mikä on teidän mielestä iso ikäero parisuhteessa?
Itse ajattelen, että yli 20 vuotta.
Ihmettelen, kun moni pitää jotain 7-10 vuottakin isona ikäerona. Itse en oikein pysty noin näkemään. Jos joku näkee, niin ok, ei tämä mikään kinaamisen aihe ole :D
Kommentit (22)
Yli 20 vuotta. Sillon kun vanhempi osapuoli voisi hyvin olla ikänsä puolesta nuoremman isä tai äiti. Ihan älytöntä että jotain 10-12v ikäeroja pidetään suurina!
Olen parisuhteessa kokenut 15-20 v ikäeron suureksi, mutta tunnen pitkään yhdessä olleita, joita tuollainen ikäero ei haittaa.
12 vuotta alkaa olla mulle kipuraja. Ja jos saisi valita, niin mieluummin nuorempaan suuntaan. Vanhemmat miehet ei oo mun juttu.
n36
Se riippuu henkilöiden i'istä. Jos iät on 50 ja 60, ero on lähes olematon. Jos iät on 18 ja 28, ero on aika iso muttei liian iso välttämättä.
15-20v ja yli, riippuu tosin ihan siitä minkäikäisiä ne henkilöt ovat. Vanhemmalla iällä ikäero jonkin verran kaventuu mutta kyllä 20v tuntuu sielläkin; toinen on vielä vireässä kunnossa ja toisella on vaikka mitä prenkkaa; toinen on eläkkeellä ja toinen työelämässä tai toinen on jo ihan vanhus ja vanhuudenvaivainen ja toinen juuri eläkkeelle jäänyt.
Jostain syystä miehet tuntuvat haluavan vielä 60-70v itseään jopa 30 vuotta nuoremman naisen. Ketä nuorta naista kiinnostaa mies joka on hänen isäänsäkin vanhempi?
Joillakin voi toimia kyllä isokin ikäero, se on terveydestä ja vireydestä ja persoonasta kiinni.
Olen tottunut ajatuksena siihen, että ikäeroa voi olla monta vuotta, koska omilla vanhemmilla oli ikäeroa 14 vuotta. Nuorempi (äiti) oli heidän tavatessaan minua ehkä vähän nuorempi, olen nyt 26. Pitäisin kaikkia 3:lla alkavia kaksinumeroisiä ikiä normaaleina mahdolliselle kumppanille. Alle 3-kymppiset miehet tuntuu kamalan nuorilta kumppaniksi ajateltuna, vaikken ole itse sen kypsempi. Mutta mun ikäiset miehet eivät ole koskaan osoittaneet kiinnostusta mua kohtaan, ehkä siksi en edes harkitsisi heitä siinä mielessä.
30 vuotta. Itselläni,53 vuotiaalla on 33 vuotias rakas
Itse pidän vanhemmista ja kokeneemmista miehistä. Mulla ja exällä 16v. Ikäeroa. Yhdessä oltiin kolmisen vuotta. Silloin,tällöin edelleen harrastamme seksiä ja voin kertoa etten sen parempaa kyytiä ole koskaan kenenkään muun kanssa kokenut. Ei noista oman ikäisistä jonneista ole siihen nähden mihinkään..
Olen 34v. nainen ja vastasin 6-8 vuotta. Itse en voisi kuvitella seurustelevani nelikymppisen miehen kanssa ja toisinkin päin olisi vähän liikaa (siis 6-8v. nuoremman kanssa seurustelu). Vanhempana ei ehkä olisi enää niin iso juttu.
Vastasin 6-8 vuotta. Mutta mä olenkin vasta 20v. Ikäeron merkitys varmaan kavenee vanhemmiten. Ehkä sitten kolmekymppisenä 6-8 vuotta ikäeroa ei olisi mikään big deal, mutta nyt deittailisin lähinnä vain max 2v. nuorempia ja max 4v. vanhempia miehiä.
Vastasin, että 13-16 vuotta. Koska siinä on yksi sukupolvi. Ja sukupolvien välinen kuilu on totta. Kuilu voi olla vain kaivo, eikä mikään railo, mutta jokin kuilu siinä on.
N48
Ihmisistä kiinni. Joku on nelikymppisenä vielä ihan lapsellinen hupakko, toinen on syntynyt keski-ikäisenä murehtijana. Pääasia että persoonat täydentävät toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Yli 20 vuotta. Sillon kun vanhempi osapuoli voisi hyvin olla ikänsä puolesta nuoremman isä tai äiti. Ihan älytöntä että jotain 10-12v ikäeroja pidetään suurina!
Näin juuri. Ei vaan vuodet vaan elämäntilanne.
Miehet tarvitsevat nuorta lihaa elääkseen. Nuorten 16-> on annettava pildeä vanhoille papoille.
Mun mielestä 10 vuotta on iso ikäero, jos sitä ajattelee tavallaan vain numerona, mutta parisuhde voi toki toimia ihan hyvin ikäerosta huolimatta. Jos kyse on kovin nuorista tai vanhoista ihmisistä, niin pienempikin ikäero voi olla iso. Aloin seurustella 20-vuotiaana minua 6,5 vuotta vanhemman puolisoni kanssa, ja silloin vasta tutustuttuamme ikäero tuntui niin isolta, ettei meistä kumpikaan aluksi kuvitellut, että meistä koskaan voisi tulla paria. Kuinkas kävikään...
Jo 10v on iso ikäero. Älkää nuoret naiset haksahtako liian vanhoihin. Myöhemmin kaduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jo 10v on iso ikäero. Älkää nuoret naiset haksahtako liian vanhoihin. Myöhemmin kaduttaa.
Tämä on niin totta. Vanhemmat miehet osaa kyllä puhua nuoren naisen ympäri, liehitellä, hurmata, kehua maasta taivaisiin jne. Joillekin miehille se on niin tärkeää, että nainen on huomattavasti nuorempi, se on vähän sellainen status juttu. Tällainen miestyyppi ei kuitenkaan koskaan kasva henkisesti aikuiseksi.
Minusta se on ennen kaikkea ikäkysymys. 15-18 on iso ikäero lainkin mukaan. 20-30 on paljon, tai 30-50.
Mummo oli 19 ja ukki 38 kun menivät naimisiin ja saivat vuoden päästä äitini. Olivat melkein 50 vuotta naimisissa, joten hieno homma. Tosin ukki oli viimeisen vuosikymmen dementti pappa ja mummo vireä keski-ikäinen. Ei se mielestäni mikään ideaalitilanne ole.