Kaveri tuli mökkisaunaan kokouimapuku päällä, kaikki muut olimme alasti
Meitä oli viiden hengen naisporukka. Muut olivat ihan luonnollisesti alasti vaikka osalta ylikiloja löytyykin. Hoikka kaveri tuli kuitenkin saunaan sellainen lyhytlahkeinen selänkin peittävä kokouimapuku päällä. Oli vähän vaivaannuttava tunnelma.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saunaan tullaan alasti ja piste. Kaikki yhdessä. Ei pidä alkaa salailemaan..
Näin se vaan on! Kyllä normaalin ihmisen kuuluu mennä alasti saunaan..
Olen samaa mieltä..
On se kumma kun joku jaksaa ottaa itseensä siitä että joku haluaa pitää intiimialueensa yksityisenä. Tuskin se että joku tahtoo pitää uimapukunsa päällä vaikuttaa teidän elämäänne mitenkään niin miten siitä edes viitsii loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Hemmetin ärsyttäviä tällaiset. Onkohan jotakin salattavaa..
Voi ollakin. Ja mitä väliä sillä olisi? Onko sinulle tärkeää saada syynätä toisen alaston vartalo haaroja myöten? Jos jollain on jotain salattavaa pukeutukoot uimapukuun, onhan kaikilla se mahdollisuus. Parempi niin kuin jäädä paitsi saunomisesta. En kyllä osallistuisi saunomiseen sellaisen henkilön kanssa, jolle on tärkeää nähdä minut alasti.
Öh.. kaveri tuli saunaan uimapuvussa. Yhtä iso ongelma, kuin jos te muut söisitte vaaleata leipää ja kaveri löisi pöytään ruislimpun ja kehtaisi vielä syödä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse menen aina alasti uimahallien sekasaunaan. Jos jollain on uimapuku päällä käsken ottamaan pois koska hygienia.
Eikö sekasaunoissa ole tapana kääriytyä pyyhkeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Tippuri leviää juuri noiden uima pukujen välityksellä. Mieheni sai sen koska uimahallissa oli tietyt henkilöt saunassa uima housut jalassa.
Just näin! Miehesi ei missään nimessä ole sinua pettänyt, kävi vaan raukka saunassa ja sai tippurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se vaan on! Kyllä normaalin ihmisen kuuluu mennä alasti saunaan..
No kun kaikki meistä ei ole normaaleja. Jos voit taata, ettei mulle naureta eikä tuijoteta, voin mennäkin alasti. Ai niin, olen intersukupuolinen (ent.hermafrodiitti).
Vierailija kirjoitti:
Öh.. kaveri tuli saunaan uimapuvussa. Yhtä iso ongelma, kuin jos te muut söisitte vaaleata leipää ja kaveri löisi pöytään ruislimpun ja kehtaisi vielä syödä sitä.
Onhan tämä nyt ihan eri asia. Oletko kuullut termistä "yhteisöllisyys"? Se tarkoittaa sitä, että ollaan sellaisia kuin ollaan, kaikkien edessä, mutta ei aleta salailemaan mitään. Juuri sauna on paikka, jossa tämä yhteisöllisyys näytetään toteen. Tässä tapauksessa joku kehtasi tulla kaikkien eteen uimapuvussa, minkä ainakin minä ottaisin loukkauksena ja sanoisin siitä kyllä paikan päällä kaikkien kuullen. Vähintä mitä tuo uimapukua käyttänyt voisi tehdä olisi selittää syy käytökselleen heti anteeksipyynnön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Puuttuuko sinulta kyky asettua muiden asemaan yleensäkin vai mistä moinen ehdottomuus? Ymmärrätkö millään tasolla, että saunaetiketti ei ole absoluuttinen tai ajasta ja paikasta riippumaton, vaan käyttäytymissäännöt muokkaantuvat yhteisön niin tahtoessa, ja muilla saunan käyttäjillä on ihan yhtä suuri oikeus määritellä säännöt kuin sinullakin. Hyvin vähän on tässä maailmassa asioita, joihin oikeasti voisi sanoa, että "asia on näin ja piste".
Huippu ketju, hyvia vastauksia! Tosikot alapeukuttajat plaah.
Asiaan, itse veikkaan etta peitteli rivoja alapaalavistyksia.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko nähdessäsi jonkun saunassa uimapuku päällä ensimmäinen ajatuksesi on, että tällä on jotain salattavaa? Mitähän se voisi olla? Kun näet jonkun alasti, syynäätkö tämän päästä varpaisiin varmistaaksesi siitä, että salattavaa ei ole? Vaikutat ihmiseltä, jonka takia joillekin alastomuus nimenomaan tuntuu vaikealta.
Pisteet kaverille. Moni jättää saunomisen ja uimisen kokonaan väliin, ja jos ei kehtaa kieltäytyä saunomasta niin helpompi on olla lähtemättä koko mökille.
Minusta rohkeaa kulkea omaa tietänsä kuitenkin osallistuen. Nakuilu ei ole pakollista.
Tällaiset aloitukset vievät pohjan "saunomisessa ei ole mitään seksuaalista"-jankkaamiselta. Ilmeisesti kuitenkin on, kun saunomiskumppanit on niin pakko nähdä alasti, että uimapuku päällä saunova ihminen häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä nyt ihan eri asia. Oletko kuullut termistä "yhteisöllisyys"? Se tarkoittaa sitä, että ollaan sellaisia kuin ollaan, kaikkien edessä, mutta ei aleta salailemaan mitään. Juuri sauna on paikka, jossa tämä yhteisöllisyys näytetään toteen. Tässä tapauksessa joku kehtasi tulla kaikkien eteen uimapuvussa, minkä ainakin minä ottaisin loukkauksena ja sanoisin siitä kyllä paikan päällä kaikkien kuullen. Vähintä mitä tuo uimapukua käyttänyt voisi tehdä olisi selittää syy käytökselleen heti anteeksipyynnön jälkeen.
Juuri näin! Kas kun ei nimitellyt teitä suoraan läskeiksi. Katkaiskaa kaikki välit häneen ja kertokaa avoimesti muillekin tapahtuneesta, oppiipahan arvostamaan yhteisöllisyyttä ja ystävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei halua ajella intiimialuettaan. Ehkä tulee tulehduksia tai muuten vaan ei kiinnosta. Laittaa lahkeellisen puvun, ettette silmäilisi arvostelevasti.
Tuota... mistä lähtien karvat alapäässä on arvostelun aihe, sehän normaalia, kun taas ajeltu alapää ei ole?
Kyllä mua huvittaa enemmän nämä ajellut alapäät kuin normaalit aikuisen naisen alapääkarvat. Mun mielestä aikuisen naisen tai miehen karvattomat intiimialueet ovat groteskin näköiset ja en ymmärrä kuinka joku haluaa, että koko värkki näkyy kaikille.
Tällaiset kommentit tai ajatukset on juuri se syy miksi jotkut ei sauno alasti. Minun alapään groteskiutta tai värkin näkyvyytä ei tarvii kenenkään miettiä, se on oma asiani.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset aloitukset vievät pohjan "saunomisessa ei ole mitään seksuaalista"-jankkaamiselta. Ilmeisesti kuitenkin on, kun saunomiskumppanit on niin pakko nähdä alasti, että uimapuku päällä saunova ihminen häiritsee.
Ap haluaa tarkastella muiden saunojien vartaloita ja erityisesti jalkovälejä kerätäkseen muistiinsa itsetyydytyksen apuna käytettävää kuvastoa.
Minusta ihan ok tulla mökkisaunaan uikkarit päällä, jos on sekalaista sakkia siellä. Minä en menisi mihinkään kaveriporukkasaunaan ylipäänsä, voisin kyllä oman perheen kanssa saunoa erikseen jossain kyläpaikkasaunassa. Kimppasaunoja en ole koskaan ymmärtänyt, en myöskään mitään työpaikkojen saunailtoja.
Minulla ei ole mitään vimmaista halua esitellä alastonta vartaloani muille ihmisille enkä koe, että yhteisöllisyys kärsisi siitä, jos joku kietoo vartalonsa pyyheeseen tai on uikkareissa tai jää pukuhuoneen puolelle oluelle eikä tule saunaan ollenkaan. Yhteisöllisyyden kannaltahan tärkeämpää on se saunomisen jälkeinen aika siinä takan äärellä kuin se, kuka on paljastanut pillunsa muille saunassa.
Itse käyn uimahallien saunoissa vain ja ainoastaan katsellakseni muiden vartaloita. Tietyn pisteen jälkeen siirryn käymälään tyydyttämään itseäni ajatellen juuri näkemääni. Siksi minusta on törkeää, että jotkut tulevat saunoihin uimapuvut päällä. M48
Huippu ketju, hyvia vastauksia! Tosikot alapeukuttajat plaah.
Asiaan, itse veikkaan etta peitteli rivoja alapaalavistyksia.
Itse menen aina alasti uimahallien sekasaunaan. Jos jollain on uimapuku päällä käsken ottamaan pois koska hygienia.