kaikki sisustustavara, jota ei ole erikseen toivottu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten ON hyvä lahja?
Sellaista ei ole olemassakaan, nykyihmisille ei kelpaa yhtään mikään. Parempi kun ei mene juhliin ollenkaan, säästyy kaikelta marmatukselta ja juhlittava perheineen on oletettavasti tyytyväinen. Ei tule vääriä lahjoja, liian vähän rahaa, vääriä vieraita, väärissä vaatteissa, väärään aikaan, syömään väärin ja väärällä tavalla :)
Käytetyt, vääntyneet ja likaiset korvakorut poliitikkopariskunnalta kummilapselle. Huumoria tuosta on saanut senkin edestä. III
Mikä tahansa sisustus- tai koriste-esine. Ja aivan erityisesti sellainen, joka on hankittu lahjan antajan maun mukaan. Huh!!!
Itsekin sain käytösen kultaisen kirjan vuonna 1989, kertaakaan en oo avannu =)