Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin lapset kiusaavat

Vierailija
26.05.2017 |

Asun alimmassa kerroksessa, ja riesaksi ovat muodostuneet naapuruston lapset, jotka heittelevät ikkunoihini milloin jalkapalloa, milloin pikkukivia, milloin kananmunia, mitä nyt milloinkin käsiinsä saavat.

Olen pyytänyt heitä lopettamaan, olen ollut yhteydessä vuokranantajaan (joka puolestaan ollut yhteydessä vanhempiin), olen yrittänyt jutella vanhempien kanssa. Pyytänyt, vaatinut, uhannut poliisilla ja sosiaalitoimella ja ties millä. Kertonut jopa lemmikkieni stressaantumisesta.

Mikään ei auta. Vanhemmat syyttävät lapsensa ADHD:ta, penskat näyttävät keskisormea, ja vuokranantaja kohauttelee olkiaan, koska saa ed. vastaukset itsekin.

Muutan syksyllä asunnosta pois, mutta vielä pitäisi puolisen vuotta jaksaa. Onko vinkkejä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piiskaa paljaalle pyllylle.

Noo... Enpä taida. AP

Vierailija
2/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vinkkejä. Ei noin avutonta voi auttaa. Toivottavasti uudessa asuinpaikassasi ei ole aggressiivisia gerbiilejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia. saavat olla kiitollisia kun olet ollut mukava heille. kaikki eivät nimittäin ole.

Vierailija
4/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäpä tässäkään tapauksessa naapuriperhe muuta haluaa kuin epätoivoisesti huomiotanne. sitähän kiusaajat aina vain haluaa, että joku huomaisi minutkin.

Vierailija
5/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No seuraavan kerran kun parvekkeelle heitetään jotain niin jotain menee rikki. Mieluummin jotain kallista kuten merkkiaurinkolasit tai älypuhelin. Luulisi innon laantuvan kun alkaa laskua pukkaamaan. Munista muuten pitäisi joka tapauksessa mennä puhdistuksesta lasku.

Vierailija
6/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä jätkä kirjoitti:

No seuraavan kerran kun parvekkeelle heitetään jotain niin jotain menee rikki. Mieluummin jotain kallista kuten merkkiaurinkolasit tai älypuhelin. Luulisi innon laantuvan kun alkaa laskua pukkaamaan. Munista muuten pitäisi joka tapauksessa mennä puhdistuksesta lasku.

Näinpä.

tuntuisi myös siltä, että naapurissa ei asu aikuisia tai vanhempia ollenkaan, joten kyseessä on lasten heitteillejättö ja se valitettavasti vaatii myös esim sosiaalipuolen puuttumista asiaan.  ehkä sinne voisi aloittaa käynnit, jossa opastettaisiin "vanhempia" siitä miten lapsille tulee asettaa rajojakin.

Vierailija
7/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä jätkä kirjoitti:

Viimeksi kun meni jotain rikki niin tein poliisille ilmoituksen vakuutuksen vuoksi. Takaisin tuli vastaus että "Ei aiheuta toimenpiteitä, koska vastaaja on niin nuori (8-vuotias)." Vanhemmilta ei mitään reaktiota. Parvekelasit ja muut ikkunat on mulla aina kiinni, eli sisään ei tuota tavaraa niin ropise, mutta vituttaa, kun jatkuvasti saa pelätä, et millon tulee ikkuna niskaan. Tai lemmikin niskaan. Tai jos jotain menee paskaksi kun olen töissä ja sit kissa astuu lasinsirun päälle jne. Tai niinku eilisiltana, kun olin jo mennyt nukkumaan, kun makkarin ikkunaan osui joku pallo klo 23 illalla. AP

Vierailija
8/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi vanhempien reaktiot ovat jatkuvasti luokkaa "Ei ollu meidän lapsi, missä todisteet??" AP

Vierailija
9/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi vanhempien reaktiot ovat jatkuvasti luokkaa "Ei ollu meidän lapsi, missä todisteet??" AP

nimenomaan, ei ole heidän lapsensa. siinähän se totuus tuli. "ei meillä edes ole lapsia". hallelujah vaan

Vierailija
10/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa ämpärillinen vettä ja heitä päälle, toista AINA kun heittävät jotain. Sinähän kastelit vain nurmikkoasi, oliko siinä joku muka alla.. Hups.

Vierailija
11/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita riistakamera partsille, lasit kiinni. eVillestä tai mistä nyt löydät 150 egee about. Todisteet jos jotain hajoaa, joo, oli teidän pikkupaska.

Vierailija
12/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa ämpärillinen vettä ja heitä päälle, toista AINA kun heittävät jotain. Sinähän kastelit vain nurmikkoasi, oliko siinä joku muka alla.. Hups.

Tätä olen harkinnut, mutta mun parvekkeen alapuolella on vain asvalttia ja sisäänkäynti rappuun. Pikkusen riskaabeliks menee, ettei sitten mene ihan syyttömien sivullisten niskoille. AP

Vierailija
13/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita riistakamera partsille, lasit kiinni. eVillestä tai mistä nyt löydät 150 egee about. Todisteet jos jotain hajoaa, joo, oli teidän pikkupaska.

Saako yleisiä tiloja kuvata, eli siis parvekkeen alapuolista pihaa? Mun tietääkseni saa kuvata vain omaa parvekettaan tai kämppäänsä niin, ettei kuviin tule yleisiä alueita. Eihän niissä siltikään näy muuta kuin että jotain tuli sisälle, kamaa meni rikki, mutta kuka heitti ei näy. Mut se kävi mielessä, et jos vaan viritän parvekkeelle/ikkunoihin lapun, jossa lupee "kameravalvonta". AP

Vierailija
14/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastaavalainen tilanne yläkerran ja viereisen naapurin lapsista pari vuotta sitten muutin kerrostaloon kaikki alkoi hyvin paitsi viikonloppuisin tilanne muuttui. Mun ovikelloon soitettiin ekan kerran kävin avaamassa ketään ei näkynyt, sitten meni pari päivää ovikelloo soitettii uudelleen menin eteisen oven jäin kuuntelemaan kuuluuko mitään kuulin toisen naapurin ovikellon soivan ja miehen huutavan: "Pojat! Nyt loppu tai kerron vanhemmillenne!" Silloin ajattelin "jaa naapurin mukulat, no sitä itsekin tein pilapimpotuksia ne ovat vaa lapsia" seuraavana päivänä soi uudelleen en avanut, sitä seuraavana soi ovikello en avanut, soi viikonloppuna en avanut enkä sitä seuraavana enkä ollenkaa. Viimein ajattelin nyt ne lopetti ovikelloni soittamisen kokonaan! No ei mennyt kun muutava päivä ovikello soi ja ryntäsin ovelle avasin oven näin pieniä poikia tuijottamassa silmät pyöreinä ja toiset pikku pojat sanoivat: "tulkaa jo! Äkkiä!" Sitten sanoin näille muille pojille lopettavat ovikellon rämpytyksen väittivät "ei me sitä tehty" jatkoin vielä: "no kuitenkin joku teistä teki ja nyt loppu" sitten meni kuukausi soitti ovikelloa en mennyt avamaan ja nyt ne ovat lopettanut ovikellon rämpyttelyn, koska en reagoinut enkä mennyt ovea avamaan.

Olen nähnyt poikia useasti ulkona korjailemassa polkupyöriä tai touhuamassa enkä ole niille sanonut mitään, sitten yhtenä päivänä oli pääsiäinen (viime vuonna) posti luukusta tuli kirje "hyvää pääsiäistä XD" ajattelin onko poikien tekemä, kun kirjoitus oli epäselvä.

Eli tällainen kerrostalo elämä kokemus. Kyllä vitutti ovikelloani soitettiin, mutta annoin vaa olla lopulta ne lopettivat. En tiedä syytä, mutta en ollut ainoa kenen ovikelloa soitettiin

Vierailija
15/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vastaavalainen tilanne yläkerran ja viereisen naapurin lapsista pari vuotta sitten muutin kerrostaloon kaikki alkoi hyvin paitsi viikonloppuisin tilanne muuttui. Mun ovikelloon soitettiin ekan kerran kävin avaamassa ketään ei näkynyt, sitten meni pari päivää ovikelloo soitettii uudelleen menin eteisen oven jäin kuuntelemaan kuuluuko mitään kuulin toisen naapurin ovikellon soivan ja miehen huutavan: "Pojat! Nyt loppu tai kerron vanhemmillenne!" Silloin ajattelin "jaa naapurin mukulat, no sitä itsekin tein pilapimpotuksia ne ovat vaa lapsia" seuraavana päivänä soi uudelleen en avanut, sitä seuraavana soi ovikello en avanut, soi viikonloppuna en avanut enkä sitä seuraavana enkä ollenkaa. Viimein ajattelin nyt ne lopetti ovikelloni soittamisen kokonaan! No ei mennyt kun muutava päivä ovikello soi ja ryntäsin ovelle avasin oven näin pieniä poikia tuijottamassa silmät pyöreinä ja toiset pikku pojat sanoivat: "tulkaa jo! Äkkiä!" Sitten sanoin näille muille pojille lopettavat ovikellon rämpytyksen väittivät "ei me sitä tehty" jatkoin vielä: "no kuitenkin joku teistä teki ja nyt loppu" sitten meni kuukausi soitti ovikelloa en mennyt avamaan ja nyt ne ovat lopettanut ovikellon rämpyttelyn, koska en reagoinut enkä mennyt ovea avamaan.

Olen nähnyt poikia useasti ulkona korjailemassa polkupyöriä tai touhuamassa enkä ole niille sanonut mitään, sitten yhtenä päivänä oli pääsiäinen (viime vuonna) posti luukusta tuli kirje "hyvää pääsiäistä XD" ajattelin onko poikien tekemä, kun kirjoitus oli epäselvä.

Eli tällainen kerrostalo elämä kokemus. Kyllä vitutti ovikelloani soitettiin, mutta annoin vaa olla lopulta ne lopettivat. En tiedä syytä, mutta en ollut ainoa kenen ovikelloa soitettiin

Munkin ovikelloo rimputeltiin, mut siihen toimi just toi ettei välitä. Ja lopulta se, et ruuvasin koko ovikellon veks ovesta. Tollasen kanssa voiskin elää, mut kuivunu kananmuna ikkunassa on vaan jotain niin ällöttävää, rasittavaa, oksettaava, haisevaa, hankalastipuhdistettavaa ettei vaan enää oikein huumori riitä. AP

Vierailija
16/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poliisi ei toimi niin lastensuojeluun yhteys. Selvittäisin vielä lakimiehen kanssa voiko asiaa viedä eteenpäin. Vaikka tekijä 8-vuotias on hän korvausvelvollinen. Lähettäisin laskun sotkuista. Kuvia myös kannattaa ottaa todistusaineistoksi.

Vierailija
17/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä jos lopettaisit sen tyhjän uhkailun ja toteuttaisit uhkauksesi. Joka kerta kun rikkovat tai sotkevat jotain niin poliisille rikosilmoitus, vaikka vastaus olisikin ettei aiheuta toimenpiteitä. Tarpeeksi monta kun teet, niin uskoisin että jossain vaiheessa ottavat perheeseen yhteyttä. Lasun olisin tehnyt jo aikapäiviä sitten. Ja et nyt voi olla tosissasi että käytät omaa vakuutustasi, joidenkin naapurin kakaroiden tuhojen korvaamiseen. Korvausvaatimukset kakaroiden vanhemmille tietysti! Ja ikkunoiden pesulaskut yms. samaan osoitteeseen.

Vierailija
18/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunien heittelystä menisin ehdottomasti vanhempien puheille, ja kysyisin että tulevatko lapset vai vanhemmat itse siivoamaan, vai laitanko siivousfirman laskun tulemaan. Ihan itse saavat valita. Lasun tekisin myös ehdottomasti, ei tuossa pelkästä ADHD:sta ole kyse, vaan vanhemmilla olla kyllä pahoja puutteita kasvatustaidoissa, jos eivät mitenkään edes yritä puuttua lastensa toimintaan.

Vierailija
19/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiusaavat?

Ihan itsestä kiinni olla hyvissä väleissä muihin varsinkin lapsiin. Olet tietysti veemäisellä naamalla valittanut jostain vahingossa tehdystä jutusta. 

Siitä kierre on alkanut. 

Itse saan kovasti käytetyssä pihassa olla ihan rauhassa ekassa kerroksessa. Joskus vien tuuttipaketin lapsille ja saavat tulla tänne kyläilemään ja katsomaan koiraa halutessaan. Isommat saavat viedä sitä uloskin (hyvin pieni koira)

Ystävällinen ja lämmin ihminen ei ajaudu tuollaisiin ongelmiin. 

Vierailija
20/26 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kerro mitä itse on tehnyt. 

Ei lapsilla ole mitään intressiä ruveta piinaamaan yhtäkkiä jotain naapuria. Joku veemäinen vela ja täällä on taas mielenterveysongelmaiset koolla huutaen poliisia.