Kävin marketissa ja sillä välin jokin ällöttävä puu satsitti vasta pesetetyn autoni päälle!!!
Jätin tänään pesufirmassa pesetetyn autoni marketin parkkipaikan reunalle, ja vajaan puolen tunnin päästä kävelin autolle niin se oli täynnä jotain kartion mallisia pihkaisen tahmeita satsituksia jotka eivät meinaa lähteä millään irti, niistä jää keltaisia jälkiä, niin maalipintaan kuin tuulilasiin! Juuri kun olivat saaneet autoni kiiltävän puhtaaksi ja kaikin puolin edustavan näköiseksi!
Mikä hiton puulajike tekee tuollaista ja miksi? Miksi tuollaisia ikäviä, haitallisia ja ihan hyödyttömiä puita ei voi hävittää luonnosta?
Huomasin äsken että yksi tuollainen ällö oli jäänyt jopa kenkäni pohjaan kiinni, ja jätti tahmean raidan jota ei meinaa saada kengän nahkapohjasta hangattua millään irti. Helvetin luonto!!
Kommentit (32)
Minä en koskaan pysäköi puun alle.
Opin tänään uuden sanan, satsitti 😍
Niin ja luulen, että se puu on tärkeämpi tälle maapallolle kuin ap ja ap:n edustava auto.
Voi voi, jos kaikki luontokappaleet ruvettaisiin yksi kerrallaan eliminoimaan ettei kukaan autoilija hermostuisi, niin mitä meille tänne jäisi?
Sillä puulla on oma tehtävänsä ekosysteemissä. Sitä ei kiinnosta sinä ja sun auto.
Tää oli järjettömän hauska! Parasta av:ta aikoihin!
Olen edelleen järkyttynyt tuosta puun tekemästä vandalismista, mutta mieheni lupasi käydä pesettämässä autoni uudestaan vielä tänään.
Harmittaa todella paljon nuo kengät, koska harmikseni laitoin juuri tänään paremmat Manolot jalkaan töihin, eikä tuota kenkämallia saa enää mistään.
Ei nuo puut tuollaisia ennen olleet, mikä on saanut ne toimimaan noin? Ilmaston lämpeneminen? Lisääntyneet saasteet?
Miksi juuri minun auto, joka ei edes saastuta koska se on sähköauto!!!
-ap-
No, kyllä se puu vähemmän ympäristöään saastuttaa kuin se sinun peltilehmäsi. Ja todennäköisesti puulla on myös parempi syy tiputella tahmeita "joitakin" (ihan uusi sana minulle tuo satsitti) kuin sinulla kaasutella autollasi.
Vierailija kirjoitti:
Lehmus on kova satsittamaan.
Mieheni sanoi minulle että valitettavasti puun satsittaminen taisi osua juuri minun autooni.
En minä edes tiedä mitä tuollainen tarkoittaa. Mieheni on liikkunut enemmän luonnossa, joten hän tuntee nuo luontotermit ja -jutut paremmin.
-ap-
Ei siitepölyaikaan kannata pesettää autoa. On kohta ihan yhtä keltainen. Juhannuksesta eteenpäin voi taas pestä ja pysyy puhtaampana pidempään.
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä se puu vähemmän ympäristöään saastuttaa kuin se sinun peltilehmäsi. Ja todennäköisesti puulla on myös parempi syy tiputella tahmeita "joitakin" (ihan uusi sana minulle tuo satsitti) kuin sinulla kaasutella autollasi.
Kun minä nimenomaan hankin uuden SÄHKÖAUTON tänä vuonna, eli Teslan, koska en halua saastuttaa luontoa! Vaikken varsinainen luontoihminen ole. Toki pidän leikkokukista kuten ruusuista, eli ihan vieraantunut en sentään luonnosta ole.
Näinkö luonto kiittää minua?! Voisin kostoksi palata takaisin isoon bensakone-citymaasturiin ja mennä kaasuttelemaan sillä nenä pystyssä sen puun viereen että haistelepas tätä! Kyllä oikeasti pistää vihaksi, ja viikonloppu on pilalla.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minä nimenomaan hankin uuden SÄHKÖAUTON tänä vuonna, eli Teslan, koska en halua saastuttaa luontoa! Vaikken varsinainen luontoihminen ole. Toki pidän leikkokukista kuten ruusuista, eli ihan vieraantunut en sentään luonnosta ole.
Näinkö luonto kiittää minua?! Voisin kostoksi palata takaisin isoon bensakone-citymaasturiin ja mennä kaasuttelemaan sillä nenä pystyssä sen puun viereen että haistelepas tätä! Kyllä oikeasti pistää vihaksi, ja viikonloppu on pilalla.
-ap-
Leikkokukista pitäminen ei kyllä ole mitään luontoon liittyvää :D
Ja voit olla varma, että luonto ei kiitä sinua yhtään mistään. Sellainen on trollien osa tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Manolot-kohta oli suosikkini.
No eivät nuokaan puussa kasva! :( Kirjaimellisesti.
Ostin ne aikoinani New Yorkista ja ne ovat eräät suosikeistani. Lähin ostopaikka taitaa olla Lontoo. Onko kenelläkään hyvää vinkkiä miten tuommoisen tahmean satsituksen saa irti kengän nahkapohjasta, sitä kuitenkaan vahingoittamatta?
-ap-
Ap, sinun pitää pysäköidä markettiin, jossa on parkkihalli, ei kasva puita. Itsekin olen luonnon ja eläinten ystävä, ja joo linnut kiittävät paskantamalla konepellille, so what. Nyt ei kannata pesettää, on äkkiä keltaisen sävyllä koristeltu(siitepöly). Kuitenkin rakastan kaikkia eläimiä ja puita.
Solsidan-sarjassa ne ei tykänneet jostain puusta joka peitti kauniin näköalan merelle, niin ne kävi hakemassa jostain kaupasta sellaisia myrkkyainenappeja (?) jotka laitettiin puuhun ja puu kuoli. Oliskos semmoset jotain? =D Eiks niillä sais kaikki huonot puut veke?
Mun mielestä Suomesta vois oikeesti hävittää vaikka ensin kaikki koivut, niin suurin osa väestöstä ei saisi enää pirullisia allergiaoireita monen viikon ajan.
Koivujen tilalle voisi istuttaa jotain hienompia puita, kuten tammea. Oravatkin tykkäis niistä enemmän kun saisivat tammenterhoja syödäkseen, koivun siitepölyn sijasta.
Ai että miksi puu tekee tuollaista? Oletko kuullut ikinä siitepölystä ja sen tarkoituksesta? Sitä puuta ei kiinnosta sun autosi pölyttämisvaiheessa. Hmm, eikä oikeastaan koskaan muulloinkaan. Sellaisia ne puut ovat.