Naapurin lapset kiusaavat
Asun alimmassa kerroksessa, ja riesaksi ovat muodostuneet naapuruston lapset, jotka heittelevät ikkunoihini milloin jalkapalloa, milloin pikkukivia, milloin kananmunia, mitä nyt milloinkin käsiinsä saavat.
Olen pyytänyt heitä lopettamaan, olen ollut yhteydessä vuokranantajaan (joka puolestaan ollut yhteydessä vanhempiin), olen yrittänyt jutella vanhempien kanssa. Pyytänyt, vaatinut, uhannut poliisilla ja sosiaalitoimella ja ties millä. Kertonut jopa lemmikkieni stressaantumisesta.
Mikään ei auta. Vanhemmat syyttävät lapsensa ADHD:ta, penskat näyttävät keskisormea, ja vuokranantaja kohauttelee olkiaan, koska saa ed. vastaukset itsekin.
Muutan syksyllä asunnosta pois, mutta vielä pitäisi puolisen vuotta jaksaa. Onko vinkkejä?
Kommentit (26)
Ja tämä ei siis ole mikään uusi ongelma, vuokranantaja suhtautuu väsyneesti tähän, koska tätä on jatkunut ties kuinka kauan, siis jo ennen minua. Ilmeisesti tämä on ollut yksi syy, miksi edellinen muutti, ja miksi minäkin pian muutan. AP
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
No seuraavan kerran kun parvekkeelle heitetään jotain niin jotain menee rikki. Mieluummin jotain kallista kuten merkkiaurinkolasit tai älypuhelin. Luulisi innon laantuvan kun alkaa laskua pukkaamaan. Munista muuten pitäisi joka tapauksessa mennä puhdistuksesta lasku.
Viimeksi kun meni jotain rikki niin tein poliisille ilmoituksen vakuutuksen vuoksi. Takaisin tuli vastaus että "Ei aiheuta toimenpiteitä, koska vastaaja on niin nuori (8-vuotias)." Vanhemmilta ei mitään reaktiota. Parvekelasit ja muut ikkunat on mulla aina kiinni, eli sisään ei tuota tavaraa niin ropise, mutta vituttaa, kun jatkuvasti saa pelätä, et millon tulee ikkuna niskaan. Tai lemmikin niskaan. Tai jos jotain menee paskaksi kun olen töissä ja sit kissa astuu lasinsirun päälle jne. Tai niinku eilisiltana, kun olin jo mennyt nukkumaan, kun makkarin ikkunaan osui joku pallo klo 23 illalla. AP
Yllättävän tyypillisesti tälle palstalle et vissiin nyt sitten halua apua etkä halua käsittää mitä yritin sanoa....
Ei poliisin tarvitse mitään tehdä. Kyseessä on lasku sinun rikotusta omaisuudestasi. Vai korvaako sinun kotivakuutuksesi naapurin lapsen ilkivaltaisesti rikkoman sinun irtaimistosi vastikkeetta?
Rikkoutuminen menee näin rautakangesta väännettynä: kun parvekkeelle löpsähtää seuraavan kerran muna katsot komerosta sen kalliin vaatteesi, joka alkaa vähän jo rispaantua. Se oli parvekkeella tuulettumassa kun sinne heitettiin muna. Vaate on pilalla.
Kun parvekkeelle kopsahtaa kivi se osui matkalla mehukannuun ja mehu roiskui vaatteen päälle. Vaate on pilalla.
Vanhemmat tai se lähivanhempi... on taatusti palstan laiskaperseitä
Itsellänikin on ongelmia tiettyjen naapurinlapsien kanssa, kerrostalossa kun asun. Se ilmenee lähinnä oviin koputuksilla ja ovikelloon pimpottamisella, jonka vuoksi olen ottanut ovikellon pois oveltani. Tänäänkin joku lapsista oikein rummutti oveani ja sitten lähti juosten pois. En kuitenkaan ole liiemmin välittänyt.
Huoh. Lapset pelasivat jo ennen muuttoani palloa talon seinää vasten (siis sisääntulokerroksen, mun asunnon alapuolella). Tämä tärisytti myös mun asunnon seiniä, hyllyjä, ikkunoita. Muutaman kerran pallo osui myös mun ikkunoihin. Menin tietysti parvekkeelle katsomaan, että mitä tapahtuu. Pyysivät anteeksi, annoin, ja poistuivat. Sitten tämä toistui. Ja toistui taas. Jossain vaiheessa kysyin nätisti, että mitäs jos menisitte tuohon 50 metrin päähän pallokentälle pelaamaan, ettei käy hassusti, kun siinä ois enemmän tilaakin ja ihan oikeet maalit? Juu ei. Ja sitten se pallo (ja kaikki muukin) alkoi tulla tarkoituksella ikkunoihin. AP