Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanit ei syö kananmunia. Kananmunat on turhia leivonnassa, tekee esim korvapuusteistakin kovia. Vegaanit korvapuustit on parempia, kaavimaitoa tai vettä maidon tilalle, ei munaa ollenkaan ja voitelu esim soijavaniljavanukkaalla.

Vierailija
26.05.2017 |

Niin ettäs tiedät.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ap, onnistuit nostamaan verenpainetta ainakin muutamalla mammalla. 

Vierailija
22/31 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis, kananmuna nimenomaan tuo pullaan kuohkeutta. Mietipä, miksi sitä laitetaan kakkuihin? Niin,, kuohkeutta antamaan. Tein juuri tänään lapsen ylppäreihin bostonpullaa ja kyllä vain, kananmunia laitoin ja aitoa voita, eikä mitään ällöttäviä kasvisrasvoja e-koodeineen. Ja väliin runsaasti voita. Pehmeämpää ja kuohkeampaa pullaa saa hakea kuin mun leipomat. En leivo usein, mutta silloin kun leivon, niin priimaa tuppaa tulemaan ;). 

Mun puolesta jokainen saa syödä miten lystää ja tarjota juhlissaan mitä parhaaksi näkee. Jos ei jollekin maistu, niin ei se mitään. Olin itse pari vuotta sitten ylppäreissä, joissa oli vain vegaanisia tarjottavia. Joukossa oli ihan kohtalaisen hyviäkin, mutta täytekakku oli suoraansanottuna aivan hirveän pahaa. En tiedä tarkemmin mitä siinä oli, päällä oli jotain soijakermaa, jonka maku löi vaniljasokerista huolimatta läpi. Pikkuleivät olivat kovia kippanoita. Suolaiset kasvispiiraat olivat ihan hyviä, samoin joku suklaapäällysteinen kakku. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani ei syö mitään eläinperäistä. Tämä sulle 21. Mutta joo. Tuossa muutama päivä sitten oli, että joku jenkkivegaani oli ihan siirryttyään vegaaniksi laihtunut huomaamatta 20 kg, olikohan vuodessa. Mun tuttu ollut vegaani jo pari vuotta, mutta eipä ole kiloakaan lähtenyt. Päinvastoin, aina ollut ylipainoinen, mutta lotraa kookosöljyä ja -maitoa jne, että heikompaa jo hirvittää..

Vierailija
24/31 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaani ei syö mitään eläinperäistä. Tämä sulle 21. Mutta joo. Tuossa muutama päivä sitten oli, että joku jenkkivegaani oli ihan siirryttyään vegaaniksi laihtunut huomaamatta 20 kg, olikohan vuodessa. Mun tuttu ollut vegaani jo pari vuotta, mutta eipä ole kiloakaan lähtenyt. Päinvastoin, aina ollut ylipainoinen, mutta lotraa kookosöljyä ja -maitoa jne, että heikompaa jo hirvittää..

Mua kiinnostaakin, että miksi? Tajuan että lihaa ei haluta syödä eettisin perustein, mutta tuo mainitsemani esimerkki onnellisten kotikanojen munista ei selitä sitä. Vai onko syy lähinnä ns. uskonnollinen, eli että varsinaista järkiperustetta asialle ei ole, mutta periaate on periaate? En kaipaa tähän alapeukkuja vaan olen vilpittömästi kiinnostunut asiasta.

Vierailija
25/31 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpäs se teiän pyllyjänne kutittaa.

Vierailija
26/31 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan vegaaneilla on huomattavasti enemmän mielenterveyhäiriöitä kuin sekasyöjillä. Ei yllätä.

Johtuisikohan siitä, että ihmiset jotka ovat herkempiä ja tuntevat syvemmin osaavat myös asettua eläimen asemaan ja tuntea empatiaa niitä kohtaan ja haluavat olla osallistumatta kärsimyksen tuottamiseen, siksi ovat vegaaneja. Myös älykkäillä ihmisillä on enemmän mielenterveyden häiriöitä.

Vierailija
27/31 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan vegaaneilla on huomattavasti enemmän mielenterveyhäiriöitä kuin sekasyöjillä. Ei yllätä.

Johtuisikohan siitä, että ihmiset jotka ovat herkempiä ja tuntevat syvemmin osaavat myös asettua eläimen asemaan ja tuntea empatiaa niitä kohtaan ja haluavat olla osallistumatta kärsimyksen tuottamiseen, siksi ovat vegaaneja. Myös älykkäillä ihmisillä on enemmän mielenterveyden häiriöitä.

Tais tulos kolahtaa, kun noin selittelet?  :)

Vierailija
28/31 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vegaanit ei syö kananmunia? Onko kyse pelkästään tehotuotetuotannosta? Jos vegaanilla olisi omalla takapihallaan pieni kanala, jossa saisivat elää lajinomaista elämää, olisiko kananmunan syöminen sitten ok?

Mulla on kyse tehotuotannosta. Jos mulla olisi oma kanala, voisin syödä munia. Samoin jos olisi oma lehmä tai vuohi yms. niin varmasti tekisin juustoa ja käyttäisin sitä maitoa. Hyönteistenkin syömistä olen ajatellut. Nilviäisiä olen kokeillut hiljattain. Ne ovat hyviä, mutta maha tuntuu menevän sekaisin. Mutta joo, munia on ikävä, samoin homejuustoa, mutta minkäs teet. Mulla on vegaanikaveri, joka uskoo vegaaniruokavalion olevan terveellisin. Itse en siihen usko. Tällä kaverillani on syömishäiriö. Hänellä ei ole eettisiä perusteita, joten retkahduksia sattuu.

Jos jostain syystä en enää voisi olla vegaani, rupeaisin varmaankin syömään kalaa, mutta muun pitäisin samanlaisena kuin nyt. Parasta olisi itse kalastaa. Tekisin ainakin likaisen työn itse.

Välttelen muuten prosessoituja ruokia niin paljon kuin mahdollista. En syö vegaanisia korvikkeita juuri koskaan, enkä puputa soijaa. Korvikkeet ovat todella kalliitakin.

Vierailija
29/31 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vegaanit ei syö kananmunia? Onko kyse pelkästään tehotuotetuotannosta? Jos vegaanilla olisi omalla takapihallaan pieni kanala, jossa saisivat elää lajinomaista elämää, olisiko kananmunan syöminen sitten ok?

Itse syön vegaanipainoitteisesti ja tuo olisi ok. Ostaisin mielelläni kananmunia, jos tietäisin että kanalan kukonpoikia ei teurastettaisi koska ne eivät pysty munimaan ja jos kanojen annettaisiin elää rauhassa eikä ritilähäkkeihin sullottuina.

Vierailija
30/31 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä paljon heinäpelloilla heiluttaisi vegaanin eväillä, raskaammasta työstä puhumattakaan.

Vierailija
31/31 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä paljon heinäpelloilla heiluttaisi vegaanin eväillä, raskaammasta työstä puhumattakaan.

Mä olen miespuolinen vegaani. Pystyn raskaisiin hommiin samalla tavalla kuin ennenkin. Oikeastaan paremminkin. Sekasyöjänä söin huonommin kuin nyt, eli voipi johtua siitäkin. Teen sukulaisille paljon hanttihommia. Voisin tulla heinäpellollesikin pientä korvausta vastaan, mikäli se on lähellä.

Energiaa vegaanisessa ruuassa on usen vähemmän kuin sekasyöjän annoksessa, mutta pitää vaan syödä enemmän, mikä sopii mulle vallan mainiosti.