Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

keltaiset verhot

Vierailija
27.05.2017 |

Noniin, joskos jatketaan täällä :) toivottavasti tänne löytää mahdollisimman monet kommenttien poisteluun kyllästyneet kanssakeskustelijat!

Kommentit (1079)

Vierailija
581/1079 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin menee välillä vähän hermo Nooraan. Toisaalta mietin, että onko sellanen ylimielisyys ja itseriittoisuus vain merkki epävarmuudesta. Mutta kausi toisensa jälkeen Noora feminismipärinöissään on ollut aina parempi kuin muut, sanonut toisille suoraan että noin ei voi tehdä, yhyy minä en ole mukana, muutenkin vaikuttaa todella hankalalta ihmiseltä, jos ei ole hänen kanssaan kaikesta sataprosenttisen samaa mieltä. 

Kyllä kuitenkin pidän Nooran hahmosta. Irl-ystävänä olisi kuitenkin varmasti aika raskas tyyppi.

Mä tunnistin yhden tyypin lähipiiristäni Nooraksi ja en ole pitänyt sen jälkeen yhteyttä. Ystävyys oli jo muutenkin tulossa eri syistä tiensä päähän, mutta Nooran vahvistaessa niitä ajatuksia mitä mulla oli tästä tyypistä niin oli helpompi todeta et en ole vaan kuvitellut kaikkea.

Vastaavanlaisiin ihmisiin kyllä törmää. Ollaan niin huolestuneita maailman tilasta ja tasa-arvosta, vain oman elämän suhdesotkut ja suhteet ovat aitoja ja muille tuhahdellaan, muiden mielenkiinnonkohteet ja tekemiset ovat täysin toissijaisia ja huonompia kuin omat... Tällaisia tyyppejä on paljon :D

Vierailija
582/1079 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama,mullakin tulee Noorasta (ja monesta muista sarjan henkilöistä) jokin tuttu oikeasta elämästä mieleen.Noora huolehtii ystävistään ja on kuitenkin rehellinen,lisäksi ottaa asioita esille,mutta toisaalta juuri tuo itsensä parempana pitäminen siitä huokuu ja Noora ei kritisoi omaa toimintaansa.

Tämä sarja on kyllä ollut sellainen aikamatka omiin teiniaikoihin että on pakko ollut katsoa kaikki kaudet. :D

T.Vanhempi katsoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkiköhän Elias ja kumppanit ne instahaukkumiset Sanasta? Etteivät vain sekaantunut asiaan...

Ja jos Yousef on huonoissa väleissä Evenin kanssa, menee perjantaina Evan bileisiin nähdäkseen Sanan, ja Even on siellä, niin mitäköhän tapahtuu...

Vierailija
584/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan Evan synttärit olla ne trailerin juhlat? Kuvainnollisesti siis. Synttäreissä alkaisi sitten se tapahtumaketju, jossa Sana kampittaa Nooran, totuus Vilden äidistä paljastuu yms.

Vierailija
585/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana muuten on edelleen blokannut Yousefin, eikö? Ja jos Yousefilla on fiilis, että Elias vastustaa suhdetta, niin ehkä siksi yrittää Nooran kautta saada yhteyttä? Itse olisin kyllä mennyt vain maanantaina koulun pihalle odottamaan vapaapäivänä.

Vierailija
586/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan Evan synttärit olla ne trailerin juhlat? Kuvainnollisesti siis. Synttäreissä alkaisi sitten se tapahtumaketju, jossa Sana kampittaa Nooran, totuus Vilden äidistä paljastuu yms.

Jos Saran kostoisku kohdistuu kaikkiin Sanan tuttuihin? Tajus, että harhautuksena oli haukkumisviesti Sanasta, mutta muuten vain Saran omista kavereista. Eli syyllinen on Sana.

Sara tietää Vilden äidin alkoholismista. Saralla on Nooran salasana. Sara tietää Bakkan tapahtumista...

Vierailija
587/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun huomioni Olafiaklinikkenin chattiviestittelyistä on se, että sekä Noora että Sana ovat viestintätyyliltään niukkasanaisia. Toisilla on jutustelevampi, runsassanaisempi tapa viestiä. (Tämä on minun vaikutelma ja muistikuva, en nyt ala lukemaan ja analysoimaan tyttöjen keskusteluita uudestaan.) Johtuuko tästä joidenkin tulkinta, että molemmat tai jompikumpi on tylyjä tai pitää itseään muita parempana, tai muiden juttuja tyhminä? Koska en muista että sanallisesti olisivat sellaista ilmaisseet. Voi olla monia syitä, miksi osallistuvat vähän chattailyyn, esim. muuta puuhaa, ei keksi mitä sanoa tai miten muotoilla sanottavansa huolellisesti nopeatempoisessa juttelussa. Niukka viestintä ei sinänsä aina tarkoita ylimielisyyttä. Joskushan ujoa luullaan vaikkapa niin ylpeäksi ettei muiden kanssa viitsi jutella tms.

Haluaisin siis ymmärtää perustelut siihen, miksi jonkun keskustelijan mielestä "Noora on taas muiden yläpuolella".

(Toinen asia sinänsä, että "olla jonkin asian, esim. riidan yläpuolella" ei tarkoita samaa kuin "olla ylempiarvoinen" tai "olla ylimielinen".)

Vierailija
588/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, taas tosta viimisimmästä viestittelystä tyttöjengin kesken oikein pystyi aistimaan, miten Noora on taas muiden yläpuolella. :D Pakko kyllä todeta, että jos Noora ei Sanan käytöksestä muka osaa päätellä tämän olevan itse ihastunut Yousefiin, ei hän olekaan ihan niin välkky kuin mitä luullaan...

Totta, Sanan käytöstä on nyt helppo lukea. Sehän käyttäytyy kuin mikäkin ala-asteikäinen lapsi, kun tykkää jostain pojasta. Mut ehkä Noora ajattelee ettei moinen käytös ole enää lukioikäiselle ominaisinta. 

Tai ehkä Noora ei vaan ajattele.

Tärkeintä on että Nooran vika kuitenkin :D Vaikka Sana kiistää ja istuu tuppisuuna niin Nooran vika silti kun ei lue selviä merkkejä, haloo. Just just. 

Vastaheitto sulle - tärkeintä on, että ei ole Nooran vika kuitenkaan? Mua ainakin vähän ihmetyttää Nooran asenne - milloin hän ylipäätään on innoissaan jostain? Bussiasiastakin hoki vaan, että "ei tästä mitään tule, meillä ei ole rahaa, yaddayadda" ja sama homma noissa viesteissä aina muissakin. Pessimistinen ja holhoava asenne tyyliin "mä oon tän kaiken yläpuolella, ihan sama" ainakin tympii itseäni. Mulla ainakin omatkin fiilikset aina menis, jos mulla olis joku riippakivi à la Noora mankumassa, kun jotain kivaa tapahtuu/voisi tapahtua. Koska mitä sitä nyt, ei mistään mitään tuu kuitenkaan.

Ja se, että jos ei halua edes yrittää ymmärtää kaverin poikkeavaa käytöstä yhtäkkiä ja miettiä mistä se johtuu - ei taida olla ihan kamalan hyvä kaveri kuitenkaan. Huomaatteko yhden asian - nyt kun jutut ei pyörikään Williamin ja Nooran miesongelmien ympärillä, eipä näytä paljon Sanankaan seuraa kaipaavan. Jos mun kaveri yhtäkkiä muuttaisi käytöstään ja alkaisi reagoimaan muhun umpimielisesti, mä ainakin huolestuisin ja kysyisin olenko tehnyt jotain pahoittaakseni toisen mielen. Enkä todellakaan luovuttaisi jos toinen sanoo " ei oo muuta kun kokeet vaan ahdistaa". Niinkuin aika harva meistä muistakaan täällä.

Aivan yksiselitteistä on että Sanan ongelmia ei voi Nooran syyksi laittaa. Noora käyttäytyy tässäkin asiassa persoonansa mukaisesti, ei häntä tosiaan usein kovasti kiinnosta muidet jutut ja innostuksen kohteet, on melko välinpitämätön ihminen. Mutta ei se nyt niinkään ole että Nooran pitää tässä ja nyt muuttua koska Sana haluaa olla umpimielinen tuppisuu, Sanan kausi niin Sana on se jonka pitää kohdata itsensä ja kasvaa ongelmiensa yli. 

Vierailija
589/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

teamKouluterkkari kirjoitti:

Minun huomioni Olafiaklinikkenin chattiviestittelyistä on se, että sekä Noora että Sana ovat viestintätyyliltään niukkasanaisia. Toisilla on jutustelevampi, runsassanaisempi tapa viestiä. (Tämä on minun vaikutelma ja muistikuva, en nyt ala lukemaan ja analysoimaan tyttöjen keskusteluita uudestaan.) Johtuuko tästä joidenkin tulkinta, että molemmat tai jompikumpi on tylyjä tai pitää itseään muita parempana, tai muiden juttuja tyhminä? Koska en muista että sanallisesti olisivat sellaista ilmaisseet. Voi olla monia syitä, miksi osallistuvat vähän chattailyyn, esim. muuta puuhaa, ei keksi mitä sanoa tai miten muotoilla sanottavansa huolellisesti nopeatempoisessa juttelussa. Niukka viestintä ei sinänsä aina tarkoita ylimielisyyttä. Joskushan ujoa luullaan vaikkapa niin ylpeäksi ettei muiden kanssa viitsi jutella tms.

Haluaisin siis ymmärtää perustelut siihen, miksi jonkun keskustelijan mielestä "Noora on taas muiden yläpuolella".

(Toinen asia sinänsä, että "olla jonkin asian, esim. riidan yläpuolella" ei tarkoita samaa kuin "olla ylempiarvoinen" tai "olla ylimielinen".)

Allekirjoitan tämän kommentin täysin. Saman suuntaiset ajatukset oli mulla eilen, kun luin noita kommentteja Nooran "ylimielisestä" käytöksestä. Tosiaan itsekin olen tulkinnut, että tytöillä on vaan erilaiset tavat kommunikoida viesteillä. Vilde on tapansa mukaan dramaattinen, Chris vitsikäs, Eva pitää hyvin keskustelua yllä ja Sana sekä Noora puolestaan ovat kautta linjain niukkasanaisia. En ole tuota kummankaan osalta kuitenkaan tulkinnut millään muotoa ylimieliseksi. Itsekin huomaan, että etenkin tuollaisissa ryhmächateissä kirjoittelen niukemmin ja vastailen lyhyemmin, koska yleensä ne sisältävät niin paljon "kohinaa" jo muutenkin, että itse yritän keskittyä saamaan vaan tietyn asian pääpointin. :D

Ja mä taas olen kiinnittänyt huomiota siihen, että Noora on laittanut Sanan kanssa viestejä suoraan kahdestaan. Ja se mun mielestä osoittaa paremminkin välittämisestä ja kiinnostuksesta, kuin ryhmächattien yleinen huutelu. Koska itsellä ainakin on kyllä useampien kavereiden kanssa juttua juuri noissa ryhmächateissä, mutta niiden parhaimpien kavereiden kanssa viestittelemme kyllä suoraan kahden keskisissä keskusteluissa.

Vierailija
590/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooran ylimielisyys korostui aika paljon kakkoskaudella. Ainakin itsellä sillä kaudella se alkoi pistää pahasti korvaan. Aina piti jämerästi torpata muiden ideat tai arvostella muiden tapaa toimia. Mutta Noora itse ei kuitenkaan ideoinut tilalle jotain muuta.  Lähinnä salassa haikaili Williamin perään. Sellainen ON ylimielistä, että neuvotaan muita ja mitätöidään toisten tekemiset/ideat, muttei sitten itse näe yhtään vaivaa, että keksisi parempia ideoita tai toimintaa tilalle.

Vierailija
591/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nooran ylimielisyys korostui aika paljon kakkoskaudella. Ainakin itsellä sillä kaudella se alkoi pistää pahasti korvaan. Aina piti jämerästi torpata muiden ideat tai arvostella muiden tapaa toimia. Mutta Noora itse ei kuitenkaan ideoinut tilalle jotain muuta.  Lähinnä salassa haikaili Williamin perään. Sellainen ON ylimielistä, että neuvotaan muita ja mitätöidään toisten tekemiset/ideat, muttei sitten itse näe yhtään vaivaa, että keksisi parempia ideoita tai toimintaa tilalle.

Kiitos vastauksesta! Vaikka tosiaan pyrkimys olisi auttaa toisia esim. neuvomalla, senkin voi ilmaista jotenkin huonosti. Tässä näkee, että sarjan hahmot ovat vielä kovin nuoria, ja heillä on vielä opittavaa itsestään ja toisten kanssa toimimisesta.

Itse olin todella taitamaton ja ihmismieltä ymmärtämätön lukioiässä näin jälkikäteen ajatellen. Nyt nelikymppisenä osaan toimia vähän toisin, ja tiedän vähän enemmän ihmisistä, itsestäni ja elämästä kuin teininä. Edelleen opettelen ja toivottavasti kehityn. Sarjan katsominen jotenkin auttaa minua ymmärtämään enemmän nuorta itseäni.

Vierailija
592/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Russebussiin liittyen tuo ideoiden mollaaminen varsinkin on älytöntä. Noora vielä sanoi Vildelle: Tää voi kuule tulla sulle yllärinä, mutta mua ei vois vähempää kiinnostaa koko Russebussi. Liityin porukkaan vain, jotta tutustuisin Evaan ja Sanaan.

Noniin, no mitäpä jos sitten yksinkertaisesti pitäisit mielipiteesi asian suhteen siellä pääkopassa ja annat heidän, joita asia oikeasti kiinnostaa, suunnitella ja toteuttaa ideoitaan rauhassa? Käviskö se?

Vierailija
593/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, joku oli kirjoittanut, että Nooralla itsellään oli hyvin samanlainen kieltoreaktio, kun häneltä kysyttiin ihastuksesta Williamiin. Muistaako kukaan, missä jaksossa tämä tapahtui? Haluaisin tsekata, että tajuaisiko Noora ehkä sen perusteella, että Sana käyttäytyy kuten hän, kun oli rakastumassa Williamiin.

Vierailija
594/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Russebussiin liittyen tuo ideoiden mollaaminen varsinkin on älytöntä. Noora vielä sanoi Vildelle: Tää voi kuule tulla sulle yllärinä, mutta mua ei vois vähempää kiinnostaa koko Russebussi. Liityin porukkaan vain, jotta tutustuisin Evaan ja Sanaan.

Noniin, no mitäpä jos sitten yksinkertaisesti pitäisit mielipiteesi asian suhteen siellä pääkopassa ja annat heidän, joita asia oikeasti kiinnostaa, suunnitella ja toteuttaa ideoitaan rauhassa? Käviskö se?

Itse olen kyllä sitä mieltä, että on ollut hyvä että Noora ja Sana ovat uskaltaneet tipauttaa Vildeä välillä maanpinnalle, koska hänen ideansa ja ajatusmaailmansa on ainakin omasta mielestäni kyllä välillä aika älyttömiä ja lukioikäisen kohdalla hyvin naiiveja. Esim. aikoinaan treffihuutokauppaan osallistuminen. Kyllähän Eva ja muut tytötkin sitä ideaa silloin taivastelivat paljon, mutta sitten kun Vilde ehdotti sitä niin muut olisivat varmaan suostuneet siihen osallistumaan kunnes Noora toi oman vastakkaisen mielipiteensä esille. Yhtälailla Sana aikoinaan tuomitsi Vilden vessapaperimyynnin ajanhukaksi ja vaikka lopulta ne saatiinkin myytyä, niin aika isolla riskillä Vilde ne aikoinaan on ostanut. Sponsoriasiassa taas Nooralla oli puolestaan oma vaihtoehtoinen idea solariumfirmalle, se oli joku luonnonkauneusfirma, mitä ehdotti viestikeskustelussa. Ja tällä kaudella taas ymmärrän kyllä hyvin, jos lukioikäinen yksin asuva ei ole riemuissaan siitä, että tytöt sitoutuvat ostamaan 300.000 NOK bussin siinä vaiheessa kun ei ole hajuakaan mistä sellaiset rahat taiotaan.

Vierailija
595/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos norjassa on ihan yleinen perinne hankkia bussi, tuskin se on pelkästään rikkaiden harrastus? Tarkoitan sitä, että ei varmasti kukaan oletakaan että lukioikäinen tyttö joka asuu yksin kaivaa rahat omasta pussistaan, vaan vaihtoehtoisesti miettii tempauksia joilla rahaa voi kerätä. Jos kaikki ajattelisivat kuin noora, ei kellään muilla paitsi erityisen varakkaiden perheiden lapsilla olisi mahdollisuutta osallistua russebus-perinteeseen. Eli pointtina se, että nyt kysyttiin kekseliäisyyttä ja viitseliäisyyttä, ja ne joita homma ei kiinnosta, voisivat luopua koko touhusta sen sijaan, että dumataan muiden ideat.

Vierailija
596/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos norjassa on ihan yleinen perinne hankkia bussi, tuskin se on pelkästään rikkaiden harrastus? Tarkoitan sitä, että ei varmasti kukaan oletakaan että lukioikäinen tyttö joka asuu yksin kaivaa rahat omasta pussistaan, vaan vaihtoehtoisesti miettii tempauksia joilla rahaa voi kerätä. Jos kaikki ajattelisivat kuin noora, ei kellään muilla paitsi erityisen varakkaiden perheiden lapsilla olisi mahdollisuutta osallistua russebus-perinteeseen. Eli pointtina se, että nyt kysyttiin kekseliäisyyttä ja viitseliäisyyttä, ja ne joita homma ei kiinnosta, voisivat luopua koko touhusta sen sijaan, että dumataan muiden ideat.

Mä oon samaa mieltä, Vilde on yrittänyt koko ajan hankkia ulkopuolista rahoitusta, jotta pystyy varmasti osallistumaan. Jos Vilden äiti on tosiaan alkoholisti, voi perheellä olla tosi tiukkaa rahasta eikä minkäänlainen ylimääräinen apu tai edes laina kotoa tule kysymykseen. Mä esim. oon huomannut et aikaisemmin Vildellä on ollut monesti tosi likaisen näköiset hiukset, eikö niillä esim. ole ollut rahaa vesilaskuun? Jossain jaksossa Vilde ainakin ilmestyi paikalle hiukset märkänä, oliko se joutunut käymään koulussa suihkussa? Nyt tällä kaudella ne on ollut jotenkin korostetun joskus korostetun laitetut, ehkä tilanne mennyt parempaan suuntaan?

Vierailija
597/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onks toi Williamin näyttelijä thomas hayes bi? Ku facebookissa skamin sivuila pyörii joku video joka alkaa sillä että Thomas sanoo minä olen bi seksuaali ja muuta sitten en ymmärtänytkään😍

Vierailija
598/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onks toi Williamin näyttelijä thomas hayes bi? Ku facebookissa skamin sivuila pyörii joku video joka alkaa sillä että Thomas sanoo minä olen bi seksuaali ja muuta sitten en ymmärtänytkään😍

Ei ole. Se lukee siinä toisen henkilön tekstiä. Kyseessä on kampanja, jossa tuetaan LGBT-ihmisiä.

Vierailija
599/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousiko Thomasin pisteet?

Vierailija
600/1079 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan epäilemään, että Yousefilla ja Nooralla ei ole hajuakaan, että Sana tietää heidän säädöstä. Siinä tiistain keittiöklipissä Noora kyselee jo, että haluaisiko Sana hengata. Eli olisko Yousef kertonut heti silloin Karaoke-bileissä tunteistaan Sanaa kohtaan? Joten se reaktio, kun näkee Sanan, on epävarmuutta siitä, onko Noora jo kertonut Sanalle Yousefin tunteista. Kun Sana katsoo vain alas, Yousef loukkaantuu ja ajattelee, että se on taas uusi torjunta.

Sitten perjantaina Noora laittaa uuden viestin, että tahtoisi kovasti nähdä pitkästä aikaa. Olisi kiva juttu kerrottavana. Sana on Isakin luona eikä vastaa mitään.

Lauantaina Yousef tulee itse Sanan luo. Katsoo tätä vakavana, mutta sitten kun alkaa usuttaa Sanaa hakemaan palloa, ääni on aika pehmeä ja leikkisä eli hänellä tuntuu olevan edelleen lämpimiä tunteita Sanaa kohtaan. Eli Noora on varmaan kertonut Yousefille, ettei ole saanut Sanaa kiinni. Yousefilla on siis edelleen hieman toivoa siitä, että ehkä Sana ei torjukaan häntä.

Ensin Sana välttelee Yousefin katsetta pelin aikana, mutta lopussa jo hymyilee leveästi ja ilmassa on taas flirttiä. Yousef rohkaistuu ja ottaa taas seuraavana päivänä yhteyttä Nooraan, jotta tämä tunnustelisi, onko niitä tunteita vai ei Sanan puolelta.

Eli Yousef ja Noora ovat varmaan koko ajan viestitelleet tosiaan Sanasta. Noora on yrittänyt saada kontaktia Sanaan, mutta kumpikaan ei tajua, että Nooran lähettäminen asialle on tosi typerä veto, koska Sana tietää heidän suutelutuokiostaan.

Täytyy sanoa, että aika yksinkertaisia ovat sekä Yousef että Noora, jos tosiaan eivät ole tajunneet yhteyttä Sanan käytökseen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi