Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelihenkinen perhe ja alle 70m2, vinkit kehiin!

Vierailija
27.05.2017 |

Muutamme perheen kanssa tilavasta asunnosta alle 70m2 kolmioon, kaksi lasta ja kaksi aikuista. Kova siivous on käynnissä. Onko jakaa vinkkejä arjen sujuvoittamiseksi tai jotain niksipirkkaa säilytykseen?

Sesongin mukaan olen ajatellut ainakin kierrättää vaatteet kellariin. Lasten leluista jää ainoastaan "selkeät", esim legot, duplot, autot, junarata. Huonekalut tulee olemaan ilmavia, ja suunnilleen kaikki hankitaan uusiksi jotta ovat sopivan kokoisia tilaan.

Onko muita ahtaasti asuvia? Miten homma pelaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille sellaiset ns kapteeninsängyt, joiden alla säilytystilat. Suomalainen firma tekee sellaisia tilauksesta.

Tai lapsille kerrossänky.

Pienemmän leluille säilytystila ja leikkitila olohuoneeseen, jos isommalle halutaan omaa rauhaa.

Jatkettava ruokapöytä ja vieraille istuimiksi painottavat jakkarat.

Lakanoita vain kolme settiä perheenjäsentä kohti. Yksi käytössä, yksi pesulassa, yksi kaapissa. Samoin kylpypyyhkeitä kolme, max neljä per henkilö. Hanki esim hamam-pyyhkeet tai Finlaysonin uudet Kiseleff-merkkiset kylpylakanat, kuivuvat nopeasti, vievät vähän tilaa.

Kirjat mökille, jos on mahdollista.

Vaatteista mietitään kullekin toimiva peruspuvusto.

Ei todellakaan tarvita kolmea settiä liinavaatteita ja pyyhkeitä/henkilö. Pyykit pestään samantien puhtaaksi, ei niitä viikkoa pyykkikopassa roikoteta. Enkä usko että näin säästeliäästi elävä perhe käyttää pesulaa liinavaatteisiin...

Vierailija
22/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja neljä lasta, rivitalokolmio 65 neliöö. Kaks lapsista on tässä vuoroviikoin ja kaks asuu koko ajan. Mulla on parisänky olohuoneessa, nukun pienimmän kanssa siinä. Tässä on yläkerta, jossa on kaks makkarii, poika nukkuu yksin pienemmässä huoneessa ja kaks tyttöä toisessa kerrossängyssä.

Ollaa vähä aika sit muutettu, ja joudun vielä luopumaan joistain tavaroista että tulee enemmän tilaa. Onneks on isot tilavat vaatekaapit makuuhuoneissa ja yks vaatekomero. Alakerras vessa ja yläkerrassa sauna ja kylppäri jossa myös on wc.

Kyl tähän mahtuu kun kehtaa vaan laittaa kaiken sellasen pois mikä ei oo niin pakollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ei käy kateeksi. Valitettava totuus on, että pikkunikseillä saa pikkuisen tilaa mutta eipä ne ongelmaa paranna. Suomessa jo vuodenaikojen ja säätilan vaihtelu tarkoittaa sitä että ulkovaatteille+ kengille tarvitaan paljon tilaa. Talvivaatteita on haastava pakata pois kun touko-ja kesäkuussakin voi olla pakkasta, joskus jopa juhannuksena lunta. Sitten harrastustavarat päälle, lapsi kun menee kouluun niin on hokkaria ja suksea ja kaikkien perheenjäsenten harrastuskamat vielä lisänä.

Lämpimät varastotilat voivat tuoda hiukan helpotusta mutta monessa on haju-hiiri- ja kosteusriski.

Tsemppiä!

Vierailija
24/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille sellaiset ns kapteeninsängyt, joiden alla säilytystilat. Suomalainen firma tekee sellaisia tilauksesta.

Tai lapsille kerrossänky.

Pienemmän leluille säilytystila ja leikkitila olohuoneeseen, jos isommalle halutaan omaa rauhaa.

Jatkettava ruokapöytä ja vieraille istuimiksi painottavat jakkarat.

Lakanoita vain kolme settiä perheenjäsentä kohti. Yksi käytössä, yksi pesulassa, yksi kaapissa. Samoin kylpypyyhkeitä kolme, max neljä per henkilö. Hanki esim hamam-pyyhkeet tai Finlaysonin uudet Kiseleff-merkkiset kylpylakanat, kuivuvat nopeasti, vievät vähän tilaa.

Kirjat mökille, jos on mahdollista.

Vaatteista mietitään kullekin toimiva peruspuvusto.

Ei todellakaan tarvita kolmea settiä liinavaatteita ja pyyhkeitä/henkilö. Pyykit pestään samantien puhtaaksi, ei niitä viikkoa pyykkikopassa roikoteta. Enkä usko että näin säästeliäästi elävä perhe käyttää pesulaa liinavaatteisiin...

Ok. Pesetän kyllä itse liinavaatteet pesulassa. Työllistän paikallista pienyrittäjää ja koen, että vapaa-ajalla on parempi tehdä perheen kanssa kivoja juttuja kuin käyttää aikaa pyykin kuivattamiseen ja mankelointiin. Tulisi kalliimmaksi mun itse pestä ne pyykit kuin viedä pesulaan, jos laskisin sille työlle tuntihintaa.

Jos paljon vaikka urheilee, kaksi pyyhettä per henkilö ei riitä. Tai minä ainakin pesen kylpypyyhkeet esim uimahallikäynnin jälkeen heti. Ei ne ehdi kuivua, jos on vaan kaksi pyyhettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän