Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lempi creepypastasi?

Vierailija
25.05.2017 |

Minun on Russian Sleep Experiment.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slenderman.

Vierailija
2/23 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarvimakarooni ja grillimauste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan myös tuo Russian Sleep Experiment.

Vierailija
4/23 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeff The Killer

Vierailija
5/23 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ted The Caver. Tässä linkki: http://www.angelfire.com/trek/caver/page1.html

Aika pitkä, mutta jäi mieleen. Voisikin lukaista uudelleen nostalgiaa herättämään.

Vierailija
6/23 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta á lá Hannibal

Vierailija
7/23 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Seer of possibilities.

Vierailija
8/23 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se missä se pieni poika joutui aina nukkumaan sellaisen kummituksen kanssa.

Tai sitten se missä saatana oli siinä peilissä ja silleen.

Vierailija
9/23 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Creepypastat on ihania, yksi nykykulttuurin hauskimmista keksinnöistä.

Mainitsen viisi.

The Rake

Candle Cove (suom. Kynttiläpoukama)

Why Babies are Born Screaming

The Expressionless

1999

Vierailija
10/23 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Expressionless on niin creepy.

Vierailija
11/23 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositelkaa lisää hyviä creepypastoja. Luin/kuuntelin jo useimmat tästä ketjusta. Youtubessa on enkuksi melkein kaikki. 

Vierailija
12/23 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tästä ketjusta nyt ensimmäisen kerran elämässäni sanan creepypasta. Voisko joku valaista mitä se on, vai googlaanko?

Vierailija
13/23 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Creepypasta on karmiva/pelottava tarina, yleensä melko lyhyt. Tapahtumat on yleensä sellaisia että ne voivat tapahtua kenelle tahansa tavalliselle ihmiselle. Creepypastatarinaan voi liittyä myös meemi eli kuva tai videonpätkä. En tiedä mistä nimitys pasta tulee.

Vierailija
14/23 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha ai tässä puhutaankin jostain kauhutarinoista ilmeisesti? :D Luulin, että mulla on mennyt joku uusi ruokatermi ohi ja että tässä puhutaan jostain erikoisista pasta-annoksista :D:D:D noh, aina oppii uutta!

Vierailija
15/23 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Creepypasta on karmiva/pelottava tarina, yleensä melko lyhyt. Tapahtumat on yleensä sellaisia että ne voivat tapahtua kenelle tahansa tavalliselle ihmiselle. Creepypastatarinaan voi liittyä myös meemi eli kuva tai videonpätkä. En tiedä mistä nimitys pasta tulee.

Tämä on tyypillinen elementti. Tarinoihin myös liittyy tyylillinen oletus, että ne saattavat pitää paikkaansa, eli ovat "tositarinoita" (vaikka tietenkin ne ovat keksittyjä oikeasti).

Tarinat sijoittuvat yleensä urbaaniin nykyaikaiseen ympäristöön; creepypasta on läheistä sukua ns. urbaaneille legendoille, joita on ollut jo minun lapsuudessani 80-luvulla (esim. liftari-kauhujutut). Tarina saattaa perustua löyhästi oikeisiin tapahtumiin, mutta ovat dramatisoituja ja rajusti liioiteltuja.

Creepypasta-tarinoille on tyypillistä myös, että ne rikkovat tabuja. Aiheena voi olla vakavissa tarinoissa esim. perheväkivalta, insesti tai mielen pirstoutuminen. Tai tabuaihe on piilotettu tarinan symboliikkaan, jolloin tarinasta jäävä fiilis on vain epämääräisen karmiva.

Kolmantena piirteenä mainitsen vielä, että ne edustavat aika usein tietylle internetin alakulttuurille tyypillistä aatetta, että viranomaisiin tai esim. viralliseen historiankirjoitukseen ei voi luottaa. Tosikoille en suosittelisi tätä genreä.

Creepypastaa pidetään yleensä nuorison juttuna, mutta itse asiassa meitä aikuisia "faneja" on aika paljon. Varsinkin vakavimpien tarinoiden kohdalla tulee miettineeksi, kuka tarinan on kirjoittanut ja miksi.

Vierailija
16/23 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on mainittu monia hyviä. Penpal on myös jännä, pitempi tarina.

Vierailija
17/23 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko pasta, mutta sellainen mustavalkoinen japanilainen(?) sarjakuva, niitä on useampi samalta piirtäjältä, mutta tässä vuoressa on ihmisen mentäviä reikiä ja ns jokaiselle omansa. Sitten jengi menee niihin reikiin ja tulee ihme mössömonsterina ulos. Jos joku tietää niin pls linkatkaa :)

Vierailija
18/23 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha ai tässä puhutaankin jostain kauhutarinoista ilmeisesti? :D Luulin, että mulla on mennyt joku uusi ruokatermi ohi ja että tässä puhutaan jostain erikoisista pasta-annoksista :D:D:D noh, aina oppii uutta!

Mä olin kans pitkään että häh. Olin tulossa kirjoittamaan makaroni-pesto-aurajuusto-ketsuppi -ohjettani, kunnes tajusin, että aihe käsitteleekin jotain aivan muuta. :D

Vierailija
19/23 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko pasta, mutta sellainen mustavalkoinen japanilainen(?) sarjakuva, niitä on useampi samalta piirtäjältä, mutta tässä vuoressa on ihmisen mentäviä reikiä ja ns jokaiselle omansa. Sitten jengi menee niihin reikiin ja tulee ihme mössömonsterina ulos. Jos joku tietää niin pls linkatkaa :)

The Enigma of Amigara Fault

Vierailija
20/23 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen Makuunista irtokarkkeja ja vietän päivän lukien creepypastoja. Laittakaa lisää suosituksia!