Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Limpparikorit. Kuuluivatko sinun lapsuuteen?

Vierailija
27.05.2017 |

Oon maalaiskasvatti ja aina heinähommien ajaksi isä osti limsakorin joka lähti sitten mukaan heinäpellolle. Yleensä laitettiin ojaan,jossa hieman varjoisampaa.. keltaista Jaffa ja niillä vetäistävillä alumiinikorkilla :p

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin niitä kaihoten kaupassa. Faija osti  joskus kesäisin itselleen korin kaljaa ja sitten yhden pienen jaffapullon jonka jaoin sisarusteni kanssa. Ai sitä onnea jos joskun sai ihan kokonaisen pullon itselleen. Limsat yms nykyään jokapäiväinen mässy oli meillä  harvinaista herkkua 70-luvulla vaikka oltiin ihan keskiluokkaa.

Vierailija
2/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilaiskasvatti täällä. Me saatiin siskon kans sillointällöin yks pieni limpparipullo jaettavaksi. Mutta muistan kyllä ne vetäistävät korkit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulunut. Ei meillä ollut tuollaisiin asioihin rahaa.

Vierailija
4/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa saatiin aina limsakori juhannuksena! Muuten ei limsaa sitten oikeen juotukaan. Muistan aina miten jännää oli päästä valitsemaan ihan itse maut; vihreää smurffilimsaa, mustaa omppulimsaa... Lasipulloissa tietty. Mummolan perunakellarissa niitä pidettiin kylmässä ennen mökillemenoa.

Vierailija
5/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin limpsakori kuulu juhannukseen. Oi niitä aikoja:)

Vierailija
6/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limsakori juhannuksena mummun perunakellarissa täälläkin :)

90-luvulla

Muullon ei saatu limsaa, ellei käyty iskän autosta salaa nappaamassa, kun sillä oli aina työmaalla iso jaffapullo kesäisin. Hapotonta lämmintä jaffaa, vaan oli se niin hyvää :D

Vierailija
7/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan ollut vuosi 1982, kun koulun päättäjäisten aikaan naapurin poika kehuskeli meille muille pojille Coca-Cola korillaan ja pyysi meidät muut kylään. No, mehän mentiin - ja tyyppi istui polleana korinsa päällä ja joi itse limppariaan, eikä puhettakaan, että olisi kenellekään mitään tarjonnut. Kori oli punainen, joo...

M42

Vierailija
8/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille ostettiin kori limua ja sen piti riittää koko kesä kolmelle

Vierailija
9/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meille osti aina ukki mökille joka kesä parikin koria erilaisia jaffoja, joskus coca-colaa. Äiti oli kiukkunen, ei olisi antanut juoda ollenkaan. Tämä on ollut vuosina 1982-1990.

Vierailija
10/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön talkoissakin oli limskakori. Ja huom! Myös kaljakori! Tämä oli siinä 80-90 taitteessa:)

Vierailija
11/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo taloyhtiön siivoustalkoihin ostettiin lapsille aina limsakori. Kovan työn jälkeen sai juoda limsaa niin paljon kuin jaksoi *oi niitä aikoja*

Vierailija
12/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona saatiin 80-luvulla ehkä sellainen pieni pullo puoliksi siskon kanssa saunan jälkeen lauantaina, mutta meilläkin oli taloyhtiön talkoissa limsakori.

Vierailija
13/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla asuvien isovanhempiemme pienessä kivisessä kellarihuoneessa oli aina limsakori, josta me lapset saimme hakea mieluisat limsat saunan jälkeen.

Kellari oli hämärä ja kylmä, sinne laskeutuvat rappuset viileät ja sellaiset, että niillä varmasti vilisteli hämähäkkejä ja ehkä jopa hiiriä. Annoin isosiskoni luulla, että pelkään kellaria, vaikka oikeasti se oli minusta vain iljettävä, niin siskoni aina haki meille molemmille limsat.

Vierailija
14/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarivanhemmat ja pikkukaupunki, aina oli kesäisin keltaista jaffaa monta korillista :) Kuului kesään yhtälailla kuin muurikkaletut ja reissu jonnekin päin Suomea paahtavassa autossa :D Tämä kasarilla ja ysärillä.

Muutenkin vanhempani yrittivät aina antaa meille mahdollisuuksien mukaan kaikkea, sain muun muassa harrastaa ratsastusta, vaikka ysärillä iski lama ja rahahuolet.

Vierailija
15/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikonloppu meillä oli limsakori, johon saatiin itse valita limsat. :)

Vierailija
16/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limsaa ostettiin pulloittain, ei koskaan koreittain. Repäisykorkin avaaminen vähän pelotti, kun siinä meni niin usein sormet verille.

Vierailija
17/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudessa saatiin aina limsakori juhannuksena! Muuten ei limsaa sitten oikeen juotukaan. Muistan aina miten jännää oli päästä valitsemaan ihan itse maut; vihreää smurffilimsaa, mustaa omppulimsaa... Lasipulloissa tietty. Mummolan perunakellarissa niitä pidettiin kylmässä ennen mökillemenoa.

Sama täällä. Ei sitä muuten juotu. Meitä oli 6 lasta, joten tuosta korista tuli jokaiselle  3 pulloa omaa ja ne 2 ylimääräistä tasattiin. Koko juhannuksen kesti ainakin mun limsat.

Musta limsa  (ei ollut coca cola) ja Pommac oli kovia sanoja. Väritön (ei ollu Sprite).

Vierailija
18/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willy Loman kirjoitti:

Limsaa ostettiin pulloittain, ei koskaan koreittain. Repäisykorkin avaaminen vähän pelotti, kun siinä meni niin usein sormet verille.

Minua pelotti se poksahduskin.

Vierailija
19/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Ei sitä muuten juotu. Meitä oli 6 lasta, joten tuosta korista tuli jokaiselle  3 pulloa omaa ja ne 2 ylimääräistä tasattiin. Koko juhannuksen kesti ainakin mun limsat.

Musta limsa  (ei ollut coca cola) ja Pommac oli kovia sanoja. Väritön (ei ollu Sprite).

Tämä oli  siis 1970-lukua.

Vierailija
20/35 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin kuumana kesänä 1963 meillä oli jaffakori (24 pulloa) joka jaettiin sisarusten kanssa. Meitä on yhteensä 14.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä