keltaiset verhot
Noniin, joskos jatketaan täällä :) toivottavasti tänne löytää mahdollisimman monet kommenttien poisteluun kyllästyneet kanssakeskustelijat!
Kommentit (1079)
Tumbrl:ssa ainakin sanotaan, että symömishäiriöpostaus on jo tehty?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö Instagramiin liittyä, että näkee sen feikkiprofiilin? Itse en ole Instassa. Olen seurannut vain tuolta sarjan sivulta päivityksiä...
Ei tarvitse olla liittynyt. Näkee, kun laittaa www.instagram.com/ellevillevillde2
Vierailija kirjoitti:
Tumbrl:ssa ainakin sanotaan, että symömishäiriöpostaus on jo tehty?
Joo, ihan kauhea videonpätkä. En pysty katsomaan. :(
Ja myös pari muuta kuvaa, mm. sellainen missä Vilden takissa on vielä hintalappu kiinni.
Ja ovat napanneet sen Vilden lähettämän viestin Eliakselle Briskeby-videosta. Eli pettämishuhut kans liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Ja ovat napanneet sen Vilden lähettämän viestin Eliakselle Briskeby-videosta. Eli pettämishuhut kans liikkeelle.
Tägänneet Magnusille eteenpäin. Kutsuvat h*oraksi.
Mistä ihmeestä Sara on saanut tuon oksennusvideon?
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkin mietin. Onko Vilde lähettänyt sen jollekin?
Vilde ja Noorahan bondas sen syömishäiriöjutun suhteen, oisko Vilde lähettänyt Nooralle tän videon ja Sara löytänyt sen Nooran spostista, sillähän on sen salasana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilde ja Noorahan bondas sen syömishäiriöjutun suhteen, oisko Vilde lähettänyt Nooralle tän videon ja Sara löytänyt sen Nooran spostista, sillähän on sen salasana?
Mäkin luulen, että tähän liittyy jotenkin Nooran sähköposti. Koska trailerissakin Sana kamppaa Nooran, joka kaatuu Vilden päälle jne.
Yhtäkkiä en odotakaan enää yhtään tämän illan klippiä... :D
Kovaa on kama, kun miettii, että Skamin kohdeyleisö on teinitytöt. Tollanen "näin pakotat itsesi oksentamaan" -video ja siihen liitetty syömishäiriöön viittaava teksti ei ole mikään maailman fiksuin veto tekijöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin luulen, että tähän liittyy jotenkin Nooran sähköposti. Koska trailerissakin Sana kamppaa Nooran, joka kaatuu Vilden päälle jne.
Niin se pieni kiva positiivinen osuus oli pelkästään se eilinen keskustelu Jamillan kanssa. Nyt tulee taas paskakuorma niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kovaa on kama, kun miettii, että Skamin kohdeyleisö on teinitytöt. Tollanen "näin pakotat itsesi oksentamaan" -video ja siihen liitetty syömishäiriöön viittaava teksti ei ole mikään maailman fiksuin veto tekijöiltä.
Mä kans mietin, että aika uskaliasta laittaa tuollainen oksennusvideo levitykseen. Ja nimenomaan negatiivisella tavalla uskaliasta. Taidettiin nyt hakea vähän liikaa sitä juonellista shokkikulmaa, eikä ajateltu, miten saattaa vaikuttaa nuoriin katsojiin... Pelkkä kuvasarja Vilden ramppaamisesta vessassa kouluruokailun jälkeen ja suun pyyhkiminen vihjailuineen tms. olisi ajanut saman asian.
Voi vilde parka :( mitenhän se voi antaa ton Sanalle anteeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se pieni kiva positiivinen osuus oli pelkästään se eilinen keskustelu Jamillan kanssa. Nyt tulee taas paskakuorma niskaan.
Nimenomaan, hyvin sanottu! Ei ne meitä helpolla päästä. Olen jo valmiiksi järkyttynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltikin tuo tuntuu oudolta. Kuka bulimikko kuvaa sen oksentamiseen liittyvän alennustilan ja lähettäisi sen kaverilleen? Sitähän salaisi varmaan viimeiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Voi vilde parka :( mitenhän se voi antaa ton Sanalle anteeksi
Sara tuosta on vastuussa. Kuka pystyy ennustamaan, miten joku toinen ihminen reagoi? Eihän Sana voinut tietää, että a) Sara alkaa syyttää Vildeä ja b) hänellä yleensäkin on tuollaista aineistoa Vildestä, jotka aikoo julkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kans mietin, että aika uskaliasta laittaa tuollainen oksennusvideo levitykseen. Ja nimenomaan negatiivisella tavalla uskaliasta. Taidettiin nyt hakea vähän liikaa sitä juonellista shokkikulmaa, eikä ajateltu, miten saattaa vaikuttaa nuoriin katsojiin... Pelkkä kuvasarja Vilden ramppaamisesta vessassa kouluruokailun jälkeen ja suun pyyhkiminen vihjailuineen tms. olisi ajanut saman asian.
Mietin samaa. Vähempikin olisi riittänyt.
Mun mielestä tähän mennessä yksi Skamin tähtihetkiä on muutenkin ollut juuri, miten Vilden syömishäiriötä käsiteltiin niin hienosti. Lisäksi esimerkiksi se Vilden ja Nooran ruokakeskustelu siellä mökillä ja myöhemmin sama keskustelu toisin päin Nooran luona on mun ihan yksi Skamin lempparitarinoista.
Miksi piti kaivaa noin radikaalilla tavalla vielä tuo vanha asia esille...varsinkin kun Vilde kaiketi on jo parantunut asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne teinit hakee ja löytää ihan itse helkkaristi todella paljon pahempaa kamaa netistä, sehän on täynnä kaikkea pro-ana tms. juttua.
Riippuu tietty asian jatkokäsittelystä, mutta se mikä tässä on hyvää on se, et nyt moni saattaa itse huomata et "kyllä, mullakin on oikeasti syömishäiriö ja tarvitsen apua". Myöntäminen on ensiaskel parantumiseen.
Yle on haastatellut Skamin tuottajaa. Voisko joku laittaa linkin siitä tänne.. jutussa kysellään mm, miten Skam päättyy ja eikö jatkoa todellakaan ole tulossa..
Siis voi apua, en olis kyllä uskonut että Skam menee noin pitkälle :( ihan siinäkin, että Skamissa tytöt on aina tukeneet toisiaan ja varsinkin ykköskaudella ne draamat selvitettiin todella kypsästi. Nyt sitten tytöt vaan kieroilee ja on ihan sodassa keskenään. Oon pettynyt
Pitääkö Instagramiin liittyä, että näkee sen feikkiprofiilin? Itse en ole Instassa. Olen seurannut vain tuolta sarjan sivulta päivityksiä...