Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto kun nolottaa. Kaveri kylässä ja tarjottavat loppui kesken jo pariin otteeseen

Vierailija
27.05.2017 |

Paras kaverini tuli kesälomansa alkamisen kunniaksi vierailulle luokseni toiselta puolelta Suomea. Tämä on ensimmäinen kerta, kun kyseinen kaveri on luonani yökyläilemässä tälleen aikuisiällä, koska aiemmin asuttiin niin lähekkäin, ettei ollut tarvetta. Hän saapui eilen iltapäivällä tänne minun ja poikaystäväni luokse. Muistin kyllä hänen olleen aina kova syömään, mutta en silti ole osannut varautua tarpeeksi ja se nolottaa minua emäntänä. Etenkin, kun tarjottavat on meillä loppuneet jo pariin otteeseen.

Ensin iltapalaksi olin leiväksi varannut ihanan patongin, josta itse sain aivan pikkuriikkisen palan, kun se jo loppui ja kaveri kyseli, olisiko jotain lisää iltapalaksi. Siinä sit illalla kaveri kävi vielä nälkäänsä keittelemään isoa kattilallista puuroa. Tänään grillattiin lounaaksi. Oli sellainen tavallinen neljän makkaran pakkaus, salaattia ja ranskalaisia meidän rasvakeittimellä tehtynä. Tiedän poikaystävänikin syövän aina vain yhden makkaran, joten uskoin sen yhden paketin riittävän. Kävi kuitenkin niin, että kasan ranskalaisia, salaattia ja kolmen makkarapötkön jälkeen kaveri ihmetteli vielä nälissään eikö ollutkaan mitään lisää grillattavaa. Olisin voinut vajota maan alle. Huomenna päätettiin grillata lisää. Vinkkejä, että mikähän määrä varmasti riittäisi?

Sekin nolottaa, kun poikaystävä meni möläyttämään kaverilleni tämän syövän kuin sika, kuinka rahoittaakaan syömisensä ja sitten vielä tarjoamisetkin loppui toistamiseen. Ihan kuin olisin suunnitellut koko homman kaverille piikitelläkseni.. Pyysin toki anteeksi poikaystäväni puolesta. Olen juuri kaupan pihalla ja mietin, kuinka paljon oikein varaan syömisiä. Kaveri lähtee tiistaina illalla. Tosi noloa jos vielä tarjottavat loppuvat kesken!

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis teitä on kolme ihmistä ja sinulla oli iltapalaksi yksi patonki? Tapahtuiko Porvoossa?

Niin, meitä on kolme ihmistä, minä, kaveri ja poikaystäväni. Kyllä, patonkeja oli yksi, mutta kyse siis on sellaisista kauppojen paistopisteiden isoista patongeista. Meillä kaksistaan miehen kanssa sellainen riittää useamman päivän aamu- ja iltapaloiksi. Lisäksi minähän sanoin, että nolottaa ja en anna vastaavaa enää tapahtua.

Saa ehdotella vielä lisääkin ja kirjoitella, mutta itse joudun nyt hiljenemään joksikin aikaa. Lueskelen kyllä vielä viestejänne.

AP

No ei sellainen todellakaan riitä kolmelle ihmiselle iltapalaksi, vai oliko sinulla runsaasti jotain tukevaa täytettä siihen? Olette ilmeisesti poikaystäväsi kanssa todella pieniruokaisia. En itsekään ole kovin suuriruokainen, mutta tulee silti nälkä jo ajatuksesta, että joutuisin pärjäämään vieraananne.

Vierailija
22/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen yks sukulainen. Oltii heillä grillaamassa. 6 hlö. Hän grillasi 8 makkaraa. Kun eihän kukaan nyt enempää syö.sanoin että pelkästään herra x, hänen oma poikansa syö helposti kuusi makkaraa yksin. Jos ite on pieniruokainen ja pihi niin ei kaikki muut ole.ikinä mee enää sinne.

Nää on niin noloja tilanteita :D Sit meet kotio mäkkärin drivenin kautta.. Meitä oli grillaamaassa yhteensä 5 aikuista ja 3 lasta ja yksi kauhisteli määrää minkä olin ostanut, eiväthän he niin paljoa syö... ostin 8 possun pihviä, 2 pakettia makkaraa, 2 pakettia (4kpl) maissia, ison paketin perunasalaatia, 2kg uusia perunoita ja varoiksi vielä lihapullapussin. Tuli tosi typerä olo :D Ja oikeasti, lähes kaikki jäi syömättä... Mätin itseni sitten ähkyyn. Vieraat söivät puolikkaat makkarat, ruokalusikallisen perunasalaattia ja 2-3 perunaa... yksi lapsista söi pihvejä kyllä jopa 2. :) Joskus toki näinkin päin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisessa paikassa kylässä olo olisi kamalaa. Mikään ei ole nolompaa kun vieraiden ollessa ruuan pihistely/minimaalinen määrä. Yksi patonki kolmelle ihmiselle iltaruuaksi? Mitäs tämän patongin kanssa tarjoiltiin?

Yksi paketti makkaraa kolmelle ihmiselle?

Häpeisin silmät päästäni jos vieraani jäisi nälkäiseksi, siis olisiko ollut kanala varata kaksi pakettia? Lisäksi jotain kunnon lisukkeita, ei mitään saatanan ranskalaisia.

Kyllä itse pelaan niin että mielummin liikaa kun liian vähän ja sitten vielä joku aukoo vieraalle päätään?!

Vierailija
24/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväsi on varmaan todella miehekäs mies kun päiväkausia yhtä patonkia syö ja kokonaiseksi ateriaksi riittää yksi makkara?

Mä en tollasta piipittävää idioottia katselisi sekunttiakaan. Aukoo sun ystävällesi päätä siitä että hänellä on nälkä?

Vierailija
25/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tollanen patonki iltapalaksi kolmelle on lähinnä vitsi. On, vaikka sulla olisi siihen päällisiksi kinkkua, juustoa, vihanneksia jne. Miksi sun mies ja kaveri on pöydässä hiulaamassa jo sitä patonkia jos itse teet vielä jotain salaattia? Tottakai ne vetää nälkäänsä sitä patonkia kun ei muuta ole pöydässä. Kun kaikki on katettu, istutaan päytään syömään. Silloin menee tasaisemmin eri sortteja.

Paketti grillimakkaraa on tosi vähän kolmelle, toisaalta kolme grillimakkaraa on yhdelle kerralla on paljon ja vieraaltakin vähän moukkaa mennä hotkaisemaan kolme, jos tarjolla on ilmiselvästi yhteensä neljä. Mutta aika ankea tarjottava, ellei kyseessä ole saunailta.

Osta vaikka kolme pakettia broilerin koipia (siis koipi-reisi) ja laita ne uuniin. Yhdessä paketissa on 3 kpl, ja te kuvailemasi mukaan syötte miehen kanssa suunnilleen yhden puoliksi ja jää vielä seuraavan päivän evääksi toiselle, niin varmasti riittää. Eikä maksa paljoa. Kaveriksi riisiä (paljon) ja ostat vaikka ison pussin "kruunuvihanneksia" pakkasesta.

P.S. Älä hyvä jumala sentään toteuta tuota perunasallaatti + he-ma-pa sotkettuna. Kuulostaa niin kamalalta, ettei tosikaan.

Vierailija
26/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tollanen patonki iltapalaksi kolmelle on lähinnä vitsi. On, vaikka sulla olisi siihen päällisiksi kinkkua, juustoa, vihanneksia jne. Miksi sun mies ja kaveri on pöydässä hiulaamassa jo sitä patonkia jos itse teet vielä jotain salaattia? Tottakai ne vetää nälkäänsä sitä patonkia kun ei muuta ole pöydässä. Kun kaikki on katettu, istutaan päytään syömään. Silloin menee tasaisemmin eri sortteja.

Paketti grillimakkaraa on tosi vähän kolmelle, toisaalta kolme grillimakkaraa on yhdelle kerralla on paljon ja vieraaltakin vähän moukkaa mennä hotkaisemaan kolme, jos tarjolla on ilmiselvästi yhteensä neljä. Mutta aika ankea tarjottava, ellei kyseessä ole saunailta.

Osta vaikka kolme pakettia broilerin koipia (siis koipi-reisi) ja laita ne uuniin. Yhdessä paketissa on 3 kpl, ja te kuvailemasi mukaan syötte miehen kanssa suunnilleen yhden puoliksi ja jää vielä seuraavan päivän evääksi toiselle, niin varmasti riittää. Eikä maksa paljoa. Kaveriksi riisiä (paljon) ja ostat vaikka ison pussin "kruunuvihanneksia" pakkasesta.

P.S. Älä hyvä jumala sentään toteuta tuota perunasallaatti + he-ma-pa sotkettuna. Kuulostaa niin kamalalta, ettei tosikaan.

Sori, luin huonosti. Ajattelitte grillata. Ajattelin noi broilerin koivet siis uunissa tehtynä. No, siinä sulle yksi ateria.

Grilliin ostat pakkauksen broilerin ulkofilettä, siis sellaisen 1,2 kg, ei niitä pikkuisia "grillifileitä" tms. Ostat reilusti maissintähkiä, esim. kaksi pakettia, joissa on 2 kpl. Näin kaverille riittää kolme ja sulle ja miehelle yksi puoliksi (kuvailemasi perusteella riittää). Teette niitä ranskalaisia rasvakeittimellänne, mutta tupla-annoksen. Lisäksi teet ison salaatin.

Ihmettelen muuten miksi sulle ei riittänyt pikkuruinen pala patonkia, jos normaalistikin syötte yhdestä patongista poikaystävänne kanssa useamman päivän aamu- ja iltapalat. Eihän siitä yhdelle iltapalalle riitä kuin se pikkuruinen pala muutenkaan.

Vierailija
27/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää salaattiin siemenlajista pähkinöitä sekä salaatti/fetajuustoa. Tulee ruokaisampi ja myös ruoalla voi tarjota kaveriksi leipää/patonkia, jos tuntuu ettei se riitä.

Vierailija
28/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta perunasalaatti/ italiansalaatti ja sitten herne maissi paprikapusseja monta ja sekoita nämä keskenään tarjoa sitä . Se on hirmuisen täyttävää ja edullista. Osta ohuita näkkäreitä höyrytä ne taipuisiksi ja täytä ne vaikka salaatilla ja kevytjuustolla ja makkaralla. Sitten hedelmiä tarjouksesta.

Apua. Oliko tää tosissaan tehty ehdotus.

Noi molemmat kuulostaa aivan järkyttäviltä. Siis miten noi näkkärikääröt oikeen toteutetaan? Salaattia ja kylmää makkaraa ja juusto ja sit kääritään jotenkin rullaksi, vai miten? Anteeksi, tää kuulostaa todella omituiselta systeemiltä...

Ja tuo ensimmäinen yksinkertaisesti kamalalta.

Vierailija
29/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, luin huonosti. Ajattelitte grillata. Ajattelin noi broilerin koivet siis uunissa tehtynä. No, siinä sulle yksi ateria.

Grilliin ostat pakkauksen broilerin ulkofilettä, siis sellaisen 1,2 kg, ei niitä pikkuisia "grillifileitä" tms. Ostat reilusti maissintähkiä, esim. kaksi pakettia, joissa on 2 kpl. Näin kaverille riittää kolme ja sulle ja miehelle yksi puoliksi (kuvailemasi perusteella riittää). Teette niitä ranskalaisia rasvakeittimellänne, mutta tupla-annoksen. Lisäksi teet ison salaatin.

Ihmettelen muuten miksi sulle ei riittänyt pikkuruinen pala patonkia, jos normaalistikin syötte yhdestä patongista poikaystävänne kanssa useamman päivän aamu- ja iltapalat. Eihän siitä yhdelle iltapalalle riitä kuin se pikkuruinen pala muutenkaan.

Ei nyt mulla suju näköjään: tarkoitin porsaan ulkofilettä!

Sori siitä.

Vierailija
30/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika niukoilta kuulostavat tarjoilusi minunkin korvaani. Ihmettelen eikö teillä ole ennen käynyt "normaaleja" vieraita syömässä, koska kuulostaa siltä että poikakavetiai knssa olette todella pieniruokaisia.

Yksi paketti makkaraa on tosi vähän grillattavaa, kuten olet täällä jo kuullut. Toki kaverisikin on törppö tai sitten oikeasti olettanut että ruokaa tulee enemmän tarjolle (kuten toki minäkin olettaisin) kun söi 3 makkaraa.

Eli voit minusta katsoa peiliin siinä että ruokasi loppui kesken. Vielä toistuvasti.

Vierailija
31/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kylässä pieniruokaisempi kuin muuten, eli olen käytännössä aina nälässä, koska minut on kasvatettu kursailuun. Lasken aina mielessäni, minkä verran on sopivaa syödä. Pahimpia on tuollaiset kyläpaikat, missä juuri emäntä ei itse edes tule ottamaan sitä ruokaa, kyttää sitä hiiren annosta ja itse mietit ahdistuneena, minkä verran kehtaa ottaa, ettei emäntä mene nälissään nukkumaan. Jos kolmelle on se neljän makkaran paketti, kehtaisin siis syödä vain yhden ja vieraskoreuttani kieltäytyisin, jos tyrkytettäisiin sitä ylimääräistä. Nälkäiseksi jäisin ja kotona ollessa söisin kolme makkaraa.

Vierailija
32/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ollut niukat tarjoilut reillä.Viime viikonloppuna oli vieras kylässä ja laitoin lounasta yhteensä oli kolme ruokailijaa.Siis sama kuin teillä.Grillasin 2 pakettia broileria, sisäfilettä ja leikkeitä sekä bratvursteja 4 kpl(isoja).Sen lisäksi keitin kattilallisen uusia perunoita, noin 2 kiloa.Lisäksi iso kulhollinen salaattia.Ei siitä paljoa jäänyt, muutama kanapalat ja vähän salaattia.Iltapalksi laitoin sitten lämpimiä voileipiä, varasin 5 kpl kullekin.Ei jäänyt kenellekään nälkä.Huom, ollaan hoikkia, mutta kovia syömään kun urheillaan paljon.Noloa kyllä, jos vieraiden pitää olla nälissään.Tee nyt tripla-annokset ruokaa.

Vierailija
33/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Mun mielestä ei ole mitenkään niukat tarjottavat. Itse kyllä varaan vieraille tosi runsaat tarjoilut varmuuden vuoksi. Mutta ihan normaaliannoksilta noi kuulostaa, kuka muka syö kaksi grillimakkaraa, paitsi jotkut urheilijateinit?

Vierailija
34/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isoja iltapaloja te muut syötte? Ei meidän perheessä kukaan syö iltapalaksi kuin pari leipää. Enkä itse kyllä kehtaisi kylässä vaatia lisää ruokaa, jos olisin popsinut kolme makkaraa, ranskalaisia ja salaattia.

Vierailija
35/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kertonut tämän ennenkin, oltiin grillibileissä joita oltiin hehkutettu 2 kk ajan. Isäntäperheen luo saapui meidän lisäksi toinen pariskunta. Tarjolla oli 1 grillimakkara. Lisukkeeki 1 rasiallinen grillisalaattia sekä vajaa 2 litran kulhollinen vihersalaattia.

Jokainen toi omat juomat.

Onneksi mies oli selvinpäin. Muu seurue jatkoi kaupunkiin bilettämään, me vedottiin seuraavan päivän työvuoroon ja jätettiin terassit välistä. Suoraan mäkkärin autokaistan kautta kotiin :)

Vierailija
36/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun on vieraita tulossa, kannattaa varata ruokaa kaappeihin paljon. Mikään ei ole ikävämpää kuin jos itsellä tai vieraalla jää nälkä. Tavan ruoan lisäksi voit ostaa ylimääräisiä kuivaruokia, joita voi käyttää tarpeen tullen (vaikka popkornia, säilykkeitä tms.). Olisi kyllä kohteliasta vieraaltakin käydä kaupassa seuraavana päivänä, ettei teidän tarvitse ihan kaikkea maksaa itse.

Vierailija
37/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Mun mielestä ei ole mitenkään niukat tarjottavat. Itse kyllä varaan vieraille tosi runsaat tarjoilut varmuuden vuoksi. Mutta ihan normaaliannoksilta noi kuulostaa, kuka muka syö kaksi grillimakkaraa, paitsi jotkut urheilijateinit?

Kuka muka... varsin monet tuntemani miehet syövät kolme-neljä jos on mistä ottaa. Itsekin otan kolme jos ei ole kunnolla lisäkkeitä.

Vierailija
38/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka viitsii edes lämmittää grilliä neljän makkaran takia? :D

Vierailija
39/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala. Tulee mieleen kun teininä olin yökylässä kaverin luona. Sen ajan ruuat on tässä: päivällä yksi makkara, illalla puolikas pienestä valmismaksalaatikosta ja aamulla yksi leipä. Olin äärettömän pieniruokainen teini, mutta tuo oli minullekin liian vähän. Tästä on reippaasti yli kymmenen vuotta, mutta yhä vaan kauhulla muistelen miten nälkä oli. :D varaa ihan kunnolla ruokaa. Mieluummin överit kuin vajarit.

Vierailija
40/69 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas ahmatteja vastailemassa. Itse kutsun usein vieraita syömään ja tuollaista ahmintaa ei ikinä ole tullut vastaan. Ahmimistahan se on, ja huono käytös on sille toinen nimi. Mitä järkeä on syödä itsensä huonovointiseksi? Vain koska ilmaiseksi saa. WT löyhkää nokkaan. Lihottakaa itsenne kotona jos semmoinen kiinnostaa, kylässä pitäisi osata käyttäytyä tai uutta kutsua tuskin tulee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän